G-sabb Startet 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2012 Hei,har en Honda bf 10 hk fra 80 tallet som jeg setter i stand.Den går fint på tomgang men når den får belastning dør den (stopper nesten)klarer ikke å få båten i plan. Men tar jeg motordekselet av går den som ett skudd.Når den går på tomgang med deksel på og jeg tar dette av øker turtallet. Luft får den inn på toppen av dekselet og gitter (luftfilteret)i forgasser er åpent.Noen som har tips???? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 En tanke som slo meg er at kanskje det er dårlig kontakt mellom pluggledning og plugghette, evt mellom pluggledning og coil. Når du setter på dekselet bøyer du ledningene litt, slik at det blir dårlig kontakt... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
G-sabb Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Hei takk for tipset ,tviler på at det er årsaken men skal sjekke i morgen.Kan det vere en eksoslekkasje under manifold som skaper et mottrykk i maskinen kanskje??? Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 (redigert) Det er nok rustet hull i eksosrøret. Så motoren får ikke nok ren luft med dekslet på. Redigert 15.Mai.2012 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Morten A Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Tipper på overslag fra pluggledning! Prøv å ha dekslet på men ta opp låsen. Hadde dette problemet på en Suzuki 40 hk. Når låsen ble vridd igjen kom den nær pluggledningen og det ble overslag. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Tipper step er inne på noe, for har du en eksoslekkasje så vil eksosen trekke oppover og da gjerne inn under motordeksel og kvele lufta til forgasseren. Hadde selv dette på en større evinrude, og feilsøkte mye før jeg fant ut at det faktisk var eksosen som gjorde dette. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
G-sabb Svart 16.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Takk.Skal sjekke litt mer i dag.Skal gå over med boblespray å se om det lekker eksos noe sted. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Sjekk samtidig om det er god nok åpning for luft inn. Er luftehullene blokkert av "dritt", får forgasseren for lite luft. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.