Asbjørn S Startet 14.April.2012 Del på Facebook Startet 14.April.2012 Har kjøpt en gammel selfa 16 DC. Båten er helt ribbet til skinnet, til og med flytetanker er fjernet. Når båten er ferdig oppusset, noe som den SKAL bli iløpet av sommeren kommer det en evinrude E-tec på hekken. Imorgen starter jeg med å kutte ut dørken pga vann i bunnplaten. Bilder kommer! -Asbjørn Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
glalaks Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 (redigert) ahh.. bilder. Vi har en selfa 16 ht på hytta. pappa bygde den selv på 70 tallet og har hatt den siden. gode båter er det Vi har 60 hk på den. Da er den ganke sprek,og planer bra;) Redigert 14.April.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Asbjørn S Svart 15.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2012 får desverre ikke begynt med båten i dag ; / Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
ivar Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 hvis alt av innvendig avstiving blir fjernet, er det viktig å passe på at båten står godt oppstøttet så den ikke endrer form når du støper inn nytt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Asbjørn S Svart 21.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2012 Takk for tipset ivar! Her kommer bilder av båten før jeg begynte og litt etter. Her har jeg begynt å kutte opp dørken. måtte slutte av så nabobarna fikk sove ;) Asbjørn Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 22.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2012 Heihei Idag her jegg jobbet mer med å skjære ut dørken. Det var ikke så lett da det må ha skjedd en feil når dørken ble støpt. Den som har lagt i dørken har bare plastet inn en vanlig finerplate som han har lagt på tynne lister og spikret fast. duken som da har lagt ned i båten har ikke vært tørr og har falt ned og festet seg i skroget så det tok lang tid å fa det løst. har nå fått ut 98% av dørken og venter på nye skiver til vinkelsliperen(noe jeg får i morgen) her er to bilder :) -asbjørn Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 23.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2012 Har vært å kjøpt nye skiver og rondeller til vinkelsliperen i dag så etter skolen i morgen fortsetter jeg Håper det er noen som leser tråden, for hvis ikke er det jo ikke så mye vits i å skrive Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 23.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2012 : ) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
glalaks Svart 23.April.2012 Del på Facebook Svart 23.April.2012 (redigert) Jeg leser den;) hehe.. Har vokst opp i en selfa 16 så er morro og se.. tror jeg har et bilde av vår, som også kunne trengt en prosjekttråd.. hehe.. Var vist et dårlig bilde av båten jeg hadde.. men men.. det er med hardtop Hvilken motor skal du ha på? Redigert 23.April.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Asbjørn S Svart 23.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2012 Hyggelig å høre at noen følger med Glalaks Skal ha en Evinrude E-tec 40 på hekken : D håper på litt over 30 knop, men hvem vet ;) skal gå ut å ta et bilde nå som jeg har fått ut hele bunnen og fått bort ca.90% av glassfiberrestene. -asbjørn Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 23.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2012 her er bunnen ute men er enda litt rester her og der, men de skal bort i morgen : ) god natt : ) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
glalaks Svart 23.April.2012 Del på Facebook Svart 23.April.2012 Ok.. vi har en 60 hester på den.. Men den ble vistnok støpt veldig tung.. litt bly nedi kjølen bl.a.. Stødig som fjell. Vår er mye brukt i 35 år så begynner å bli slitt.. E-tec er ikke feil da:) blir bra! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Espen1978 Svart 23.April.2012 Del på Facebook Svart 23.April.2012 Prosjekter er gøy å lese om, skulle vært ett eget underforum for slike tråder! Stå på ! :) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 23.April.2012 Del på Facebook Svart 23.April.2012 Leser alt jeg kommer over av prosjekt tråder. Digger å åpne de til morgenkaffen å nyte hva andre gjør. Inspirerende er det også og man får arbæidsløst Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Asbjørn S Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 Herlig med tilbakemeldinger! Blir motivert til å jobbe enda mer når det er noen som følger med og setter pris på tråden fortsetter sliping og pussing når jeg er ferdig på skolen : ) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Pettern1972 Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Som Polarn, sluker alt av prosjekt-tråder. Spiller ingen rolle om det er GH10 eller Princess 45. Morro å lese om hva andre driver med, og man får mange idèer selv, og tar også opp mye lærdom. Fortsett å oppdater tråden din.... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Asbjørn S Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 (redigert) ahhh...blir så glad når været bestemmer seg for å ødelegge... skal ut å lage noe slags presseningsgreier nå sånn at jeg kan jobbe selv om det regner! koselig med tilbakemelding pettern1972, var på grunn av en slik tråd her på forumet at jeg valgte å begynne med mitt prosjekt ;) Redigert 24.April.2012 av Asbjørn S (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Superkul Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 det er veldig mange som ser igjennom prosjekt trådene men di holder stort sett kjeft og dårlig med kritikk enten di er gode eller dårlig gir litt dårlig lyst å skyve på bilder og kommentarer når man føler man sitter og skravler med seg selv , litt av pådrivlysta kommer når folk berømmer litt og man føler man underholder men tråden din så fin ut og jeg henger med - lykke til med prosjektet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Asbjørn S Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 som sagt, alltid hyggelig med tilbakemelding : D tusen takk! blir å fortsette i morgen hvis det har tørket i båten, så stay tuned Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Pettern1972 Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 koselig med tilbakemelding pettern1972, var på grunn av en slik tråd her på forumet at jeg valgte å begynne med mitt prosjekt ;) Hadde et slikt prosjekt i påsken i fjor jeg også. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Asbjørn S Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 flott å se gamle slitere få nytt liv for mange nye år på havet, fint prosjekt! Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Pettern1972 Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Båten ble solgt 14 dager etter sjøsetting. Ble Marex 24-prosjekt i fjor sommer, og i vinter har det vært tresfjord 28. Gått gradene i lynfart. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Asbjørn S Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 har så vidt vært inne på tråden om sistenevnte og har temkt å lese mer grundig etterhvert, tror du det blir noe nytt prosjekt? Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Pettern1972 Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Tror det holder nå. Oppussing av 3 båter på et år holder. Begynner smått å gå litt lei oppussing nå, så det skal bli deilig å bli ferdig, så man kan nyte sommeren forhåpentligvis uten så altfor store problemer. Har planer om å beholde Tresfjorden lenge. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Polarn Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 det er veldig mange som ser igjennom prosjekt trådene men di holder stort sett kjeft og dårlig med kritikk enten di er gode eller dårlig gir litt dårlig lyst å skyve på bilder og kommentarer når man føler man sitter og skravler med seg selv Ser den, alle bør bli flinkere til å gi tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.