Jump to content

Elektrisk garn/teinehaler, Northlift eller Hobbyfisher, erfaringer


Sunmar

Recommended Posts

Greit svar.

 

Jeg er enig i at det er vanskelig å forstå hvordan eller hvorfor sprekken har oppstått. Men det er ikke en skade som ville vært typisk for en enkelt ovebelastning. I så tilfelle ville en forventet en varig deformasjon. Men nok om det, jeg reparerer selv. Men først vil jeg sjekke skaden nærmere og foreta en fasthetsberegning for å finne spenningsnivået der sprekken har oppstått. Mulig jeg kommer tilbake til det.

 

Jeg visste ikke at stammen er av aluminium. Jeg har hele tiden trodd at den var av stål.

 

Oljelekkasjen i gearet er en tilbakelagt sak, men jeg har enda ikke forstått hvorfor det ikke var en opplagt garantisak.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Det er mulig å finne ut om bruddet skyldes overbelastning eller utmatting ved å skjære ut skaden og sende den til analyse.

 

Hvorvidt lekkasjen på gearet kommer inn under garantien eller den særnorske reklamasjonsretten bør vel komme fram av kjøpsloven.

 

Men dette bør vel være en sak mellom deg og norsk forhandler, ikke mellom deg og produsent.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...