Jump to content

Hvordan fester man glassfiberflapp til glassfiberskrog?

Polarn

Recommended Posts

Fått meg ny oppgradert flapp til polarn fra fabrikken til båten min.

Med fulgte det det skruer til å feste igjennom skroget.

Er litt skeptisk til dette, så tenkte å lufte dette med dere.

Legger ved et bilde hvor jeg har satt den opp provisorisk.

flap3.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Da lurer jeg på om dette er noe jeg kan bruke fra biltema http://biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Epoksylim/Epoksy-supersterk-362421/

Tanken i stede for å skru igjennom skroget var da å skru med små skruer så den sitter fast.

Samtidig lime med epoxy.

Så slipe ned litt på skroget og flappen og legge noen lag med glassfiber, samme på oversiden.

Er det overdrevent eller helt greit?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg gjorde akkurat samme jobben på den 770'n jeg hadde en gang i tden.

Tok det i forbindelse med at jeg pusset ned og primet opp båten på nytt.

Jeg slipte ned til gelcoaten, hel-limte med sikaflex og skrudde. Ble så solid at jeg fint kunne stå på den.

Husk at siden den går rundt hele hekken på båten, blir belastningen annerledes en om du skulle skrudd den på en rett hekk. Du vil ikke få så mye knekk-kraft på skruene, mer skjæringskraft, altså ikke så store krav til innfesting.

Snakket med Nor Sea i sta, de sier det holder i massevis med å skru og lime med sika, har ennå ikke fått inn noen reklamasjoner.

Man måtte bare passe på å får den ordentlig i spenn rundt Dromedillen og det skulle følge med maskinskruer for å forhåndsfeste flappen.

Måtte også fuge mellom flappen og skrog på overside og underside.

Tar tak i dette til helgen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...