Jump to content

Videoer som viser reparasjoner av skade i gelcoat og glassfiber!


Roksoy

Recommended Posts

Heisann!

Jeg holder nå på med vårpussen av båten, og dere vet hvordan det er.. Skulle bare "lakke den opp", men ender opp med så mye mer jobb, for man finner skader, sår, hakk osv som man bare MÅ ordne før man blir fornøyd.

I den anledning har jeg nå kommet borti så mye mer enn det jeg i utgangspunktet har så mye peiling på. Etter endel søk her inne, ser jeg at det finnes uendelig mange tråder som omhandler dette emnet, men at mange av oss ferskinger nesten blir mer forvirret etter å ha lest alle trådene :crazy:

 

Derfor gikk jeg på den kjente Tuben og søkte opp nettopp dette, og fant flere fine videoer som kan være til god hjelp!

Under her legger jeg ved linkene til de jeg mener er gode og informative!

Jeg ble ihvertfall godt hjulpet og håper dere også blir det! :smiley:

 

Ha en fin båtsommer :thumbsup:

 

 

Meget god video som viser en gjennomgående reparasjon av et gelcoat "sår" som mange kanskje bare ville tettet med sparkel og malt bunnstoff over!

 

Irriterende låt:p men en fin og endel guide på hvordan man reparerer en liten gelcoat skade, med oppskrift!

 

Hvordan reparere en gelcoat skade, del 1. Særdeles nøye arbeid!

 

Hvordan reparere en gelcoat skade, del 2

 

Fin guide til hvordan man reparerer et hull i glassfiberskrog!

Redigert av Roksoy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I tillegg vil jeg føye til Jotun sine sider, her finnes mye god informasjon om hvordan man best går fram for å få et best mulig resultat. I tillegg har de meget gode produkter slik jeg kjenner dem.

 

http://www.jotun.no/

Klikk deg videre inn på "båtpuss" så finner du mye matnyttig :fishing:

Link to post
Share on other sites

Fikk meg til å tenke på en annen tråd: https://baatplassen.no/i/topic/39140-video-paa-reparasjon-av-glassfiberbaat

 

Tore og Fadern skulle reparere skade i bunn på en jolle. :giggle: :giggle: :giggle:

Viser til de grader hvordan man IKKE skal gjøre de.

Synd at de har lagt ned websiden for der var det mye å le av. Noe har blitt postet på youtube.

Om noen har tatt vare på filmen vil vi gjerne se den igjen :lol:

Link to post
Share on other sites

Likte veldig godt "Fiberglass Hull Repair" videoen. Den passer mitt prosjekt perfekt. Kjøpte inn "Glass Fibre Boat Repair Kit" fra West System i dag, og skal starte på prosjektet i helgen. I videoen spraylakkerer de epoxy'en til slutt. Hva gjør man hvis man ikke har mulighet for å spraylakkere? Hvilken type maling brukes på toppen?

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei! Intresanne videoer det der, og det er til god hjelp. Men her har jeg et spørsmål.. jeg skal ikke reparere en skade, men få en flate med glassfiber-overflate til å ende opp som en "shini" gelcoat overflate, slik som nye båter sant, hvite og glinsende... Men så når jeg går rundt i butikker finner jeg bare varer som er til reprasjon av skader, men ikke til å lager store overflater med produktet...

 

Altså, jeg pusser opp en marex fra 88, vegger, tak og gulv er glassfiber, alt skal i hvit gelcoat i første omgang... noen forslag på fremgangsmåte? fordi jeg har nå prøvd med sånn reprasjons gelcoat, men denblir ikke så hard som den skal, er det rett og slett bare litt pussing og skrubbing som skal til slik at den blir hard?

 

Takker hjertelig for alt svar :D

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...