Fisher84 Startet 7.April.2012 Del på Facebook Startet 7.April.2012 Hei! Noen som kan hjelpe meg? Jeg har satt inn en Perkins motor i båten. Dette er en gammel Truck-motor. Sikkert fra 60 tallet. Vannpumpen må byttes og jeg finner ikke maken! Noen som har eller vet om hvor jeg kan skaffe dette? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 (redigert) Hvilken Perkins motor er dette? Jeg har også en marinisert truckmotor i min båt, en Perkin 4.236 Har du vært i kontakt med økonomideler? Det ligger noen pumper i denne pdf filen Redigert 7.April.2012 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Pröv å ring Brubakken Truckservice i Porsgrunn på tlf. 35930435. De har en avdeling i Möre og Romsdal. Har du motornummer kan jeg sjekke på tirsdag da jeg jobber i truckbransjen. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Fisher84 Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 Jeg vet ikke hvilken Perkins detter er! Den er på ca.50HK. Sleit også når jeg fikk problemer med Dieselpumpa, jeg trodde den var lik de som står på "gråtassene" men det var det ikke. Motoren har fire sylindere. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Perkins har jo vært montert i mye rart. Jeg ville nok prøvd og lokalisert ett motornummer, det står hvordan i en pdf linken jeg la ved lenger opp Sitér dette innlegget Link to post
Børsy Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Prøv Torp Maskin Vestfold. Utrolig hva de har. eller kan skaffe. Horten Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Ring til Økonomideler 69 10 23 00 og spør, de importerer perkingsdeler rett fra fabrikken. De forteller hvilke nummer og data du må finne på motoren Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Fisher84 Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 Ring til Økonomideler 69 10 23 00 og spør, de importerer perkingsdeler rett fra fabrikken. De forteller hvilke nummer og data du må finne på motoren Sitér dette innlegget Link to post
Fisher84 Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 Supert! Gi beskjed dersom dere kommer over noe! Takk for alle gode svar. skal la høre fra meg om hvordan dette går! Strålende påske Sitér dette innlegget Link to post
Canargo Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Hva er galt med pumpa? er det lager og tetninger så trenger du ikkje å bruke orginaldeler, tal mål og snakk med ein maskinforetning. Sitér dette innlegget Link to post
Fisher84 Svart 8.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2012 Canargo: Årsaken til at jeg demonterte den var at den lekte en del vann. Når jeg tok den av, så var den i utrolig dårlig forfatning på innsiden. Helt opptæret. I tillegg så "knakk" det av en bit på selve hjulet. Mener du at jeg kan få "laget" tilsvarende pumpe, eller bare delene? (koster sikkert skjorta?) Håpte jeg skulle klare og få tak i maken pumpe, men det ser ikke så enkelt ut! Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Økonomideler på Grålum: 69 10 23 00 Univeraldiesel på Lørenskog: 67 91 28 00 Disse kan alt om Perkins, og har helt sikkert gode forslag til deg. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Canargo Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Vist selve huset eller pompehulet er skadet er det vel ikkje så masse ein han gjære med det, skjønt eg har vert med på å bygge opp att nytt pompe-hus til ein motor som det ikkje var mulig å få deler til men det er klatr att det koster ein del så i ditt tilfelle trur eg nokk att det vert rimeligere å skaffe ett brukt pompe-hus. Vist du finner ut kva andre plasser denne motoren er brukt vil det vere lettere å spore opp Sitér dette innlegget Link to post
Fisher84 Svart 8.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2012 Skal ta meg en tur ned i båten senere, og se om jeg kan spore opp ett motornummer. Det står så mange forskjellige nummer på blokka, så jeg er ikke sikker på hvilket som er motornummer. jeg får ringe til økonomideler på tirsdag! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Det står en forklaring på hvor nummeret kan sitte, i den pdf filen jeg la ved lenger opp. Når du først finner det, er det lett og identifisere motortype, årsmodell osv Sitér dette innlegget Link to post
Fisher84 Svart 8.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2012 Nå har jeg vært i båten. jeg fant ett nummer som var banket inn i blokka. På siden av motoren helt oppe. rett under der toppen er. Nummeret som stod der var: 2063259 Noen som aner hvilken motor dette kan være? Hvis ikke så ringer jeg økonomideler på tirsdag. det stod også flere andre nummer på blokka: C18715/1 og C0280018 Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 (redigert) Vansklig dette, finner ingen lister på Perkins før 1974. De to siste nummere, sikker på at det ikke var flere bokstaver enn 1? Du har ikke flere bilder av motoren da, kunne vært enklere og sammenlignet. Jeg tipper du kanskje har en 4.107 evt 4.108, kanskje 4.99 som ble produsert fra 1958 Redigert 8.April.2012 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fisher84 Svart 9.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2012 Nå har jeg endelig funnet vannpumpe til motoren! Det viser seg og være en Perkins P4, fra ca 1953. Skal sjekke dette nærmere i morgen. Det er vel en 48 hester...? Pumpen finnes iallefall og koster mellom 1500,- og 2000,- fra England. Blir kanskje noe rimeligere hos økonomideler...? Bildet under viser pumpen. Skal passe til både P4 P6 og L4. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.