Medås`n Startet 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2012 Finner ikke ut vilke hjullager så kan brukes til Brenderup sine båthengere.. Finnes det SKF lagre så passer??? Har mailet Brenderup.. Men får man svar da?? Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Se nummeret på gammellageret og google det så finner du vel ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Gamlelageret er oppspist/knust rusta i hjel... Sitér dette innlegget Link to post
Trond Mikkelborg Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Jeg tok kontakt med en forhandler og bestilte gjennom dem. Var litt dyrt men det var rett med en gang. Trur prisen var rundt 300 pr. stk. Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Har snakka med AK maskiner i Hgsd... Men det virka så dem står der med henda i bukselomma og lunker .. Jævl irriterende ... Skjer ingenting. Er få andre som forhandler Brenderup. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Mål tromel og spindel. Kontakt Momentum dem selger lager i MM og tommer. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Ariel . Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Hei Har du serienummret på hengeren ? så sjekker jeg delelista Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Moyja Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 (redigert) Skriv ned alle data som står på kulekoblingen og akslene. Kontakt så Hellanor så skaffer de det trenger eller gå inn på valeryd.se og se selv. Redigert 20.Mai.2012 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Ariel: UH2000759YN543739 Ja.. få prøve og måle opp litt .. Takk for svar dere ;) Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Stemmer det at det er en 502V ? Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
osa Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 (redigert) Skifta 4 kulelager på hengeren min i helga. Plukka ut et av lagra og tok med til Biltema, (mål; indre diameter 25mm, ytre diameter 52mm, tykkelse 15mm) Det hadde de gitt, 34,50 pr stk Redigert 20.Mai.2012 av osa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Ariel: At det er en ? Er det betegnelsen på lageret? Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Nei, på hengeren, Er typen 502V Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
valvolainen Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Du må ta skiltet som står på selve akslingen, merket på selve hengeren betyr ikke så mye, de bruker sikkert al-ko eller knott akslinger/drag. Det står et skilt på akslingen, skriv ned nummeret på den, så poster du det her / går inn på valeryd.no og leter. Fort gjort, og enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Hei Er det AL-CO aksel på 550 kg er det et 6204 og et 6205 lager på hver side er det Knott aksel på 600 Kg er det et komplettlager som jeg kun finner orginalt Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Medås`n Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 (redigert) Fikk mld på fonen av AK Maskiner i dag at lagrene var kommet fra Brenderup.. Weee!!! Kom hjem fra jobb og ned der tralla står for å sette isammen navet. Trur du lagrene passa da?? Hvorfor i h... kan ikke Brenderup ha en lager sats til denne henger med det serienr... Hva er visten med å knote så inni h... Jeg blir helt matt. :confused: :confused: Det er innprentet ett serie nr på navet ( der en skrur felgen fast) . Det er som følger: FNK14H0037. Lagrene som jeg har fått er som følger: 2 stk 6204 2 stk 6205 og simmering 30x52x10. Ingen av disse lagrene passer innpå axlingen??? Innerdiameter på lagrene er for små så du får ikke tredd dem innpå axeltappen. Hjulopphenget er ikke skiftet her .. Det ser jeg pga det er merke innfestningen til opphenget. Ingen skilt eller lignende så gir noe serie nr på axlingen.. Redigert 21.Mai.2012 av Medås`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Da kan du ta akseldiameter, indre diameter i lagerfestet på trommelen, samt dybde på lageret. Hvis du ikke har ødelagt simeringene kan de gjenbrukes. på valeryd.no står det mål på hjullageret. Erstatningslagre finner du her: http://valeryd.no/search_art_resultlist.asp?seBenamning=qqq&bildgrupp=1004 Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Da er det knott aksel og lagersatsen heter 20549, den presses inn i navet og låses med en låsering Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Medås`n Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Ok.. Skal prøve og ta litt bilder for sikkerhets skyld og legge inn her .. Sånn at det er sikkert hva understell det er snakk om . Sitér dette innlegget Link to post
Hav Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Hei båtvenner! Håper det er ok at jeg låner denne gamle tråden... Har kjøpt "ny" båt med henger hvor både båt og henger tydeligvis har vært i saltvann, noe som har resultert i at lagrene på hengeren er helt ødelagt. Har ikke klart å finne ut hvilke lagere jeg trenger til denne hengeren, noen som vet eller kan hjelpe? Modell er 1502VB Mvh Hav Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.