Jump to content

Påsketuren 2012


Astor

Recommended Posts

Vi går til Borgen etter jobb på fredag kveld. Deretter, på lørdag formiddag, går vi videre sørover mot Strømstad og Koster sammen med to andre BP-båter. Første stopp på turen blir Strand Marina på Hvaler, for å gjøre oss kjent med fasilitetene før BP-treffet til sommeren. Vi vil vel legge oss i en marsjfart på 20-25 kn. +/- nedover. Er det flere som vil delta i "konvoyen" er det bare å møte opp på Borgen på fredag kveld/lørdag morgen. Kanskje blir vi mange nedover. Hadde vært artig.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

I min uvitenhet så trodde jeg onsdagen før skjærtorsdag het askeonsdag, men du har helt rett, askeonsdag var i februar i følge Google :thumbsup: Så lærte jeg noe nytt i dag også.

.....og før Askeonsdag hadde vi Fetetirsdag, ikke sannt?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

I år må både Fruen og jeg holde samfunnet i gang til askeonsdag.

 

du har helt rett, askeonsdag var i februar i følge Google :thumbsup: Så lærte jeg noe nytt i dag også.

 

Askeonsdag er den første dagen i fastetiden. Den flytter seg (naturligvis) fra år til år, siden det er 40 dager (=5 uker og 5 dager) før påske (tellinga inkluderer både askeonsdag og påskedag).

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

 

Alltid litt spennende med Påsketuren.

Hva skjer i år :confused: :confused: :saint::sweat:

So far so good. 0 problemer og de nye plottrene, radar og kamera fungerer utmerket. :yesnod: Noe helt annet enn det sarvet jeg hadde ombord. :nonod: :nonod:

 

Ankom Strømstad ved 1800 tiden etter en fin og rolig tur over fjorden.

Små kjølig på fly når det var skyer forran sola, men er tross alt fortsatt mars måned.

Mulig jeg hopper over Kostersund i år. Kommer noen venner over i morgen eller lørdag og de hadde andre planer.

Om jeg alikevel går til Kostersund, regner jeg med at Astor lytter på K77 og geleider meg til en fin plass, hvis noe fortsatt ledigt. :flag_bp:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Astor- fikk du den plassen du ønsket deg?

 

Har fått ønskeplassen, Flid. Ligger ved siden av en hyggelig Vestfoldmann med en pinnebåt. Fullt innover der bøyene ligger men ledig to plasser på utsiden av Astor enda. Yttersiden longside begynner selvsagt å fylles opp. Men som dere vet så kommer g går det. Båter hver dag.

Mariell:Lytter 16/77.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ligger på Borgen, og stikker sørover i morgen etter frokost. Ser ut til at vi ihvertxfall blir fire båter som går mot Koster/Strømstad. Går vel innom Sand Marina ok kikker på forholdene med tanke på BP-treffet i juni måned

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det blåser friskt ute akkurat nå samt at det regner. Det måtte jo komme. Håper det løyet for de som skL gå hit i morgen.

Skulle gjerne lagt ut bilder fra Ipddaen men med Safari går det i hvertfall ikke. Er det et annet progrm som takler dette?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Måtte.opp kl 0400 for å sjekke fortøyninger. Er plitselig meldt 12-14 ms. på formidagen i morgen, og da blir vi vel liggende hær til det løyer tenker jeg, sjøl om Nordavind er noe helt annet en Sønna nedover Østfoldkysten. Fruerne får bestemme.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...