Jump to content

Youtube, båtrelaterte filmer


Gtir_man

Recommended Posts

Lekte litt med drona i kveld og tok en video av noen venner som dro junior på vannski for andre gang i hans liv. Synes han er skikkelig flink :-)

 

Har ikke rukket å redigere noe da vi sitter foran bålet på øya, bare lagt på litt musikk og slengt den opp på YouTube :-)

 

Her er det 5 knops grense.....men sikkert helt greit å ignorere for det er jo gøy og unga må leke og de kan bedre enn alle andre osv....

Link to post
Share on other sites

Her er det 5 knops grense

Unga hadde det gøy og ingen ble forulempet.

 

Meg bekjent er det 15 knop/ >150 meter i høvikbassenget (og innenfor de ytterste øyer/ skjær i Bærum).

 

Mindre båter og vannskiskjøring har jeg aldri sett politiet har reagert på selv om de har oversteget denne grensen med noen få knop da 15 kn er en ugunstig fart for de fleste båter.

 

Det har alltid blitt bedrevet vannsport i dette området. Før var det også en vannskibane mellom Borøya og Kalvøya.

Link to post
Share on other sites

Unga hadde det gøy og ingen ble forulempet.

 

Meg bekjent er det 15 knop/ >150 meter i høvikbassenget (og innenfor de ytterste øyer/ skjær i Bærum).

 

Mindre båter og vannskiskjøring har jeg aldri sett politiet har reagert på selv om de har oversteget denne grensen med noen få knop da 15 kn er en ugunstig fart for de fleste båter.

 

Det har alltid blitt bedrevet vannsport i dette området. Før var det også en vannskibane mellom Borøya og Kalvøya.

 

Tja, står nå 5knop på skiltene nå. Det ble vel endret i fjor/år fra den usannsylig dumme 15knopsregelen. Jeg er mye i området(akkurat som du) og ser daycruisere og mindre båter (og større båter) som tror de ikke lager bølger og kjører som de vil i området. Spesielt på bukta i sydenden av Boøya har jeg sett mang en båt slått i fjellet, spesielt hvis de ligger på vestsida av bukta. En fartsgrense er vel også en fartsgrense? Si til politiet at her har det alltv vært kjørt 80 i ne 60 grense så hjelper set vel sånn passe.... Er vel ikke dette som er emnet i tråden så jeg gir meg her:-).

Link to post
Share on other sites

15 knop i følge lovdata https://lovdata.no/dokument/SJ/forskrift/1965-06-15-3104

5 knops skiltene står vel inn mot sund/ havner.

 

Ellers synes jeg det å bruke hue i forhold til tid og sted, samt litt kardemommelov er greit på sjøen. Man ser an tid, sted og båttrafikk.

 

Jeg kjører litt forskjellige båter, og det ville ikke ramlet meg inn å kjøre over bassenget der med en 25 tonns 50-foter i 15 kn selv om det er lovlig.

En mindre DC eller jeep som lager 20 cm sjø i 20 knop derimot....

 

Som du ser på videoen du kommenterte (som jeg forøvrig ikke kjørte), så var det ingen båter, brygger eller personer som ble forulempet hverken av bølger eller støy fra båt/ drone/ unger.

 

Som du sier så er dette utenfor trådens tema, så foreslår det startes en ny tråd for de som måtte ha mer på hjertet.

God helg :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Finnes yo andre alternativer enn den ikke funksjonsdyktige prosjektvarianten vist over:

 

så som så til fisking og solbading..

 

Ellers finnes jo denne: 

 

men den klassifiseres vel som vannskuter i norge og er vel ulovlig å bruke her....;)

 

 

Går sikkert på vann også med et par pontoner...:

 

http://youtu.be/wm_M_s_uDTE

Link to post
Share on other sites

Ja, ja. Var jo nesten det samme som en Trawler det der..... Jernmarken melder seg vel relativt fort der etter en tur utenfor moloen? Lurer også på hva forsikringselskap hadde sagt dersom du krevde utbetaling for sunket bil 3 nm fra land.........

 

Heldigvis bare en prototype, en dårlig sådan. For å samle investorer....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...