Jump to content

Youtube, båtrelaterte filmer


Gtir_man

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Her er en video tatt fra en Cobalt 27 som følger en Sealine t50 og en P V53 som jobber seg fra Isle Of Man i irskesjøen tilbake mot Conwy vest for Liverpool

 

Frisk tur for 27 foteren på tross at han har brøytebåt foran når man ser hvordan 50 foterene husker på seg,

 

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Noe å øve på i sommer: https://vimeo.com/131068903

 

Jeg har ikke forstått denne helt, ift. alkovett-vinklingen.. At han kanskje er litt full, det ser man jo ved at han ikke holder tilstrekkelig utkikk, og at han med vilje stopper fremdriftsmaskineriet mens båten fortsatt er i sig, og dermed gjør seg selv helt lammet til å kunne manøvrere vekk fra en situasjon som skulle oppstå. Han er også så fraværende at han ikke enser stakkaren i Nordkappen som ser ut til å ha problemer med å manøvrere og kanskje trenger hjelp.. Men så trekkes det frem at selve fortøyningen hans er god, før det sies "Vis alkovett". Det virker som en selvmotsigelse. Sett den mange ganger nå, klarer ikke å forstå hva de egentlig mener med den.

 

Fortøyningen er imponerende da, særlig de spleisede øyene i aktertrossene som på bare noen sekunder "legger seg dobbelt" helt av seg selv.. Lurer på hvor man får kjøpt sånne tau :)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Her er en video tatt fra en Cobalt 27 som følger en Sealine t50 og en P V53 som jobber seg fra Isle Of Man i irskesjøen tilbake mot Conwy vest for Liverpool

 

Frisk tur for 27 foteren på tross at han har brøytebåt foran når man ser hvordan 50 foterene husker på seg,

 

 

Av og til så gjør fjordplogene litt nytte for seg og... :giggle:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke forstått denne helt, ift. alkovett-vinklingen.. At han kanskje er litt full, det ser man jo ved at han ikke holder tilstrekkelig utkikk, og at han med vilje stopper fremdriftsmaskineriet mens båten fortsatt er i sig, og dermed gjør seg selv helt lammet til å kunne manøvrere vekk fra en situasjon som skulle oppstå. Han er også så fraværende at han ikke enser stakkaren i Nordkappen som ser ut til å ha problemer med å manøvrere og kanskje trenger hjelp.. Men så trekkes det frem at selve fortøyningen hans er god, før det sies "Vis alkovett". Det virker som en selvmotsigelse. Sett den mange ganger nå, klarer ikke å forstå hva de egentlig mener med den.

 

Fortøyningen er imponerende da, særlig de spleisede øyene i aktertrossene som på bare noen sekunder "legger seg dobbelt" helt av seg selv.. Lurer på hvor man får kjøpt sånne tau :)

Se den en gang til....

Da ser du at det er han i Nordkappen som drikker.....og derfor sliter med å legge til...

:wink:

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Var neimen ikke klar over denne Båtkanalen.

 

Dette var for øvrig litt av et kunstverk, spør meg bare litt om hva han som forklarer egentlig går på. Her snakkes det på både ut- og innpust: http://batkanalen.no/privat-visning-i-riva-italia-135/

Jeg var i militæret med en som jobber på den båten. Har forøvrig samme etternavn som han i videoen. Snakker på samme måte gjør han også. ;)

Har noen bilder jeg fikk av han fra båten. Er en flott skute:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg er barndomsvenn med han som stod i byssa. Tilbrakte st.hansaften ombord i båten, men på grunn av størrelsen må man ha litt mer enn D5L for å føre den, og vi hadde ikke tilgjengelig skipper dessverre. Vi lå derfor til kai. Men videoen lyver ikke - hun er virkelig et smykke!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Mens vi venter på Mannen.

 

 

Dette innlegget fra SW under "News"


fikk meg til å tenke på hva som faktisk skjedde under Tsunamien i Japan i Mars 2011. Det meste av oppmerksomheten har (naturligvis) vært rettet mot atomkraftverket i Fukushima men de massive ødeleggelsene utover det på en mengde steder var total ragnarokk. I klippet nedenfor ser man hvordan sjøen har begynt å trekke seg tilbake hvoretter den snur og kommer inn - relativt langsomt men etterhvert når flommen et styrke og høyde som er helt utrolig. Hele bygninger og hus, båter og skip,lastebiler mm  kommer oppstrøms i høy fart. Dette varer tilsynelatende i mer enn 25 min da vannet så vidt begynner å trekke seg tilbake.

 

Til tross for "Early Warning" systemer omkom 18000 mennesker i tragedien. Branner bryter ut i gass og drivstofflagre.

 

Tsunamien:

 

Dette klippet er over 20 min langt og viser utviklingen nokså detaljert: (En må se hele for å skjønne sammenheng og utvikling men ved 9-10 min ser man de enorme kreftene i full utvikling)

http://youtu.be/Mc4sQT_2GGE

 

http://youtu.be/NKPtXxkezT8

 

 

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...