Jump to content

Herbern Marina på Aker brygge på vei bort?


Jan E.

Recommended Posts

Tror RSL har et godt poeng her. Grei parkering og/eller kollektivtrafikk fra mange ulike havner i Indre Oslofjord som bør være gode alternativer for dem som er båtboere i vinterhalvåret i nærheten av hovedstaden.

 

Vurderte det selv ifm mulig jobb og så raskt at buss/hurtigbåt og litt avstand til sentrum var veldig mye mer økonomisk ok enn Aker Brygge.

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

-Det skal ikke henge noen rødspritdunker ned langs sidene...... (Hvem bruker rødsprit i dem?)

 

Dette blir nok en pen båthavn, for landfolket.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Og folk skal ikke kunne dekke til båtene sine om vinteren med alle mulig slags farger..... smaksfacistene har endelig klart å legge under seg en stygg marina med ulike farger og dunker som henger og slenger for å dekke til båter om vinteren.

 

Ordunung must zein! (ellerhvapokkerdetnåheter).

 

Blir vel lederhausenplikt for eierene :-))

Link to post
Share on other sites

- Vi vil ikke tillate at folk dekker til båtene sine med hvilke farger de vil om vinteren, og det skal ikke henge noen rødspritdunker ned på sidene.

 

Dette oppsummerer vel planene ganske godt, Nyehavna skal bli en plass for flotte, dyre cabincruisere med tilhørende kapteiner med champagne i glasset og genseren over skuldrene.

Link to post
Share on other sites

Den karen som har forfattet dette kan ikke ha mye greie på båter og båtliv. Rødspritdunker og tilfeldige farger, sett slikt! Venter spent på ordensreglene.

 

Dete lover ikke bra. Håper Oslo kommune kan komme opp med noe alternativt for vanlige båtfolk som vil besøke hovedstaden.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Dette oppsummerer vel planene ganske godt, Nyehavna skal bli en plass for flotte, dyre cabincruisere med tilhørende kapteiner med champagne i glasset og genseren over skuldrene.

Da må man jo si at det er et svært smalt markedssegment de henvender seg til. Og jeg er slett ikke sikker på at disse kapteinene med champagneglass har Aker Brygge som førstevalg, det finnes sikkert mye mer eksotiske steder hvor de kan utstille både seg selv og yachten sin. Så dersom de i det hele tatt ønsker å ha båter i marinaen sin, blir de nok nødt til å invitere bermen med rødspritdunker og feil farge på kalesjen.

Link to post
Share on other sites

Poenget er at de sikkert greier å leie ut plassene de har selv om de dropper gjesteplasser. Poenget for oss som liker å ta snekka inn til byen et par ganger i løpet av sesongen er å ha plasser å legge til. Om det koster 250 eller 400 kroner å ligge et døgn det betyr ikke så mye for meg. Det er ikke et sted man ligger i lang tid har jeg inntrykk av. Kanskje kan man lage en langtidsligge for langveisfarende på f,eks 5 dager for prisen av 3. Aker brygge er kremplass å legge til. Direkte tilgang til bryggelivet og byen forøvrig. Det finnes ingen plasser som kan konkurrere med denne havnen i Oslo, bortsett fra akershuskaia kanskje.

Link to post
Share on other sites

Prisnivået vil styres av markedet, og det er nok utbygger klar over. De vil fort få beina på jorda hvis det ikke kommer gjestebåter.

Riktig det. Spørsmålet er hva mer "vanlige" båteiere gjør dersom det viser seg at det lar seg gjøre å få fyllt opp havna med show off´s?

 

Har sett nærmere på Gøteborg ifm kommende sommers langtur. Forbausende mange muligheter der både i sentrum og litt utenfor, men i umiddelbar nærhet til offentlig kommunikasjon til sentrum. Kan ikke si at Oslo er i nærheten av dette tilbudet.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ruslet tilfeldigvis en liten tur i marinaen (brrrrrr, kaldt :) under lunsjen i dag og tok en liten videosnutt. Så etterpå at partene nå er enige. Tror dette kan bli et veldig flott anlegg, men det blir spennende å se om det vil koste "skjorta" å feste tampen der en helg........

 

Snutten og mer fra pressemeldingen på MorMajor-bloggen :)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Grådighet..... En "synd" som til slutt kommer til å ta kverken på store deler av verden. Tanken på at vi vil ha mer og mer, at vi trenger mer og mer, at vi har krav på mer og mer og at vi synes at vi fortjener mer og mer... Farlig farlig..

 

Jeg håper at den nye marinaen på Aker Brygge kan bli et sted hvor grådighet ikke blir hovedmotoren, og at det blir et sted hvor båtboere kan bo godt og trygt på vinteren, og gjester likedan på sommeren :) Jeg håper prisene blir på et nivå der også "vanlige arbeidende" har råd til, og at man klarer å unngå at det kun blir den økonomiske "eliten" som kan bruke Aker Brygge.

 

Selv bor jeg i båt og en del av min drøm er at jeg skal bo iallefall en vintersesong på Aker Brygge i Oslo, og det blir forhåpentligvis i 2014. Da håper jeg at jeg med sykepleierlønn vil kunne gjennomføre det...

 

Så kjære venner i Norwegian Property... Gleder meg til å se resultatet av det dere planlegger! Og på forhånd tusen takk for at dere ikke bare tenker profitt, og for at dere også ønsker å ivareta båtfolkets gleder, interesser og lidenskaper!

Link to post
Share on other sites

Så kjære venner i Norwegian Property... Gleder meg til å se resultatet av det dere planlegger! Og på forhånd tusen takk for at dere ikke bare tenker profitt, og for at dere også ønsker å ivareta båtfolkets gleder, interesser og lidenskaper!

 

Det er lov og drømme, men dessverre tror jeg NP har høy profitt lang opp på ønskelisten sin... :worry:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det er lov og drømme, men dessverre tror jeg NP har høy profitt lang opp på ønskelisten sin... :worry:

 

 

Bare de skjønner at det ikke er Cannes eller Nice - men Aker Brygge i Norge.

For jeg føler meg ikke helt sikker på det - og deler s/y-hysteria's bekymring

 

217.nice.yacht.aerial.jpg

 

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...