Jump to content

Kunde lurt av båtmegler i Trondheim

-morten-

Recommended Posts

... høres jo opplegget både seriøst og trygt ut... :rolleyes:

Ser riktig bra ut ja :thumbsdown: , ser at han har registret to AS og et enkeltmannsforetak.

I begge AS ene er han både daglig leder og styreformann

Baat Megleren AS har ikke levert godkjent regnskap siden de startet og har skifte revisor 4 ganger siden de ble etablert i mai 2010. E/E Hus og Hytte AS hadde en omsetning på hele 665.000 i 2010 og negativt resultat. Dette var litt av en "gruppe" :lipseal:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Er en annen megler som satt i heisen pågrunn av Jack Thibaut telefon 00386 415402 76 i Slovenia , Janka heter hun , BLUEBAY er navnet på firma , 600 000 usd hun er blåst for av Jack Thibaut, og båter som aldri kommet, eller penger kommet tilbake. Dette så langt tilbake som 2008.

Riemer Yacht ,Koblens ventet på en båt og måtte bruke en annen kar der borte og true jack med green card problem og utsendelse fra landet. Var 300 000 usd båten sporet de opp og fikk fikset saken , men 20 000 mere dollar han måtte ut med , dette var en 6 mnd sak . Hans telefon er 0049 26 28 98 67 70 info@riemer-yachts.com Som ville endt i katastrofe for denne karen og hvis han ikke fikk brukt rette folka der borte .

Jack Tibaul var arestert i 2008 og utlevert til Sverige , tyskern Riemer sier at nesten 100 prosent sikkert han betalte tilbake de penger i sverige til kunder han hadde svindlet der med Penger fra BLUEBAY , og Janka . Så historen henger nok sammen slik at han tok hennes penger og betalte tilbake de i Sverige han hadde svindlet men han satt i varetekt i Sverige, og tiltalen ble nedlagt på ett eller eller annet vis ,siden han klarte komme seg så fort tilbake til USA. Prøver og fremskaffe info jeg og journalisten som jobbe med saken.

Jack Thibaut klarte lure meg tilbake i år 2000 for 5000 dollar, Jeg samarbeidet med idioten 4 mnd tid ,og fant ut han der kan man ikke drive buisness med . Siden dette har han Samarbeidet med T. Brevik , Abel Marine , og de historier som høre til den saken. Eier av firma dømt til Fengsel i ca 1,5 år for moms svindel

i hele denne saken fra Trondheim , er Egruppen og 4,7 mill en liten musesak i forhold til hva denne megler i USA har holdt på med de siste 25 år. Ødegård er en kar som ble med T.Brevik til USA og skulle bli storkar på båtsalg . men det går som sagt svært dårlig når man møte en mann som er Expert på området og svindle folk , og ringer man en advokat der borte er det up front med 10 000 dollar før han kjøre igang og ser på saken. Og da trekker de fleste seg tilbake og slikker sine sår.

Oppdateringer vil komme .

Mitt firma er Estisk registrert og heter Yacht Europe OU

Bare jeg som undres over at du har en atlantis 42, som nesten ikke har gått?. Kan ha vært demobåt som kunden skal ha kjøpt?

Til salgs på finn.no http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31938453

Ops, det er en 2006 modell ikke 2007 :rolleyes:

Redigert av Kristian_H (see edit history)

Jeg har handlet veldig mye i USA. Både biler ,båter og mange motorsykler og min påstand er at det er veldig liten sjanse for å bli lurt av en amerikaner, disse er pålitelige å handle med. Lurt kan du først bli når det kommer en Europeisk mellommann inn i bildet

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

HVIS NOE HAR PENGER OG KASTE UT AV VINDUET ,SÅ TA KONTAKT MED HAN

http://au.yachtworld.com/boats/2007/Atlantis-42-2380166/United-States

YB INTERNATIONAL

Salesperson: Jack Thibaut

Office Phone: +1 (305) 722-7200

Mobile: +1 (954) 612-8777

Email: jack.thibaut@yachtbrasil.com

www.YACHTBRASIL.com

Please contact Jack Thibaut at (954)612-8777

Contact YB INTERNATIONAL - YachtBrasil.

Miami Beach Marina

300 Alton Road, Suite 108

Miami Beach, FL 33139 United States

Tel +1 (305) 722-7200

Fax +1 (786) 522-7222

Other aderbal.coelho@yachtbrasil.com / john.gluck@yachtbrasil.com

Email us

skal du være moro mann oppe i dette sølet med storsvindlere. Den Atlantis eies av en premier leage fotball multimill kar som har flere store båter ,og ikke hatt tid og bruke den . Ikke bland mitt firma med idioter som skal leke båtselgere.

:thumbsup::thumbsup:.

Bra at du tar igjen når folk flytter fokus.

Tommy har her kommet med mye kul informasjon om useriøse meglere.

jeg syns vi skal ta det til oss det han har kommet med av informasjon, og ikke snu denne saken til at Mr. import er av samme ulla.

Jeg har pratet med Tommy tidligere, og det er skjelden jeg har fått så mye gode råd selv om jeg ikke kjøpte skute av han.

www.ribtjenester.no

Han i Trondheim ,har vel noen informert han om vil jeg tro.Egetlig ikke viktig, bevisene er jo enorme på det tullet han holdt på med.

Han svensken i USA har vel blitt det og. Jeg snakket med Direktøren for hele meglerfirma i Brazil , Rio , og fortalt han koss type de har ansatt på Miami kontor, og pr. e mail , om at han vil få dratt sitt firma ned i søla etter en stund.

Så vil det skje før eller senere . Så får de se hvilke tak de tar . Nå er de advart ihvertfall.

Har han holdt på så lenge som han har, vil ikke mye endre seg uansett hvor denne karen er . Vært mange tlf. fra Norske kjøpere ,som lure på om jeg kan hjelpe de og spore opp båter de har betalt der borte fra Jack Thibaut sine firma.

min påstand er at det er veldig liten sjanse for å bli lurt av en amerikaner, disse er pålitelige å handle med. Lurt kan du først bli når det kommer en Europeisk mellommann inn i bildet

Generelt sett tror jeg ikke amerikanerne flest er verken ærligere eller mer kjeltringaktige enn nordmennet. De fleste er ærlige, men det finnes råtne epler begge plasser. Bare spør de som gjorde business med denne fyren.

Er det forresten noen som har saksøkt denne fyren i amerikansk rett ? Dersom man har en god sak og et krav på noen millioner, er det mulig å få en advokat til å ta saken på "contingency basis", dvs at advokaten bare får betalt dersom saken vinnes, og han tar da 30 - 35 % av erstatningsbeløpet. Men det er jo en forutsetning at det er noen penger å hente, kjeltringer er ofte flinke å gjemme unna midlene sine.

Redigert av Vestkystseiler (see edit history)

Hehe, okay - tenkte i grunn litt mer over hva jeg svarte. Jeg har for det meste handlet direkte av private selgere og har hatt veldig god erfaring med det. Det er vel muligens sånn at så fort det kommer en mellommann/megler inn i bildet at sjansen for å bli lurt øker - uansett nasjonalitet

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Fru Jakobsen , I de fleste tilfeller vil det gå bra og handle med private, men du vet aldri at du er lurt før det er forsent , Jeg handlet mye fra private eiere av båter og andre ting. MEN jeg alltid brukt en av mine der borte til og sjekke ut båten og ikke minst alle papirer ,Gjeld og eierskap og hele pakken ned til minste detalje. Som megler av båter kan jeg ikke sende mine penger, og penger som andre innbetalt til meg og ta den minste sjanse på og bli lurt.

I USA har de fleste båter på leasing og lån, og en som er desperat, kan finne på selge båten uten og gjøre opp til banken sin, med den følge at båten kanskje allerede kommet til Gøteborg og blitt stanset der for sending tilbake til USA fordi han som solgte den skylde 50 000 dollar... Dette skjedd mange ganger som jeg fått rapporter om.

Båter som blir hentet tilbake fra Bankene for at kundene ikke betaler , der er det agenter som kommer og rappe båten på lyse dagen, Eier/ Bruker vet ikke om dette før båten er langt borte fra han. Pågrunn av at de vet mye kan skje, vet de at båten blir hentet , fjerne de motor,drev ,interiør og mye annet for og få båten ned på lav verdi for salg etterpå, og så prøver de kjøpe den selv for småpenger.

samme kan skje med biler og motorsykkler.

I USA har de fleste båter på leasing og lån, og en som er desperat, kan finne på selge båten uten og gjøre opp til banken sin, med den følge at båten kanskje allerede kommet til Gøteborg og blitt stanset der for sending tilbake til USA fordi han som solgte den skylde 50 000 dollar... Dette skjedd mange ganger som jeg fått rapporter om.

Riktignok en del år siden, men da jeg eide en båt i USA og hadde et lån på denne så lå eierdokumentet deponert i banken. Er dette endret på?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Båter som blir hentet tilbake fra Bankene for at kundene ikke betaler , der er det agenter som kommer og rappe båten på lyse dagen, Eier/ Bruker vet ikke om dette før båten er langt borte fra han. Pågrunn av at de vet mye kan skje, vet de at båten blir hentet , fjerne de motor,drev ,interiør og mye annet for og få båten ned på lav verdi for salg etterpå, og så prøver de kjøpe den selv for småpenger.

samme kan skje med biler og motorsykkler.

Betyr det at banken kun har sikkerhet i båten (evt. bilen og motorsykkel) og at lånetaker ikke er personlig ansvarlig for lånet. Vet at det er slik på eiendom i USA men var ikke klar over at det var slik på båt/bil.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Banken eller lånefirma holder orginal papir eierskap på båten ja. Og etter loven er lånetaker ansvarlig for restbeløp som banken tape etter båten er repo, og solgt . Men i praksis så gjør de det ikke. Så de gutta slipper unna.

Megler i USA med denne båtsvindel , har heller ikke Lisens for megle båter over 32 fot i Florida, kun kan avertere båt han eie selv, hvis er over 32 fot . Er en bot på 10 000 USD for dette lovbrudd.

Båter over en viss størrelse skal også være i US coast guard register fra de er nye. Kan være forskjellige register fra Stat til Stat .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...