Jump to content

Nytt lurium - eller reinspikka forsøk på bedrageri ?

Gutek

Recommended Posts

Dette er så fantastisk at det bare MÅ prøves...

En liten betenkelighet: I og med at tenntempen senkes fra 600 til 200 grader, så må jo dette også medføre en større brannfare? :confused:

:sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Har ingenting med at rederiene er gnitne...skal investorene ha noe igjen for investeringene sine, så må rederiene kutte kostnader der de klarer. De har nok overbetalte sjømenn å betale på..

Wow..

Klarte du ikke å skrive et mere selvmotsigende innlegg?

Hva baserer du påstanden at sjømenn er overbetalt på?

En sjømann har 2200 timer i året. Det er noe over det en arbeider på land har i året det.. Skulle vel bare mangle at det ikke blir kompensert på noe slags vis. Eller?

En sjømann har ukurante arbeidstider, fks. nattarbeid, uten noe tilleg for det. Fortel meg en annen yrkesgruppe som har det samme.

Helligdager har en sjømann heller ingenting ekstra betalt for. Andre grupper som har det samme?

I tillegg går de glipp av halve privatlivet og familielivet sitt, er det ikke rimelig at det kompenseres noe?

Beklager all OT, men dette var så horibelt dårlig at det måtte kommenteres..

Blir ikke dette et fryktelig dyrt drivstoff da? :lipseal:

Neinei, disse luriumene senker jo forbruket så mye at ingen av de 10% brukes. Og motoren går ikke på disse luriumene alene. Med andre ord kjører disse rundt med perpetuum mobiler som ikke bruker noe som helst :giggle:

Kanskje dyrt å fylle opp første gang, men det tjener en fort inn i løpet av utstyrets levetid :cheers:

Jara Wynja

Nei, det holdt med forsøket og produktet Hammerdown :lol: :lol:

Huff da... jeg glemmer ikke da jeg forsøkte å få tilgang til en Marintek rapport via biblioteket på Marintek i 2006. Det var visstnok en hemmeligholdt rapport som ettersigende skulle være utført om dette produktet. Har aldri blitt så rævkjørt som den gangen, og det av selveste "doktoren" på motorer her.

"Same shit different wrapping" er min mening om vidundermidler..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Sendte en mail til han jeg, og fikk følgende svar:

Vil gjerne fortelle min erfaring/bakrunn vedr. produktet Enviro Tabs, og det amerikanske selskapet Greenfoot Global som står bak produktet. Jeg har som vært i taxinæringen i mange år, og har i alle år vært mere motor interessert enn gjennomsnittet, men dog på hobby basis.

Sommeren 2011 ble jeg oppfordret til å prøve Enviro Tabs, men ut i fra opplysningene jeg fikk, hadde jeg ingen tro på at dette var realistisk, men kun et nytt uvirksomt “vidundermiddel”. Jeg ble etter hvert litt nysgjerrig å begynte å sjekke ting litt ut, og min tvil til produktet ble mere styrket da jeg så, og ble informert om at selskapet markedsførte produktet basert på nettverk salg, såkalt MLM, noe som forsåvidt er ok, men det har vært mye useriøst som er markedsført på den måten. Selvsagt også seriøse aktører som, Tupperware m.fl. har brukt denne typen salg/markedsføring i mange år, og er nok mere akseptert/vanlig i USA enn det vi er vant til .

Jeg valgte likevel å sjekke ut selskapet, påstandene, historikk mm, og brukte meget tid på dette og startet samtidig å teste ut produktet på egne kjøretøy, og fikk oppløftende resultater, første bilen det ble prøvd på var en Mercedes V-Klasse 220 CDI som var kjørt en del km. (ca. 330000 ) men i god stand og fungerte som den skulle. Det første jeg merket var att motoren fikk en “finere gange” og responderte ved pådrag på en annen måte enn tidligere, forbruket ble målt men noen umidelbar reduksjon ble ikke påvist. Jeg fortsatte å bruke produktet og sjekke forbruket og etter 3. tanken ble reduksjonen målbar, og stabiliserte seg på ca. 20% reduksjon og holdt seg der de neste ca. 9000 km.(Bilen ble da solgt).

Etter som tiden gikk, ble jeg kjent med selskapet, og de som står bak, historikken til teknologien osv. og “registrert” inn i systemet som distributør, ble da også gjort oppmerksom på at selskapet var vel etablert, men i lanseringsfasen av produktet. Produktet ble, og er fortsatt markedsført bla. med oppfordring til å selv teste det ut med testsett. Selve hovedlanseringen var nå i mars, da produktet var klart i forskjellige størrelser, forpakninger, manuell og automatisk dispenser mm. Samtidig ble det lansert en kommersiell avd. slik at de som ønsker det ikke trenger å være “medlem” av selskapet for å kunne kjøpe/bruke produktet på en ordinær måte, (ett masivt press fra bla. lastebilnæringen i USA var medvirkende til dette).

Påstandene om produktet, teknologien bak som:” brukt av amerikanske myndigheter og, store kommersielle virksomheter i over 30 år” har jeg selv fått bekreftet utenfor selskapet. (U.S Coast Guard).

Det er blitt kjørt ut de siste 2 årene tusenvis av testsett og produktet generelt på det amerikanske markedet, i Europa og resten av verden er det også enorme mengder som er levert, og tilbakemeldingene

har vært utrolig positive.

I Norge er det levert ut store mengder testsett, og nå i mars som produktet ble lansert i de forskjellige forpakningene av tabeletter og i granulatform, er også større enheter til forskjellige næringer innenfor: fiskeri, landbruk, transport mm. på gang. Flere aktører i forskjellige næringer har prøvd produktet som testsett, og vil bruke det videre. Tilbakemeldingene har vært utrolige, så som utrykket at, det som er for godt til å være sant, ikke er det, muligens ikke holder vedr. Enviro Tabs??

Det er flere nå i Norge som jobber med dette produktet, jeg selv har kjørt noen annonser på Finn.no, disse er nå midlertidig stoppet ettersom alle nødvendige papirer mm. for åpning av salg ikke er helt på plass ennå.(jeg må innrømme at jeg nok har vært litt for utålmodig, og beklager dette) Det er ledelsen i USA som styrer dette, og er på plass innen kort tid.(mellomlager i Nederland er etablert, og det gjenstår kun formaliteter).

Det kunne vært skrevet mye om produktet, historien bak, tilbakemeldinger her i Norge og USA og resten av Verden, men jeg vil oppfordre til å gå inn på www.greenfootglobal.com/teamelite505 eller www.greenfootglobal.com/teamelite505/gfc , (teamelite505 er mine sider innenfor hovedselskapet, siden som slutter på gfc er den kommersielle siden, hvor man kan bestille direkte) Bruk gjerne disse sidene for å få mere informasjon, også disse sidene uten teamelite505 i nett adressen, gir denne informasjonen.

Til slutt vil jeg gjerne, hvis det skulle være 2 – 3 av båteierene som ville prøve dette, tilby produktet uten kostnad for å kunne kjøre en fullverdig test, og dele sine erfaringer med resten av medlemene.

Jeg vil ikke bruke dette videre, uten godkjenning fra dere. Hvordan og hvem som event. skal teste Enviro Tabs avgjør dere, og jeg vil bistå etter beste evne i testperioden.

Denne mail er sendt til et av deres medlemer, etter oppfordring, og kan fritt publiseres i deres forum.

Vil også nevne at ønske om å villede, bedra eller feilinformere har og, er ikke min intensjon.

Med vennlig hilsen Trond Berntsen

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Jeg synes det har vært intr. å sjekke garantien når det har kommet opp slike produkter på forumet. De fleste (alle?) gir en garanti, men hittil har jeg ikke sett noe annet enn den Norsk Tipping hadde om at hvert 10. lodd vinner. Altså en garanti som egentlig ikke sier noe i det hele tatt.

Envirotab har også en garanti, se nederst på siden her: "det gis 100% pengene tilbake garanti hvis du ikke sparer mere i drivstoffutgifter en produktkostnaden"

Hva ligger det i at man ikke sparer mer enn produktkostnaden? Uten nærmere spesifikasjon sier det ingen ting.

Får jeg f.eks. pengene tilbake om min Smart ikke har spart kr 350 på 10 mil? Eller må jeg kjøre 10000mil med min Mercedes 300?

Og hvordan skal det avgjøres hva man har spart, det blir umulig for en kunde å bevise noe her. Det eneste som virkelig er verdt noe er en '100% fornøyd' garanti. Uten liten skrift.

Det eneste som fins av dok på nettet er påstander fra folk som syns de har opplevd redusert forbruk.

Det fins ikke noe vitenskapelig dok, den norske testen sier oss ingenting, f.eks. har jo testbilen et unormalt forbruk i utgangspunktet. Testen er utført av en person, bare det ødelegger jo testen når målet er å «motbevise» at produktet bare er «placebo».

Finner heller ikke noe dokumentasjon på nettet mht. bruk i US. Cost Guard. Hvorfor ikke?

Ser heller ikke hva man oppnår med at enkeltmedlemmer prøver ut produktet, annet enn evt. muligheten til å fremstå som forumets nye Martha-Louise ...

Spørsmålet man bør stille seg, og som den norske importøren bør svare på, er hvorfor det ikke foreligger noen form for dokumentasjon som holder vitenskapelig mål.

Tja, da får jeg bli forumets nye Martha Louise,- naiv som jeg er...

Kjører 40 000km pr år med notering av forbruk ved hver fylling, skulle være mulig å se en trend ut av dette.

Har en jobb som innebærer en del forskning "light", hvor vi bruker en del trender i utvikling av vårt produkt.

Selv om disse ikke er basert på vitenskapelige fakta, gir de oss pekepinn nok til å ta beslutninger.

Denne måten å jobbe på har fått oss fra "skratch" til en av verdens ledende bedrifter på vårt område.

Derfor tar jeg sjansen på at jeg greier å dokumentere produktet godt nok til eget bruk.........

Produktet er bestilt.

Noen tilsvarende diskusjoner:

https://baatplassen.no/i/topic/47643-silke-motor-enda-ett-vidunder-middel-eller

https://baatplassen.no/i/topic/35951-hva-tror-dere-om-dette-produktet-silkemotor/

https://baatplassen.no/i/topic/19254-magneter-som-reduserer-dieselforbruk

Også mange firmaer på nettet som selger evighetsmaskiner, dvs, de er enda bedre, de gir overskudd av energi.

Du kan også bygge din egen, av deler som alle har i rotekassen.

...og en motor som banker som ville helvete??

En mediumspeed dieselmotor har 2-3 veivgrader tennforsinkelse, så om et tilsetningsstoff senker tenntemperaturen til 200 grader, inntrer tenningen maksimum 2-3 grader tidligere, og det gir ingen banking. For en hurtiggående dieselmotor er tennforsinkelsen noe større (i veivgrader, men ikke i tid), men heller ikke der kan det oppstå banking. Banking er noe vi forbinder med gassdiesel med elektrisk tenning. Der er mye av gassen kommet inn i sylinderenheten før stemplet når topp dødpunkt. Da kan det bli banking (detonerende forbrenning) og smelting av stempeltoppen før minuttet er gått.

(...) En sjømann har 2200 timer i året. (..)

Mer OT (kan ikke dy meg jeg heller): Da jeg var 1. maskinist, jobbet jeg over 4000 timer i året. (8 timer vakt 7 dager i uka, 4 timer overtid 6 dager i uka, 52 uker i året. I tillegg måtte jeg av og til tørne ut på frivakta når det var noe galt i maskinen). Hvis jeg mønstret av "sør for Brest" før jeg hadde vært ombord 12 måneder, måtte jeg betale egen hjemreise og reisen til skipet for ham som avløste meg. Etter 12 måneder ombord, betalte rederiet reisen for både meg og avløseren. Det var i 60- og 70-årene. Dette må ikke oppfattes som surmulende kritikk. I likhet med svenske hjelpepleiere fant jeg det fordelaktig å jobbe mye når jeg først var isolert fra hjemmet, fordi jeg da kunne ta lengre ferier, i stedet for å kaste bort tiden på lugaren.

(...) jeg forsøkte å få tilgang til en Marintek rapport via biblioteket på Marintek i 2006. (...). Har aldri blitt så rævkjørt som den gangen, og det av selveste "doktoren" på motorer her. (...)

He, he, husker den. Hemmelige rapporter er hemmelige så lenge det ikke er politiets eller regjeringens...

Sendte en mail til han jeg, (...)

Den "doktoren" det refereres til her, er ikke meg. Kanskje det er andre på BP som har også doktorgrad på motorer?

Jeg ville aldri påstå at et tilsetningsstoff reduserer brennstofforbruket med 20-30%. Dersom en motor har så mye koksbelegg på stempelringer, ventiler og i turbolader at kompresjonen er vesentlig redusert, kan det være greit å anvende en mekaniker på flaske (men kanskje ikke med flaske). Dersom tilsetningsstoffet gir bedre forbrenning og fjerner koksbelegget, vil virkningsgraden øke og brennstofforbruket reduseres (to sider av samme sak). Men det kan ikke bli eventyrlig lavere enn da motoren var ny. Jeg anvender et tilsetningsstoff til dieselmotorene i mine biler, men det er for å sikre meg mot oppsamling av kondens på tanken, få bedre start om vinteren og unngå kosbelegg på stempelringene og sot i eksosen. De andre fordelene som forhandlerne reklamerer med er viktige, men mest for motorer som kjøres med full effekt det meste av tiden de er i gang.

(...) Til dags dato er det totalt 0 motorprodusenter som anbefaler piller, magneter, eller annet lurium.

Hvorfor er det slik tro?

Kan det ha noe å gjøre med at dersom disse tilsetningsstoffene reduserer driftsproblemer og forlenger overhalingsintervall og levetid på motorkomponenter, så reduseres motorprodusentenes salg og fortjeneste på disse tjenester - uten at de tjener på tilsetningsstoffene?

Og da lurer jeg på hvilke motorprodusenter som ikke ville like at motorene deres varer "evig"?

Hvorfor har et kjedelig bilmerke som Toyota så godt renome? Er det fordi de trenger deler og overhaling hele tiden?

Jeg kjenner noen som jobber med levetidsberegninger hos en stor dieselmotorprodusent, og de vil at serviceintervallene og overhalingsintervallene skal være lengst mulig, av den enkle grunn at det selger mere motorer når en motor blir kjent som "evigvarene". Og historen viser jo nettop dette langs norskekysten.

Man står fritt til å tro på lurium, men de har ingen videnskapelige bevis for at det virker. Og GreenFootGlobal er jo kanskje det vageste av disse firmaene på lenge. INGEN av påstandene deres er dokumentert. Det er MLM, og MLM har jo vist seg å være seriøse greier.. :)

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Onkelen min bor i australia og kjører merc Ml 6,3 AMG, i australia skal denne på service hver 6 månde, i norge hver 12. Da han spurte forhandleren sa han at det var mer slitasje pga varmen, men at det holdt med service hver 12 mnd men kalte deg inn hver 6 istedet.

Hvorfor? For å tjene mer penger vel. Tror ikke bilfabrikantene er så interresert i evigvarende biler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...