Jump to content

Hvorfor så lite båtprogram på TV?


Gabi

Recommended Posts

Når det gjelder biler er det massevis av programmer på TV. Autofil, Fifth Gear, Top Gear og mange andre. Programmer for båt er det derimot veldig få av. Skulle jo tro at det burde være seertall for å kunne lage noe tilsvarende for båt? Test av nye båter og motorer, rehabilitering av gamle båter, hvordan feriere i båt etc.

 

Jan Erik Larsen har ett og annet innslag på Autofil men finnes det andre programmer?

Link to post
Share on other sites

hvorfor er det så mye om noe så fullstendig uinteressant som fotball?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Man skulle tro at et båtprogram på tv ville slått an like bra som et bilprogram? Jeg jobber selv som bilselger og jeg skjønner at det er mange fler som interesserer seg rundt bil da så og si alle trenger dette i Norge i dag. Alle trenger jo ikke båt og bor ikke slik til at båt er noe tema i heletatt, men jeg tror gjennomsnittet i Norge som har en båt og ikke minst er båtinteresserte er ganske høyt.

 

Derfor tror jeg at et båtprogram, hvertall sesongbasert kunne slått an. Hvor det ble testet båter av alle slag og test av båtmotorer og ikke minst det å feriere i båt. Båtmagasiner har jo dette temaet i stort sett hvert blad og derfor vil jeg tro at dette også ville blitt populært på tv.

Link to post
Share on other sites

fotball på arabisk følger vel ikke alltid normale spilleregler

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ballsport er for pingler.. hederlig unntak er Rugby :cool:

TVNorge/TV2 etc hadde ett båtprogram for mange år siden. Egentlig noe lokalproduksjon fra TVØstfold tror jeg. Henriksen eller noe sånt. Så på det et par ganger, men det ble litt mye "lokalradio" over produksjonen.

 

Enig i at det gjerne kunne vært et program for oss i "menigheta". Kunne tatt "Kysten rundt" med Lindeberg, kuttet ut alle halvgode lokale musikkinnslag, redusert antall fiskmåltider og heller hoppet fram og tilbake på kysten med innslag om båtlag, båtprodusenter, hjemmebyggere, museer osv.

 

Noen som så Garasjen med Asgeir? Det var et format som funket fint egentlig, fulgte mange entusiaster fram til målet, om det var banekjøring med overmotorisert Corolla, treff med restaurert Lambourghini, en som bygde ferdig en HotRod osv. Artig å følge med på.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har undret mig over det samme. Det burde være muligt at få til at fungere - måske som Nordisk co-produktion mellem SVT, NRK og DR? Alle disse stationer har vel en public service-forpligtelse til også at lave noget for mindre målgrupper, så argumentet om seertal er vel væk?

 

Indhold: Bådtests, motorlære, søsikkerhed, rejseskildringer, turforslag, livet i båd, el-lære, mad i båd, børn i båd, dyr i både, klargøring, brugtbådskøb osv osv.

 

Bare kom an - jeg skal nok producere det :smiley:

Link to post
Share on other sites

*snip*

 

Indhold: Bådtests, motorlære, søsikkerhed, rejseskildringer, turforslag, livet i båd, el-lære, mad i båd, børn i båd, dyr i både, klargøring, brugtbådskøb osv osv.

 

Bare kom an - jeg skal nok producere det :smiley:

fra vrak til glis

 

Husker ikke eksakt program, men tenkte på engelsk.. en fyr som fikser og en som kjøper selger. På bbc eller discovery eller nå slik..

 

Rart det ikke er mere maritimt program produsert ja.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke det er Lindebergs skyld at programmene var så sørgelig beskåret at de nesten var skjært i stykker. Antakelig hadde han i utgangspunktet laget et program som hadde vært helt fint, kanskje selv med våre ubeskedne ønsker, men for å få det inn i tilegnet sendetid måtte det ødelegges ?

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke det er Lindebergs skyld

Etter at han lot shufflebanen til Halvard Flatland representere Øslandet i siste episode av serien stod det helt klart at det han driver med er bare rør.

Ingen med engang en fjern interesse for kystkultur kommer utenom Tollerodden, Vollen og Bygdøy.

Han lager ren lokal-TV for Vestlandet.

Link to post
Share on other sites

Fulgte kysten hele veien. To programmer igjen, mente nest siste skulle ta for seg sørlandet opp mot Vestfold. Så klarer han å si "foran oss ligger Blindleie" deretter "da har vi passert Blindleia".

Jaha, en av de mer omtalte stedene på østlandet når det gjelder hytte og båtliv osv. Ett sted jeg ikke har vært med båt og som jeg så fram til å få en introduskjon av. Under pari!.

Siste program. Fra Vestfold krysser de over til Engelsviken Canning for å se på mere fiskemat, deretter feier de rett ut til grensebøya og takker for seg.

I løpet av de to siste programmene har de besøkt et farvann som røft regnet halvparten av landets befolkning sogner til, og så viser de bare fiskemat og lokale revygrupper. Programmet kunne like godt hatt tittelen "Lindeberg spiser seg vei langs kysten til dårlig underholdning" eller noe sånt.

Han var innom mange flotte plasser, men jeg undret meg noen ganger over fokuset. I tillegg ble det for mye harelabb. Det var sånn her jeg er kjent, og da regner jeg med at andre landsdeler føler det likedan. Med mindre det ikke er mer å se nordpå enn at man kan dekke 50mil kyst på en halv time... :wink:

 

Tror potensialet er mye større enn det Lindeberg klarte å formidle, selv om det var et hederlig forsøk.

 

Jeg mistenker at dette er virkelig lavbudsjett, og hvor de har kontaktet diverse serverings og industribedrifter langs kysten for å få sponsing i bytte mot presentasjon i programmet. Såkalt produktplassering, som ellers er veldig forbudt.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hvorfor er det så mye om noe så fullstendig uinteressant som fotball?

 

 

ENIG!

 

Der er sportsnyheder ustandseligt på TV, reportager om fodboldkampe mellem to lokale hold i Spanien der har spillet 2-1, ligegyldige tenniskampe, EM-håndbold.

 

I COULDN'T CARE LESS :puke:

 

Her i Danmark har der kørt en eneste serie, omhandlende båte, gemt væk på en kanal som ingen ser. Man kan så diskutere hvor godt det er lavet, men det er bedre end ingenting.

 

baadogfritid

 

Jeg har købt "miami vice" på DVD. Så er der i det mindste båte i mit fjernsyn en gang imellem :giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...