Møkkalasset Startet 3.April.2012 Del på Facebook Startet 3.April.2012 Var innom Maritim for å kjøpe sinkanode, men de var utsolgt for det meste. Biltema har, men snakket med en opplagsnabo og han sa at han var skeptisk da han påsto at de ikke tæret like mye som andre anoder. Søkte litt i noen gamle tråder uten å finne annet enn at det virket som at de som hadde prøvd disse var fornøyd. Er det noe hold i min opplagsnabos påstander? Skal sjøsette i morgen så svar haster.... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Grunnforskning på anoder Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Ksh har jo det meste de og :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Er det noe hold i min opplagsnabos påstander? Nei. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Nei. Så du ikke tråden til Ingar, VP anoden var helt klart tært mer.. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Nei. Ingar sin test viser det motsatte av hva du hevder. Dessuten har jeg mine egne erfaringer som jeg faktisk verdsetter mer. Og hva er dine erfaringer ??? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 (redigert) Hvis testen til Ingar viser at Bt anoden er best har jeg misforstått den, jeg tror ikke at BT sin er dårlig. Selv kjøpte jeg ny propell fra VP og bestillte anode i samme slengen. Første gangen jeg bytter nå. så på testen igjen nå, og jeg hadde selvsagt tolket den feil og må bare beklage dette Redigert 3.April.2012 av Kristian_H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Biltema lager ikke anoder, de får de fra samme plass som andre båtutstyrsforretninger. Sammenligner du pris med f.eks Maritim er de ikke noe billige heller. Jeg har bruk Biltema sine Maritim sine og diverse andre i 20-30 år nå, og har aldri merket noe forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Har selv brukt BT sin i mange år. Den fungerer utmerket og skiftes hver sesong. Helt bortkastet å betale dobbel pris etter mitt syn. Den gjør jobben. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Som sagt, ikke vits å betale det dobbelte for ''samme'' produkt, BT sine funker like bra som alle andre Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
nives Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 ] Er ikke godt å si hvem som leverer til Biltema eller de andre større forhandlere. Sannsynnligvis er kvalitetskravene sammenfallende. Så lenge de teres, går eg utfra de gjør god jobb. Fant en ca 2 år? gammel artikkel i båtmagasinet, som viser at da var Maretim sin leveradør best ihht krav. Har også god erfaring med sink derfra. Artikkel Båtmagasinet Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Ingar Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Den testen er diskutert her: https://baatplassen.no/i/topic/77835-daarlig-kvalitet-paa-zinkanoder/ Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Helt bortkastet å betale dobbel pris etter mitt syn. Den gjør jobben. ikke vits å betale det dobbelte for ''samme'' produkt, BT sine funker like bra som alle andre Hvor ble det av alle argumentene om at man får hva man betaler for? Ikke at det har vært et tema i denne tråden, men noen har jo brukt det som et argument i andre tråder, f.eks. om batterier og voltsensitive releer (som vel ikke ble helt konkludert...) Vil forøvrig også slutte meg til de som ikke vil betale mer for et produkt som ikke er bedre Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
CB. Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Hva gjelder sink anoder er det vel snarere slik at man betaler for noe en helst hadde sluppet å skifte Ser at det er en smule forskjell på om en har aksling eller drev. På den annen side er jeg av den oppfatning at uavhengig av leverandør av sink anode er en sink anode en sink anode. Den bør skiftes hvert år etter mitt syn. Vi snakker da om en kostnad på 150 kr for 2 anoder til drev på BT og det dobbelte hos VP. Forskjell i kvalitet her er mikroskopisk og uten betydning etter min erfaring og snart 50 år i båt om vi tar med bleie tiden. Bevares, kjøp anoden hos VP til det dobbelte slik at de kan fortsette de ublu prisene og får minst føling av konkurranse. Hva gjelder drivaksel belgen og drev er jeg kanskje noe mere skeptisk og hadde nok godt for den kraftigere varianten til VP selv om den koster det dobbelte. Det er jaggu også det eneste som bør kjøpes hos Vp etter mitt syn. God påske. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Møkkalasset Svart 4.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2012 Takker for svar folkens. Da blir det sjøsetting idag. Har aksling/ror. Det er den på flyndra jeg mangler. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2012 Del på Facebook Svart 4.April.2012 Knallfint på vannet nå..:-) få den sjøsatt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Haba Svart 4.April.2012 Del på Facebook Svart 4.April.2012 Har selv brukt BT sin i mange år. Den fungerer utmerket og skiftes hver sesong. Helt bortkastet å betale dobbel pris etter mitt syn. Den gjør jobben. Har samme erfaring som ovennevnte. Finner samme leverandør hos Biltema som hos andre båtbutikker. Anodene gjør jobben sin de. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 4.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2012 Nå flyter skuta. Hentes hjem i morgen. Ville ha skjedd i ettermiddag hvis ikke jeg hadde måttet stille opp på Torp for å overlevere en bil jeg har solgt. Kjøperen kom fra Lofoten. Merkelig at det ikke går an å selge en bil lokalt. På toppen av det hele var fyren fra Latvia... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2012 Del på Facebook Svart 4.April.2012 Merkelig at det ikke går an å selge en bil lokalt. Merkelig det der ja! tidligere kjøpte og solgte vi biler lokalt, de aller dristigste med i Osloavisene sidne prisene gjerne var litt lavere der. Men etter at finn.no kom på banen så er det å reise landet på kryss og tvers for å kjøpe og selge bil. Noen ting var faktisk lettere før... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Skal kjøpe sink nå og har fått en Biltemabutikk like i nærheten, lurer derfor på om det fremdeles er noen motforestillinger om sinken deres. Jeg skal ha sink til flyndre og ror, motor som er en ny Yanmar har ikke sink og akselmutter får jeg andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Jeg har brukt sink fra Biltema på flyndra de to siste sesongene. Den tæres godt, mens annet metall er i god behold. :) Og i min båthavn er det en del krypstrøm, eller hva det kalles, på grunn av slurv med galvanisk skille på landstrømsanlegget i en del båter, og som gir fare for tæring. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Har alltid brukt BT sinkanoder, og skulle ønske jeg kunne få motor- og akselsink der også. Vanvittige priser på dette hos forhandlere, men vet jeg kan få det fra USA til langt lavere priser. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Har du Yanmar i båten din? Jeg kjøpte anoder til motoren min på BT. De passet imidlertid ikke helt, så jeg dreiet tappen litt ned og gjenget opp slik at de passet i den orginale pluggen. Tok noen bilder av prosessen også så vidt jeg husker. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
lgboat Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Javisst har jeg Yanmar....hvilken BT butikk har anodene? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Det var her i Fredrikstad. Jeg vet ikke hva slags anoder du har, men du har kanskje 222 hesteren? I tilfelle er den mye lik min men med intercooler. Hvor er det anoder på den? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.