Jump to content

Prosjekt: Selfa 16

Asbjørn S

Recommended Posts

Har kjøpt en gammel selfa 16 DC.

Båten er helt ribbet til skinnet, til og med flytetanker er fjernet.

Når båten er ferdig oppusset, noe som den SKAL bli iløpet av sommeren

kommer det en evinrude E-tec på hekken.

Imorgen starter jeg med å kutte ut dørken pga vann i bunnplaten.

Bilder kommer!

-Asbjørn

hvis alt av innvendig avstiving blir fjernet, er det viktig å passe på at båten står godt oppstøttet så den ikke endrer form når du støper inn nytt.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Heihei :wink:

Idag her jegg jobbet mer med å skjære ut dørken.

Det var ikke så lett da det må ha skjedd en feil

når dørken ble støpt. Den som har lagt i dørken har bare

plastet inn en vanlig finerplate som han har lagt på tynne lister og

spikret fast. duken som da har lagt ned i båten har ikke vært tørr og

har falt ned og festet seg i skroget :headbang: så det tok lang tid å fa det løst.

har nå fått ut 98% av dørken og venter på nye skiver til vinkelsliperen(noe jeg får i morgen)

her er to bilder :)

fremmover_i_baatn5.jpg

bakover_i_baatn6.jpg

-asbjørn

Jeg leser den;) hehe.. Har vokst opp i en selfa 16 så er morro og se.. tror jeg har et bilde av vår, som også kunne trengt en prosjekttråd.. hehe..

Var vist et dårlig bilde av båten jeg hadde.. men men.. det er med hardtop

iver_selfa.jpg

Hvilken motor skal du ha på?

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

ahhh...blir så glad når været bestemmer seg for å ødelegge...

skal ut å lage noe slags presseningsgreier nå sånn at jeg kan jobbe selv om det regner! :thumbsup:

koselig med tilbakemelding pettern1972, var på grunn av en slik tråd her på forumet at jeg valgte

å begynne med mitt prosjekt ;)

Redigert av Asbjørn S (see edit history)

det er veldig mange som ser igjennom prosjekt trådene men di holder stort sett kjeft og dårlig med kritikk enten di er gode eller dårlig

gir litt dårlig lyst å skyve på bilder og kommentarer når man føler man sitter og skravler med seg selv :giggle: , litt av pådrivlysta kommer når folk berømmer litt og man føler man underholder

men tråden din så fin ut og jeg henger med - lykke til med prosjektet

det er veldig mange som ser igjennom prosjekt trådene men di holder stort sett kjeft og dårlig med kritikk enten di er gode eller dårlig

gir litt dårlig lyst å skyve på bilder og kommentarer når man føler man sitter og skravler med seg selv :giggle:

Ser den, alle bør bli flinkere til å gi tilbakemeldinger :flag_bp:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...