Average Joe Svart 26.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Har hatt en god økt med plastring i dag også.. får legge ut noen bilder senere. Spørs om denne blir mindre irriterende enn melges`n Bjoris :) Har noen triks på lur for å få fart på denne også... Det blir nok en større oppgradering både på rigg og seil når båten er klar, selv om det som er i dag holder god "tur-stand". Sitér dette innlegget Link to post
Average Joe Svart 27.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 (redigert) Her er et par bilder i fra dagens arbeidsøkt. Framme på båten var det "bare" sprekker i ytre del av sandwich-konstruksjonen. Der har jeg valgt å slipe vekk alt som var delaminert før jeg bygger ut igjen med glassfiber: Fikk også lagt på siste rest av det store hullet i dag, med samme framgangsmåte som tidligere med aluplate på utsiden og så støype på innsiden. Litt sliping og så legger jeg noen lag på utsiden for å knytte det sammen: Redigert 27.Januar.2012 av Average Joe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 gøy og se når folk ikke bare lager teakbord og maler opp motoren Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
bjoris Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Jeg vil nå likevel helst kappseile mot deg i denne, men Novaen seiler godt. Hadde en Cirrus da vi bodde på østlandet så Albin er velkjent og kjært. Det er ett imponerende stykke arbeid du har tatt på deg, hvordan fikser du finnishen utvendig når plastringa er ferdig? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Iwrig2 Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 Hei! Har det skjedd noe videre med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Roksoy Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Ja, er spentpå hvordan framgangen er? :) Sitér dette innlegget Prosjekttråd: https://baatplassen.no/i/topic/81294-rana-18-cabin-i-hus-prosjekt-paabegynt/ Link to post
Average Joe Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Lenge siden siste oppdatering... Det kommer naturligvis av at det har vert lite arbeid med båten, MEN nå er jeg igang igjen! Pga bobilnaboer i hallen jeg står i, så er arbeid utvendig stoppet fram til påske. Derfor har arbeidet innvendig startet. Noen hundre kilo med gammelt el.utstyr og kabler er fjernet, motor er tatt ut (solgt!) og ny divinycell er limt på skaden. Innvendig før divinycell (beklager dårlig bildekvalitet): Etter divinycell: Startet i dag med å legge glassfiber og polyester, men så gikk jeg tom for polyester. Ikke lett å oppdrive polyester på en søndag: Sitér dette innlegget Link to post
Janniz Svart 4.Februar.2013 Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 Så spennende prosjekt da gitt...! :-) Ser frem til mere bilder og oppdateringer.....Lykke til videre....!! Med vennlig seilerhilsen Janniz. Sitér dette innlegget Link to post
jabra Svart 4.Februar.2013 Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 (redigert) Dette er spennende og ikke minst imponerende. Imponerende at du i hele tatt våger deg på et slik prosjekt. Skal følge med! Hvordan fikk du transportert den hjem? Redigert 4.Februar.2013 av jabra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Average Joe Svart 4.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 Fikk den hjem på semi, som du ser på noen av de første bildene. Må innrømme at jeg til tider har angret, men nå er så mye gjort at det er for sent å snu :) Planen nå er å få plastret ferdig innvendig før påske. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 Utrolig jobb du har gjort her, venter spent på fortsettelsen. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
SoBo Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 Jæskla bra Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 Tøft prosjekt!!! Blir bra dette!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Average Joe Svart 1.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2013 (redigert) Da var påsken over, og det har blitt noen timer i båten, men ingen på fjellet... Ferdig med plastring innvendig som planlagt, og har gått igang med siste rest av skader forut på båten. Ivrig hjelper med barjonettsag: Baug etter en omgang med sag: Fremste del av skuteside ferdig slipt og klar for plastring: Ikke de mest spennede bildene, men det blir vel bedre når plastjobben er ferdig og resten skal på plass... Redigert 1.April.2013 av Average Joe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordview Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Litt av et prosjektLykke til videre! Ser fram til å se den på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Average Joe Svart 3.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2013 Har fått litt kniven på strupen om å bli ferdig, så de siste mnd har det pågått en del arbeid. Milepæl i dag var første strøk med primer på skrog. Blir finsparkling til uken, før nye lag med primer og lakk. Innvendig holder jeg på med forstrekning av bunnstokker, så skal innredning på plass. Sparkling pågår: Første strøk med primer: Innerliner på vei inn: Innerliner på plass: Mer sparkling: Ferdig primet: Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Utrolig bra, moro å følge med Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
sunnmøre Svart 25.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2017 (redigert) Då ser det ut til at prosjektet er til sals. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=107227793 Utan å spekulere i årsak, er det trist at prosjekt stoppar opp. Ser ikkje ut til å vere noko umogleg prosjekt for rette personen. Rigg og seil finnast, men motoren har tydelegvis forsvunne.. Roret og støttebukken til akslingen ser og ut til å mangle. Redigert 25.Oktober.2017 av sunnmøre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Godt utgangspunkt for en nevenyttig person med mye fritid :-) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
tombok Svart 11.Desember.2017 Del på Facebook Svart 11.Desember.2017 Fritid er det ikke noe stort overskudd av, men får håpe jeg får til noe allikevel. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Desember.2017 Del på Facebook Svart 11.Desember.2017 tombok skrev 23 minutter siden: Fritid er det ikke noe stort overskudd av, men får håpe jeg får til noe allikevel. Som betyr at du har overtatt båten? Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 11.Desember.2017 Del på Facebook Svart 11.Desember.2017 Det stemmer Pinkvin. Noe av innredningen ser ut til å kunne monteres inn ganske snart, men det er litt glassfiberjobb igjen før alt kan settes på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Desember.2017 Del på Facebook Svart 11.Desember.2017 Ah, det blir kjekt å følge :-) Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 11.Desember.2017 Del på Facebook Svart 11.Desember.2017 Bør vel kanskje starte en egen tråd når jeg kommer igang, så får vi se hvordan fremgangen blir. Har et naivt håp om sjøsetting en eller annen gang i løpet av sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 12.Desember.2017 Del på Facebook Svart 12.Desember.2017 Flott prosjekt. Nova er flotte båtar, så her har du alle moglegheiter Ser du mangler motor og ror. Er ellers båten komplett? Blir spennande dette. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.