Bjørn Løvjomås Startet 22.Mai.2012 Del på Facebook Startet 22.Mai.2012 Da ble det båtkjøp, og denne båten http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34231315 blir å finne i Arendal etterhvert. Planen er å overta båten i Bergen på fredag ettermiddag, med testkjøring og signering kontrakt. Så får vi se hvor langt nedover mot stavanger vi kommer før kvelden tar oss. Jæren håper jeg på å krysse i havblikk. Værmeldingene ser lovende ut. Er det flere som er i farta på samme tiden, så er det hyggelig med følge Kom gjerne med innspill og tips om bunkring og overnattingsplasser. Er det mobildekning, vil jeg prøve å oppdatere med opplysninger etter hvert. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
baatsman Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Gratulerer med ny flott båt! Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars O Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 (redigert) Hei Agder. Jeg skal flytte min båt fra Bergen til Oslo samme helgen. Regner med avreise i to-tiden fredag og ser hvor langt vi kommer i løpet av kvelden. Vi vil gå med ca 15knopp. Lars O Redigert 22.Mai.2012 av Lars O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Jeg regner med at jeg kansje ikke kommer av gårde før ved 16 tiden, men det er jeg svært usikker på. KOmmer vel og til å ligge ca på 15-17 knop. Kansje blir det et lite stopp på Randaberg. Men det får vi se hvordan tiden spiller inn. Hadde jo vært hyggelig med følge en stund på veien. Mitt mobilnummer er 47263006 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Grattis med ny båt ...Flott båt Ikke dumt å holde følge nedover om noe uforusett skulle skje ...spesielt strekningen Stavanger til dere har rundet Lindesnes Billig diesel i Egersund ..Flekkerøya (pris oppdatert i dag i drivstoffbørsen her på fora) Bibben/Grimstad Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SoBo Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Gratulere med flott skute Har selv mellomlandet på Tananger utenfor Stavanger på mine turer fra Bergen. Det er også fint å kjøre på innsiden av Eigerøya og innom Egersund for et lite avbrekk. Ta også med noen ekstra dieselfiltre, kilereimer og en impeller, sånn for sikkerhets skyld. Dette blir en kjempetur Redigert 23.Mai.2012 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
finnmarken Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 God tur! Med det været vi har nå må det jo bli bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Det er litt pga været dette går såpass unna..:-) hørte rykter om at det var vindstille ved lindesnes i dag. Slikt liker jeg.,og jeg gørrgleder meg til turen. Tidligere eier har lovet å legge med ekstra filter og reimer. Inkl impeller.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Flott båt og en fantastisk tur. Hvis det kun er transportetapper vil jeg foreslå at dere Langenuen (selv om det er fantastisk mye flottere på vestsiden av Stord mot Bømlo) og stopper opp i Haugesund. Der er det også diesel å få hvis det er aktuelt. Billigste diesel i landet (kanskje) får dere i Egersund. Før Egersund - hvis dere ikke når Tananger, vil jeg anbefale enten gjestehavnen i Skudesneshavn eller på Kvitsøy (fantastisk sted). Deretter går dere bare langt ut over Jæren ned til Egersund. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Dieselpris Flekkerøy i dag 9.79 pumpepris Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 å jeg har vakt på gjestekaien i Egersund i helga, så bare kom. Tror det er musikk rundt i byen også, Blues festival. hvis eg huske rett. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
TICORA Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Gratulerer med flott båt og en sinnsyk bra timing for å hente den!!! Dere kan nok bade utenfor Jæren i helga!!! SUKKK, skal i bryllup....... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Fristende med stopp i Egersund. Må jo ha en matbit og... Hvordan er forholdene langs kysten nå, med tanke på bølger? Dundun, bryllup bør bare forekomme i dårlig vær, slik at ikke gode båthelger spoleres... :-) Redigert 23.Mai.2012 av agder840 (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
TICORA Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Se linken ifm.frv.dk Ikke helt opp til Bergen her. Yr varsler vel så bra det er mulig å få det:-) God tur Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Sjekket bølge varsel på yr ser ut til at bølger utaskjærs ligger på ca 1meter eller mindre mao.flatt hav http://www.yr.no/sted/Hav/59,99033_4,90810/ Redigert 23.Mai.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
olpi Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Gratulerer med ny båt. Skal prøve å få fulgt tråden. Skal på båtvisninger i Pinsen vi også så forehåpetligvis ender vi opp med ny båt snart vi også. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Gratulerer med fin båd! Og god tur - hentetråde er min favorit-læsning! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Deretter går dere bare langt ut over Jæren ned til Egersund. Ikke enig nå når det er nesten blikkstille. Med sånne forhold er det bedre å gå nærme land og slippe motstrømmen. Dessuten blir det da litt mer å se på underveis. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Ikke så mye å se på Jærlandet da, men enig med Regina III ligg innenfor 100 meters beltet på dybden så slipper du litt mot strøm er det litt sjø ligg utenfor denne dybden .betyr nå fint lite i ditt tilfelle ved stille hav Redigert 23.Mai.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TICORA Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Mef et sånt vær bør en benytte anledningen til å slå av motoren, hive ut badetrappa og hive seg i vannet på sånne utsatte stedet. Gjør det aelv hver gang muligheten byr seg, rakkebåne, humpen og midt i Skagerrak! Fantastisk følelse Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Da ser det ut som det ikke blir overtakelse før kl 16 på fredag, så blir det vel en halvtime med prøvetur og overflytting av utstyr, så jeg tviler på at vi kommer oss av gårde før kl 18.00. Dermed blir det vel en to tre timers gange før det er lurt å finne nattehavn. Noen som har noen gode forslag da? Ellers takk for alle gode råd hittil, setter stor pris på alle. Når det gjelder bading midtfjords med hav på alle kanter er det en spennede opplevelse. Det må nok testes ja. Badet forøvrig for 14 dager siden i 6 graders vann. så det er ikke noe til hinder med temperatur.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Skal jeg få foreslå en flott havn rett før Sletta og Haugesund, så må det bli Espevær. Helt sydvest på Bømlo. Fantastisk sted. Alternativ kan være Mosterhamn; helt sydøst på Bømlo. Vil tro du rekker dit med din marsjfart litt ut på kvelden. Et annet flott alternativ like før Selbjørnsfjorden eller Langenuen, er Bekkjarvik, som for noen år siden ble kåret til Norges beste gjestehavn. Av mer ordinære plasser - uten at noen nå trenger å bli fornærmet - er Leirvik på Stord eller rett og slett Haugesund, hvis du planlegger å gå sålangt. Er du først kommet hit kan jo både Kopervik og Skudesneshavn på Karmøy være innen rekkevidde; det siste noe ambisiøst første ettermiddag/kveld. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
torbi Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Skal du kjøre gjennom austevoll kan du overnatte storebø gjestehavn men det er sikkert mye folk for det skal være fest på fredag/lørdag, men bekkjarvik litt forbi storebø ca 1,5 timers kjørig fra bergen, eller sagvåg i stord eller langevåg på bømlo, siste havn før sletta ( åpen hav til haugesund.). Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Tusen takk Bergen dørk, denne informasjonen er gull verd Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 Takk til deg og Torbi, noterer meg disse stedene, så lar vi tiden bestemme litt hvor vi havner til slutt. Dårlig gjort av værmelderene å streike på vestlandet denne helgen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.