Møkkalasset Startet 10.Januar.2012 Del på Facebook Startet 10.Januar.2012 Bilbladene har jo sine kåringer av stygge bilmodeller. Dette er en uhøytidelig meningsmåling om stygge fabikkbygde båter . Det er jo en viss fare for at enkelte båteiere blir fornærmet nå, men meningene er subjektive og undersøkelsen er høyst uhøytidelig. Jeg våger meg utpå med ett forslag: KRAGERØ 26 - Sikkert en praktisk båt, men overbygget.... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 Her ligger det an til munnhuggeri og ufred...... prøver meg med en skjelden fugl, heldigvis Sea Ray 52 Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 10.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 God kandidat. Som sagt det skal være uhøytidelig og subjektivt. Erfaringsmessig er det god takhøyde på BP. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 Toyota sin nye doning stiller vel heller ikke i kategorien "utsøkt"..... http://www.luxuo.com/yachting/toyota-ponam-35-luxury-boat.html Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
RSL Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Key Freak Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 Enig, Møkkalasset, Kragerø 26 ser ut som om noen har satt seg litt for tungt på overbygget... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Møkkalasset Svart 10.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 Kragerø 26 ser ut som om noen har satt seg litt for tungt på overbygget... Ja, og så er det ikke en gang ståhøyde under hardtoppen.... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 Sea Ray 52 derimot, DEN har ståhøyde så det holder! :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
mateco Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 ..... prøver meg med en skjelden fugl, heldigvis Sea Ray 52 Den var da ikke så ille (For det er vel tildekkede frontruter og ikke igjennstøpte??) Sett fra en litt annen vinkel og med frontrutene u-tildekket: Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Key Freak Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 Det er jo hardtopen på fly som ødelegger. Særlig med kalesjen på. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
:båt1 Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 saga 20 med vindsjærm er ikke akkurat en praktbåt det heller Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 eller havsula 29 Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 "En båt er en skulptur, det estetiske er langt viktigere enn det praktiske" Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 Ut ifra de to ulike bildene så gir den båten ganske ulikt inntrykk. Er du Jørgen hattemaker som kommer roende i en liten jolle, les: det første bildet, så tror jeg jaggu han Jørgen tenker " det var en stygg båt det"... Men er du kong Salomon som kommer flygende i helkopter over den, les: det andre bildet, så får an nok grådig lyst på den båten. :) Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 10.Januar.2012 Del på Facebook Svart 10.Januar.2012 (redigert) Jeg syntes dette er en båt med et mindre tiltrekkende design. Den tilhører Kanariøyenes største narkobaron, som har feriehus i Puerto Calero, hvor båten ligger. Aner ikke hva slags merke dette er, men den ser litt sånn Florida charterfiskeaktig ut. Veldig stor, da. Rikelig med plass til blondiner på fordekket: Sånn generelt syntes jeg at amerikanske "fiskebåter" som den Sea Ray´en lenger opp i tråden er ganske stygge. Spesielt hardtoppen og kalesjeopplegget. Men de er veldig vanlige og populære, så de er vel praktiske. Er ikke så sikker på at en big game sportsfisker fra Florida hadde hatt så mye pent å si om designet til en Viknes 1080... Redigert 11.Januar.2012 av Kaptein Båtløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 jeg syns generelt at trenden med "wide body" såpestykkedesign har medført mye stygt.. kommer ikke på noen gode representanter i farta , skal se hva jeg finner..... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jori Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 For å følge reglene skal man linke bilder som ligger på nett, gjør derfor det: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=31165483 Dette var sikkert en fin båt på 70-tallet, men ser ikke ut i dag. Ali-craft har flere slike modeller synes jeg. Som jeg vil oppfatte som stygge i dag, men å si de er designbommerter er vel å ta i? Men med tiden forandrer vi syn på design, og det som var moderne blir urgammelt og oppfattes derfor som design bommerter i mange tilfeller, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Det er ikke alle båtprodusenter som lever etter Jens Østman sitt motto: "Why build an ugly looking yacht when you can build a beautiful one?" Han har jo designet noen flotte seilbåter som tidligere sjefsdesigner hos Sweden Yachts..... Men.... smaken er jo som kjent som baken...... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Gnisten Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Design er en ting, men hva med stabilitet ift. design? Blir Metasenterhøyden vurdert ifbm. CE-merking? Tror jeg hadde tenkt meg litt om før jeg skulle ombord i den siste der..! Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Mouche Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Det er jo hardtopen på fly som ødelegger. Særlig med kalesjen på. Jeg skal love deg at hvis du er ute og fisker i f.eks Golfstrømmen utenfor Florida fra soloppgang til solnedgang så er du meget fornøyd med den hardtoppen! Been there, done that! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hanto1 Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 hva som er pent og hva som er praktisk er to forskjellige ting. Nordhavn båtene er ikke noen fryd for øyet, men skulle gjerne hatt en likevel. Samme kan vel sies om Viknes( som jeg har) Setter forøvrig pris på designerflausene i fra de siste 40 år, mange har en merkelig sjarm likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Jeg skal love deg at hvis du er ute og fisker i f.eks Golfstrømmen utenfor Florida fra soloppgang til solnedgang så er du meget fornøyd med den hardtoppen! Been there, done that! Jeg ser absolutt nytteverdien av slike løsninger! Det blir ikke penere av den grunn. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
DieselDahl Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Jeg skal love deg at hvis du er ute og fisker i f.eks Golfstrømmen utenfor Florida fra soloppgang til solnedgang så er du meget fornøyd med den hardtoppen! Been there, done that! Men hvis du vil ha skygge så klatrer du vel ikke opp på taket på båten din? Eller hopper flyvefisken så høyt? Hardtopbåter har som regel gode muligheter for både skygge og aircondition mens man venter på at makrellen biter, så det praktiske må vel ha med å gjøre at akterdekket er "brukt opp" til andre ting...... eller at båten er for kort. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 de nye Bavaria hardtop båtene ser IKKE bra ut:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
DieselDahl Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Har du bilde eller? Personlig syns jeg "sjuduker'n" av en kallesje på "sport-serien" ikke er så vakkert heller. Nesten ingen gidder å ta ned kallesjen på disse, er vel for mye styr. Bav 27 f.eks. er jo svært rommelig innholdsrik og pen nede og du får en liten familiebåt for en rimelig penge, men uteplassen er katastrofalt dårlig ift hva det kunne vært gjort på denne plassen og selv om mange hevder at targabøylen har en misjon ødelegger den linjene fullstendig. (etter min mening). Sikkert noen som liker youghurtbegere bedre enn meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.