Jump to content

Vår båt heter TESS


880

Recommended Posts

Til minne om våres datter Therese

 

Da vi solgte gamlebåten var det flere årsaker til dette, vi slet en god del i hjemmet.

Tok oss kun noen få dager før vi valgte ny båt. Hvorfor når vi hadde det så tungt hjemme ?

Tror det var mest for egen del, fikk mye pepper i heimen for at jeg solgte gamle skuta. Vi så ikke lyset i tunellen, slet mye og tungt med eldste barnet som hadde blitt syk og endte opp med å selvmedinisere seg med rusmidler, allerede i velding ung alder. Vi slet også veldigt tungt mot systemet som skjulte elendigheten enda de viste hvor ille det stod til, bare ikke vi...

Så ble ny båt bestilt, brukte mye tid på å være med på bygging av denne, etter hvert ble de fleste i familien engasjert og fulgte med på utvikling, bare ikke elste jenten, hun var for syk.

Når navnet på båten skulle bestemmes ble det TESS. Jenten var veldig stolt over valget, men fikk kun noen få turer med denne.

I går gikk hun bort, kun 21 år gammel, sorgen her hjemme er tung å bære, men vi er nå veldig glad for at vi har hennes minne med oss på hver båt tur.

 

Jeg ser at dette ikke er god skrevet, men må prøve å lette litt på sorgen, så vær litt overbærende med meg...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Trist og sterk historie som du formidlet rikelig godt nok til at det kjentes i hele kroppen. Takk for at du har mot til å dele den med oss andre

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Tenker på deg/dere , det er tungt, eg selv har opplevd 3 personer i nær familien som de er no borte av ulike årsaker. så eg sier deg bare du må ta vare på deg og dine som er igjen og nyt livet. Eg synes det er litt vanskelig å sette ord på.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

kondolerer så mye 880.

 

En gravferdskonsulent sa engang til meg følgende, som jeg har tatt med meg videre i livet:

 

Å sørge er en viktig prosess en må jobbe seg igjennom. Men, minst like viktig som det å sørge, er det å feire det liv som er levd!

 

Del og ta vare på de gode minner dere har i tiden som kommer. og jeg må virkelig si jeg er rørt og beveget over å lese at dere "dedikerer" båtturene til jenta deres. Det er virkelig å feire noen man har mistet ved å ta med minnet av vedkommende på hver båttur.

 

Jeg ønsker dere gode tokt med båten TESS!

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Takker...

 

Erfaring så langt.

 

 

En bør er tung å bære, men å dele denne letter en veldigt...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Å sørge er en viktig prosess en må jobbe seg igjennom. Men, minst like viktig som det å sørge, er det å feire det liv som er levd!

 

Min dypeste medfølelse til dere 880. Jeg mistet selv min datter på 8 mnd i krybbedød i 1996, og var så langt ned i kjelleren som overhode mulig. Man skal liksom ikke overleve sine barn. Det som "Lovart Låring" sier over her, sa han til meg i 1991, da svigermor tok kvelden, (og ja,tross i at ho var svigermor, så var ho et herlig menneske). Det har hjulpet meg masse i ettertid, da det har blitt borte den ene etter den andre som stod meg nær. Alle disse hendelsene fikk meg rett tilbake til 1996 igjen. Men ved å prøve å fokusere på de positive stundene dere fikk sammen, selv om det er vanskelig i den situasjon dere er i, finnes det allikevel noe fint. Jeg satt ofte og tenkte tilbake og kunne plutselig begynne å le, av ting jeg tenkte på, samtidig som tårene kom. Plutselig var det litt godt å tenke på det også. Man kan aldri glemme slike hendelser, kun lære seg å leve med de. Det er jo faktisk slik at av motgang blir man sterkere.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Kondolerer.

Dere har fått mange kloke ord tidligere her.

Lytt til dem...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...