knut_m Startet 29.November.2011 Del på Facebook Startet 29.November.2011 Skal shine opp båten innvendig tenkte vi. Den er ikke direkte nedslitt men trenger å få tilbake glansen fra den var ny. Skal ta alt innvendig både dørk og innredning. Har dere noen gode råd hva vi skal gjøre og hvilke merker av olje man skal bruke. Ønsker å få den fine farven og glansen tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 29.November.2011 Del på Facebook Svart 29.November.2011 På det området fins det sikkert nesten like mange meninger som det fins båteiere Er det slik å forstå at alt gammel lakk skal skrapes vekk og treverket pusses? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
knut_m Svart 29.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2011 Tenkte bare å pusse lett over for så å legge på noen lag med lakk for å få frem glansen i det. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 29.November.2011 Del på Facebook Svart 29.November.2011 Holder på med noe av det samme. Har nå demontert kartbord og et sete og pusset ned teaken. Etter å ha lest her på baatplassen har jeg tenkt å vaske først med rødsprit og så gå igang med noen lag med Jotun sin Ravilakk. Hvis kartbordet blir bra tenker jeg ta en del lister og slitte kanter i selve båten. Noen kommentarer til dette? Godkjent fremgangsmåte? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Wartsila Svart 3.Desember.2011 Del på Facebook Svart 3.Desember.2011 Hores godkjent ut det, all treverk som skal lakkes må mattes for at lakken skal sitte. Men hvis den gamle lakken er flassete slik at bart treverk syns igjennom noen steder anbefaler jeg sterkt å skrape vekk all gammel lakk, da resultatet fort kan bli flekkete og stykt hvis man bare lakker over. Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.