Jump to content

Uenighet om bruk av strøm i havna


:båt1

Recommended Posts

Et bra innlegg det her, men litt usikker på hva du mener med spøkelse på høylys dag..

 

Jeg er egentlig ikke veldig for prinsipper selv,

men når relativt små foreninger har ledere som oppfører seg som det beskrives her,

og man vet hvordan ting fungerer i langt mer sensitive miljøer så blir det litt latterlig.

 

Jeg synes det er meget barnslig å raske sammen en kabel som ER pent kveilet og slenge den bort til vedkommendes båt.

Den kunne blitt lagt pent på plass, med en notis om å ta kontakt etter å ha lest reglene...

Link to post
Share on other sites

Mye negativ mot trådstarter her....

Jeg kan være enig i at det kan lønne seg å tone flagget litt før en går på personer for å løse utfordringer.

Men nevnte havnesjef er viden kjent for sin noe overivrige lederstil, preget av diktatur, fremfor demokrati.

Det er ikke første gangen jeg hører om han, så vi må gi litt kred til Båt1 også...

 

Jeg skal ikke være noen gledesdreper, men ut fra det jeg har hørt om havnesjefen, kan du bare glemme det.

Kjøp deg et strøm agregat og håp at du får lov til å bruke det...

Ikke sikkert det heller dessverre....

 

Lykke til!

 

Neste gang bør du finne deg en annan havn i distriktet med strøm hele året. Jeg vet om flere i din nærhet...

 

 

Fernanda

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

mener selv jeg har opptrått meget pent i denne saken

jeg ringte havnesjefen på en hyggelig måte og forklarte rolig om problemstillingen

havnesjefen nevnte ikke noe om min bruk av strømm dagen før og jeg takket pent for lånet.

det var først når jeg refererte til regelværket han begjynte å bli frekk og ufyselig.

det som rejelt er spørsmålet her er vel: hvem har rett, regelværket som er bestemmt av styret eller havnesjefen? :confused:

Link to post
Share on other sites

Grunnen til regel om begrenset lengde på skjøteledning er å sikre at kortslutnings strømmen blir stor nok til at sikringen går. Lang ledning med for stor motstand, kanskje med mange koblingspunkter, gir ingen indikasjon på problem ved moderat forbruk. Ved feil som kortslutning eller overbelastning på forbruks siden, så vi det bli varmgang og muligens brann på grunn av at sikring ikke løses ut på grunn av spenningstapet i kabelen.

 

Dette er en årsak til mange branner i Norge.

 

SailorBoy

Link to post
Share on other sites

Hvorfor i all verden skal mann måtte "te seg" på en spesiell måte for å få noe, om det står at man har rett til det? Rett skal være rett, og likt for alle. Man KJØPER faktisk en tjeneste normalt sett i en båthavn... Se det i samme lys som i en resturant...

 

Takler ikke småkonger, uansett om det er lederen i skate-gjengen, han som trur han eier havna eller tøffingen på gymmet.

Link to post
Share on other sites

Ydmyk og ydmyk Benji... Men et smil, og litt proaktivitet, ta seg bryet med å spørre på forhånd.. Les: i våre dager betyr det en tlf. samtale eller en Imail.. :thumbsup: Utrolig hva du kan få med havnehøvdinger på om du ber om hjelp, og ikke bare tar deg tilrette :flag_bp: Ellers er jeg enig, vil man oppnå noe, nytter det lite å klappe i hendene og trampe med beina dersom man er avhengig av andres godvilje :boxing::cheers:

Redigert av puddingen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det var først når jeg refererte til regelværket han begjynte å bli frekk og ufyselig.

det som rejelt er spørsmålet her er vel: hvem har rett, regelværket som er bestemmt av styret eller havnesjefen? :confused:

 

Du skriver jo selv i det første innlegget ditt at det er styret man skal henvende seg til, og som *kan*, ikke skal, «bevilge» strøm. Dette er altså noe du i følge deg selv ikke autimatisk har rett til, men du har tatt deg til rette likevel. So far so good, hvem har vel ikke gjort det samme en eller annen gang, ikke akkurat verdens største forbrytelse. Men så kommer du her og syter fordi du ikke får premie og klapp på skulderen av havnesjefen etterpå? Fordi noen har vært så frekke å rydde opp kabelen?

 

Siden du ikke akkurat fremstiller saken i egen favør kan du få litt sympati for det. Forøvrig er vel dette storm i vannglass? På land til og med?

Link to post
Share on other sites

å gå litt ydmykt til verks er en ting, å måtte rette seg fullt etter en "konge" er en helt annen ting. lar man de holde på så blir det ikke bedre.

Nei, det er no' drit. Spillereglene er jo fastsatt av styret. Hvis ikke «kongen» følger dem er det vel på sin plass å klage til styret kanskje. Forutsatt at man har fulgt reglene selv, selvsagt :headbang:

Link to post
Share on other sites

Har ikke denne tråden en veldig merkelig overskrift?

 

Vel, som andre har vært inne på her så ser det ut til at du har skaffet deg et dårlig utgangspunkt. De aller fleste får piggene ut når man blir "angrepet".

 

Nå har jeg lest tidligere her på BP at man ikke skal "leke norsklærer" her inne. Jeg tar likevel sjansen på å anbefale deg båt1 å skrive litt "ryddigere". Det gjør seg med stor bokstav nå du starter en ny setning. Hvis du i tillegg hadde kostet på deg et avsnitt i ny og ne, så hadde det også hjulpet.

 

Dette var bare et lite hjertesukk. Ditt første innlegg var slitsomt å lese, dvs slitsomt å få tak i hva du egentlig ville ha frem.

Link to post
Share on other sites

Men så kommer du her og syter fordi du ikke får premie og klapp på skulderen av havnesjefen etterpå? Fordi noen har vært så frekke å rydde opp kabelen?

 

Dette er jo direkte feil i forhold til de opplysninger som foreligger for å si det litt formelt...

 

Kabelen VAR ryddig, og BLE rakset sammen av "sjefen" og han har aldri gitt uttrykk for at han ønsket noe "premie og klapp på skulderen"

 

Også må jeg si meg enig med skrivefeil -og måte...

mye som minner om hvordan yngre mennesker kan skrive, og det står ikke helt ifht. båtene folk har oppgitt å eie :P

Link to post
Share on other sites

Hvorfor i all verden skal mann måtte "te seg" på en spesiell måte for å få noe, om det står at man har rett til det?

Det er det som omtales som fornuftsekteskap.

Hvordan leve i fred og fordragelighet med en som har avvikende meninger og adferd i forhold til deg selv.

Hvordan oppnå det du vil mens motparten tror det er han/hun som bestemmer.

 

:flag_bp:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Gå ikke pa nett med slike anklagelser, før du har kontaktet lovlig valgt styre, neste instans er Årsmøte.

Slike ting må da kunne løses internt. Du er jo tråss alt medlem av denne "ugler i mosenforeningen"

Det er vel nøye å ta de rette grepa, før du har blokkert muligheten for dialog

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...