Vikane Inlander Startet 5.April.2012 Del på Facebook Startet 5.April.2012 Har fått tak i en gammel GH 14 og en 30 hk Yamaha jeg tenkte ta en full gjennomgang på. Planen er å splitte innerskrog fra ytterskrog for enklere komme til skader som skal utbedres, og gjøre eventuelle forsterkninger. Vurderer å legge alugulv dørkplater, ytterskroget tenkte jeg lakke med lastebillakk eller AWLGRIP, innerskroget vurderer jeg sprøyte med en type belegg som blant annet brukes på plan på pickup-biler, http://www.apply-norge.no/vortex.html http://www.line-x.co.uk/no.html Dette bør gi en antiskli-finnish, samtidig som grunnarbeidet blir enklere. Tar gjerne imot synspunkter om dette. Planen var å dele skroget ved fenderlista, men etter å ha forsøkt litt med en tynn stålsparkel, ser jeg at dette kanskje kan bli vanskelig. Ser ut som det er brukt et kraftig lim eller lignende, og er redd for at det blir en masse småskader som må utbedres etterpå. Noen som har gjort dette før og kan komme med innspill ? Legger ved noen bilder av blant annet skader som må utbedres. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Jeg brukte stikksagblad når jeg tok av overdelen på min hero. Småskader er neppe til å ungå, trøsten får være at du neppe trenger dn aller fineste reppen på dette da det blir skjult av fenderlisten Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Anders_K Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Baufilblad funker og til å sage med, så lager du trekiler som du presser inn etterhvert som du sager rundt.. Kan bli bra dette, hvilke motor skal du ha på? Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Vikane Inlander Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 Takker for tips, forsøker med stikksag og baufilblad i morgen, fenderlista er ikke så dyp så jeg vil forsøke begrense skadene. Skal ha på en 30 hk Yamaha, usikker på årsmodell, mener den er modellen før den tre sylindrede kom, denne trenger også en full gjennomgang. Hvordan blir dette uten rattkonsoll, båten er vel egentlig beregnet på dette ? Må kanskje forlenge gass håndtaket ? Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 6.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2012 Da er baufilblad i stikksag utprøvd, bladet blei fort varmt og funket ganske raskt svært dårlig, trodde at et blad som var beregnet på stål tålte såpass. Noe råd til bladtype som kan funke bedre ? Sitér dette innlegget Link to post
Carl Magne Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Hei, Kjøpte en GH 14 i går som jeg tenkte å total renovere, et tilsvarende prosjekt som du har gått på. Har du kommet noe lenger i prosessen? Mvh calle Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 7.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2013 Har stoppet opp litt dette hos meg, men skal prøve komme i gang igjen i løpet av våren, skal du dele din ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 Da er baufilblad i stikksag utprøvd, bladet blei fort varmt og funket ganske raskt svært dårlig, trodde at et blad som var beregnet på stål tålte såpass. Noe råd til bladtype som kan funke bedre ? Du må ha noe grovere, et blad for stål blir for fine tenner, så det pakker seg med en gang og da går det varmt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jon-Kåre Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 Husker ikke men regner det for 99% sikkert at jeg brukte blad beregnet for trevirke, å bruke kiler som nevnt lenger opp er heller ikke dumt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Carl Magne Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 Tenkte jeg skulle høre hvordan det hadde gått med delinga de før jeg gikk på det, men du har ikke kommet noe videre? Jeg kommer til å bruke båten som den er i sommer. Når sesongen er over legger jeg den på låven og tar et vinterprosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.