Jump to content

Hvorfor så lite båtprogram på TV?


Gabi

Recommended Posts

Helt enkelt for oss med iPad. Last ned app FilmOn. Supert helt gratis liten app som funker suverent, med BBC, ITV og alle Uk og masse Andre kanaler gratis og live. Har og boat tv - kanadisk, litt variabelt kvalitet, men det er en boat channel !

Like all the best things - I'm from Wales

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Jeg er interessert i både fotball, golf og mye annen sport, og abonnerer på diverse kanaler i den forbindelse. Men så vidt jeg vet finnes det ingen båtkanaler å abonnere på. Man kan derimot abonnere på Viasat Motor, men det er kun motorsport. At det er flere bilprogrammer enn båtprogrammer reflekterer vel at det er 10 ganger så mange bileiere som båteiere. Jeg syntes imidlertid at det gamle Autofil på NRK med Jan Erik Larsen var artig. Mye bil- men også båttester. Ikke minst ombyggingen av den gamle Fram 19. Fantastisk å se trearbeidet til Eikeli Båtbyggeri Multisøm sitt arbeid med puter. Sånn kunne vi gjerne fått mer av.

 

P.S. Takk for tipset Astor.

Redigert av Møkkalasset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tok en rask sjekk på nettet.

I Norge finnes det:

- Personbiler...........2,500000

- Fritidsbåter...........750000

- Hunder..................600000

- Katter....................800000

- Jegere..................450000

- Fotballspillere.......500000

Man skulle jo tro at det kunne ligge noen sponsorkroner å vente på båtfolkes interesser også.

Link to post
Share on other sites

BÅTOFIL burde det vært marked for her i Norge. Et seriøst faktaprogram som tok for seg båtutstyr, messer, kjendte steder/uthavner, testkjøring av nye og gamle/brukte modeller. Vi er såppas mange her i Norge som har stor interesse for båt, og jeg er sikker på at brangsjen også hadde hatt stor nytte og ikke minst reklamepotensiale både for utstyr og båtprodusenter.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg -morten-!

Det er ingen tvil om at fotball og vinteridrett får mye oppmerksomhet blant det norske folk og sponsorer, men har vi helt glemt at vi er en båtnasjon også i idrettsverden? Både i padling, roing og seilling har vi jo markert oss i store mesterskap i mange tiår, og interessen har faktisk vært ganske stor.

At ikke filmskapere og TV-stasjoner ser muligheter her skjønner jeg ikke.

Vi har i dag muligheter til å gå inn å kjøpe tilgang til nær sagt hvilken film som helst. Hva om jeg stusset på vinterkonservering, hvordan fikse skade på skroget eller behandling av teak, og da kunne gå inn å kjøpe episoder i en programserie som omhandlet akkurat det.

Det har vært tråder på båtplassen om hvordan man ter seg i en gjestehavn, hvordan man legger inntil(med og uten sidepropeller), hvordan man forlater en brygge(med og uten spring), hvordan man skal fortøye, hvordan man skal passere hverandre på sjøen, hvordan utnytte mulighetene kartplotteren gir, osv, osv.

Kanskje ikke interessant for alle båtfolk, gamle ulker, oppegående og beleste, men for oss andre(folk i båt) og førstegangskjøpere vil jeg tro at det kan ha verdi.

Den episoden om kartplotteren hadde jeg garantert kjøpt, og kanskje hadde jeg kjøpt ny plotter også.....akkurat den som ble best i test!

Jeg tror det er et potensiale her! :yesnod:

Redigert av Wiking26AC (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ja helt sikkert.. problemet at det med et båtfaktaprogram kreves så mye mye mer enn hva f.eks det gjør i bilverdenen.. en båt er ikke bare en båt, på samme måte som en bil er.. det finnes mange flere brukergrupper for båt enn bil og mange flere versjoner båt en bilmodeller om man ser lit isolert på det.. mange tar vedlikehold og reperasjoner på båtene sine.. skjelden folk gjør det i bilverdenen lengre.. ekstrautstyr er jo mye av det som gjør en båt også.. samt manøvrering og navigering osv.. i det heletat mye mer komplekst og avangsert.. som individ kan du sette deg inn i en hvilken som helst personbil og kjøre i veg.. sånn er det jo ikke nødvendigvis med en båt..satt på spissen..

 

men at vi i vintermånende hadde ønsket oss å se på båtliv sol og sommer, flotte båter og hyggelige båtfolk, er det ingen tvil om.. langt flere enn de 750000 fritidsbåteierne som er listet opp, da de fleste har båtinteresserte familiemedlemmer eller venner også..

 

et slikt faktabåtprogram hadde vært både lærerikt og nyttig, og ikke minst en bra ting for brangsjen. kansje kunne det vært lit holdningsskapende ting i programmet også f. eks sikkerhet og holdninger til alkohol på sjøen..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Synes programmet her forleden med redningsselskapet og redningsskøyta fra Arendal var meget flott program som holdt god kvalitet.. Det var rett og slett et program om båt i god NRK kvalitet uten denne helvet...s reklamen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...