Jump to content

Hvor får man kjøpt jernring?


kjetillunde

Recommended Posts

Har du en smed i nærheten, han lager vel en slik mens du står og venter....

Smeder vokser vel ikke på trær lengre :confused:

 

Ellers høres det ut som om syrefast stål ville være førstevalget til ditt formål (ser det ikke helt for meg). Jern (eller stål) ruster fort, gnager på tauet og er noe dr... å håndtere. Som Honduras sier kan du få laget en slik ring på et verksted, men det koster fort noen kroner :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Smeder vokser vel ikke på trær lengre :confused:

Ellers høres det ut som om syrefast stål ville være førstevalget til ditt formål (ser det ikke helt for meg). Jern (eller stål) ruster fort, gnager på tauet og er noe dr... å håndtere. Som Honduras sier kan du få laget en slik ring på et verksted, men det koster fort noen kroner :flag_bp:

Syrefast er nok det beste ja. Her ser du formålet med ringen.


I en velassortert butikk for fiske og båtutstyr får du kjøpt ringer i plast og i syrefast som er beregnet til det bruket du skal ha det til.
Hilsen Gutek


Rart det ikke kommer opp noen form for jernring til fortøyning på nettet...
Link to post
Share on other sites

Er det en draghale du skal lage er en garnring fint å bruke. En blåse med stang igjenom er og et alternativ og et stort sjakkel med egnet form kan og benyttes

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Er det forsvarlig å bruke plastikk garnring til fortøyning av en jolle?

Ja det har jeg gjort i mange år og er vel det som er mest brukt her på Helgelandsskysten. Er jo lett å så om det er slitasje som gjør at den bør byttes ut. Mange bruker sågar 2 slik at om den ene ryker er det enda en igjen men jeg har alldri hørt at de har røket

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...