Baard Startet 26.Mars.2012 Del på Facebook Startet 26.Mars.2012 Har kjøpt en Concord Contra 9000 fra 1987. Er det noen her som kjenner bedre til båttypens opphav og lingnende? Båten er som sakt en 1987 modell og er vistnok bygget på sørlandet et sted. Jeg finner ingen lignende båter på nett ved google søk. Det kunne være artig å vite litt mer om hvem som har bygget disse og hvor mange som ble bygget etc. Båten virker som er en halvfabrikat hvor man har fått plastferdig båt, muligens med motoren montert pluss en pakke med trematerialer... Takker for opplysninger om noen har! /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Bearded Beast Svart 26.Mars.2012 Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Du gjorde det ja satt og så på den istad på finn og tenkte med meg sjøl- fan den der va fin ! Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Hei Den er nok bygget i Lillesand av en som heter Bjørn Strøm Nilsen og Reidar Eskedal. De drev firmaet Concord Boat. Var der nede en gang da vi kjøpte en Concord 9000. Det er samme skroget som på Concord 9000. Skroget kostet ca. 110 000 plastferdig, men du kunne få med komplett inredningspakke. Har både broskyre og komplett prisliste fra april 87 ennå til Contra 910. Tror ikke det ble bygget så mange. Kansje rundt 40 Concord 9000 og Contra 910. Tror formene til den eksisterer ennå også. Vært greie båter. Hatt min i 25 år i år. Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 27.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Du gjorde det ja satt og så på den istad på finn og tenkte med meg sjøl- fan den der va fin ! Båten er fin den, men det er litt fiks her og der selvfølgelig, men med rep. av giret så tror jeg det blir bra båt. Så den heter altså Contra 910 og ikke Contra 9000?? Det kan virke som om det er kjøpt en ferdig trepakke til denne båten da det er en del detaljer som ser "fabrikkbygget" ut. Vi har vært uten "bobåt" siden 2004 så vi tenkte vi skulle prøve oss igjen, og dette ser ut til å bli en brukbar start. Tar gjerne imot mer informasjon om noen vet mer :-) /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Baard Svart 27.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Har både broskyre og komplett prisliste fra april 87 ennå til Contra 910. Tror ikke det ble bygget så mange. Kansje rundt 40 Concord 9000 og Contra 910. Jeg hadde satt veldig pris på om du hadde hatt mulighet til å sende meg en kopi av brosyren, enten på e-post(skannet) eller i posten om det er enklere. Kan betale for porto! Jeg kan sende e-post adressen min på PM til deg om du har mulighet :-) På forhånd takk! /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
dakota Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Jeg kan se om jeg får scannet de på jobben. Hvis ikke får du de i posten. Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 27.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Jeg kan se om jeg får scannet de på jobben. Hvis ikke får du de i posten. Mange tusen takk!! /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
dakota Svart 27.Mars.2012 Del på Facebook Svart 27.Mars.2012 Vet du om det er orginal rorgjennomføring på den? Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 28.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 Vet du om det er orginal rorgjennomføring på den? Jeg tror den er original, men selger hadde hatt den på verksted i fjor for å bytte pakkning da den lakk mye vann inn den veien. Hæljernet på den var noe "spett", så det må nok fikses på i løpet av et år eller to.... Imidlertid er propellhylsa og aksling samt flenser byttet i 2007. /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
dakota Svart 28.Mars.2012 Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 Trenger nok å forsterke flyndra hvis det ikke er gjort. Den er lang og det blir mye press sideveis når en kjører fort og svinger. Har selv sveiset på et kanaljern i syrefast under. Synes jeg har sett denne båten før. Har vel ikke hørt til i Halden? Har du mulighet til å sende over e-post adressa? Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 28.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 Trenger nok å forsterke flyndra hvis det ikke er gjort. Den er lang og det blir mye press sideveis når en kjører fort og svinger. Har selv sveiset på et kanaljern i syrefast under. Synes jeg har sett denne båten før. Har vel ikke hørt til i Halden? Har du mulighet til å sende over e-post adressa? Ser ikke ut til at den er forsterket på denne båten. Det er et U jern som ligger oppunder kjølen og er for tynt. Du har helt rett. Båten er i fra Halden. Jeg var over og kjøpte den på mandag. Den ligger på land i Tistedal. Giret er trolig ødelagt på den så jeg må fikse det før den sjøsettes, og derfor blir det nok ikke så mange andre utbedringer i år. Må få den over på Tjømesiden først :-) Vi er en familie på 4(egentlig 5, men eldstemann vil ikke være med lenger), dermed synes vi at vi fikk en romlig båt for en rimelig penge her. Den trenger oppussing innvendig, men ser forbausende bra ut til å være 25 år gammel. Vi får se hva vi synes når årets sessong går mot slutten :-) E-post adressen er sent på IM. /B Sitér dette innlegget /Baard Link to post
concord 9000 Svart 29.Januar.2014 Del på Facebook Svart 29.Januar.2014 Hejsa Dakota Jeg er i sommers blevet indehaver af en Concord 9000, årgang 1984, som jeg har hentet i Kristiansand. Og ville så gerne have manual på denne båd og kom ved en tilfældighed over denne side, hvor du nævner at have sådanne manualer/brochurer. Kunne det tænke sig du ville have ulejlighed med at sende disse til mig? Gerne på e-post: metalbrian.pedersen@gmail.com Mvh Brian Pedersen, Danmark Sitér dette innlegget Link to post
goddis Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Hei Dere kjenner ikke til gelcoat kodene på Concorden. Min er en 1986 concord 9000. Det er den hvite jeg er ute etter. Sitér dette innlegget Link to post
Tigeranda Svart 22.Januar.2023 Del på Facebook Svart 22.Januar.2023 dakota skrev On 27.3.2012 at 19.56: Jeg kan se om jeg får scannet de på jobben. Hvis ikke får du de i posten. Dette er jo 11 år siden, men allikevel; har du mulighet til å sende borsjyre på e-post? Sitér dette innlegget Fjord 880 AC med Ford Sabb 2728t Herwa 20' Sørlandssnekka med Volvo Penta C10/Albin 021 Link to post
Kanalkapteinen Svart 23.Januar.2023 Del på Facebook Svart 23.Januar.2023 Tigeranda skrev for 10 timer siden: Dette er jo 11 år siden, men allikevel; har du mulighet til å sende borsjyre på e-post? …eller enda bedre, last opp slike brosjyrer her til glede for framtidige eiere også 🙂 https://baatplassen.no/i/forum/49-båter/ Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2023 Del på Facebook Svart 23.Januar.2023 Men D Tigeranda skrev for 13 timer siden: Dette er jo 11 år siden, men allikevel; har du mulighet til å sende borsjyre på e-post? Ja, det er 11 år siden og Dakota har heller ikke vært logget inn her på over 1 år. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Concord_9000 Svart 8.August Del på Facebook Svart 8.August Hei, ser dette innlegget begynner å bli gammelt, men, er det noen som vet om concord 9000 1986 modell er CE godkjent, hvor evt. platen med godkjenning er plassert? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 9.August Del på Facebook Svart 9.August Kravet om CE merking kom vel ikke før i 1998. Noen var nok tidligere ute, men jeg tviler på at regelverket var klart i 1986 slik at det var mulig å merke noe så tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.August Del på Facebook Svart 10.August Nei, du finner nok ikke en båt fra 1986 med CE merking. Det derimot mange norske båter hadde DNV (Det Norske Veritas) godkjenning og et blått/ sølv skilt som regel montert rundt førerplass. I motsetning til CE som er enegenerklæring fra produsent om at båten oppfyller visse kriterier, var vel veritas-godkjenningen mer en faktisk godkjenning på at båtene var bygget etter DNV sine krav som var i et felles nordisk regelverk. Slik jeg har forstått det.... Skiltet så slik ut og stod ofte sammen med et skilt fra produsent. Veldig vanlig på Norske båter Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.