Jump to content

hvor finner jeg vannpumpe til Perkins (gammel truckmotor)

Fisher84

Recommended Posts

Canargo: Årsaken til at jeg demonterte den var at den lekte en del vann. Når jeg tok den av, så var den i utrolig dårlig forfatning på innsiden. Helt opptæret. I tillegg så "knakk" det av en bit på selve hjulet. Mener du at jeg kan få "laget" tilsvarende pumpe, eller bare delene? (koster sikkert skjorta?) Håpte jeg skulle klare og få tak i maken pumpe, men det ser ikke så enkelt ut! :confused:

Vist selve huset eller pompehulet er skadet er det vel ikkje så masse ein han gjære med det, skjønt eg har vert med på å bygge opp att nytt pompe-hus til ein motor som det ikkje var mulig å få deler til men det er klatr att det koster ein del så i ditt tilfelle trur eg nokk att det vert rimeligere å skaffe ett brukt pompe-hus. Vist du finner ut kva andre plasser denne motoren er brukt vil det vere lettere å spore opp

Nå har jeg vært i båten. jeg fant ett nummer som var banket inn i blokka. På siden av motoren helt oppe. rett under der toppen er. Nummeret som stod der var: 2063259 Noen som aner hvilken motor dette kan være? Hvis ikke så ringer jeg økonomideler på tirsdag. det stod også flere andre nummer på blokka: C18715/1 og C0280018

Nå har jeg endelig funnet vannpumpe til motoren! Det viser seg og være en Perkins P4, fra ca 1953. Skal sjekke dette nærmere i morgen. Det er vel en 48 hester...? Pumpen finnes iallefall og koster mellom 1500,- og 2000,- fra England. Blir kanskje noe rimeligere hos økonomideler...? Bildet under viser pumpen. Skal passe til både P4 P6 og L4.

agricultural2.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...