Lars O Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Vi har startet grillen i Kr.Sand. Bunkret diesel og ville gå videre, men fornuften seiret og noe godt i glasset fristet.... Lars O & sønner Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Det var nok en god ide. Har grillet i Kristiansand i kveld vi og, og det var fortreffelig! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Homborsund båt Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 "Kikk på vind her så ser du hvor det er friskest nærme land ser bra ut http://www.marinetra...aspx?level0=100 " La Luna II Jeg syns denne er noe bedre :-) http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/skagerrak.htm Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Da er skuta kommet ut i rom sjø, og hekksjøen har vokst betraktelig:-) jeg fant ut at vi hadde glemt kiler til fortøyning. huff.. Folk i båt...:-) Men vi lånte en brygge som lignet på offentlig på Skjernøya. Nå settes kursen mot Flekkerøy, får se om jeg kan finne marinaen der.. volvoen er tørst.. Helt vindstille langt ute.. Litt vind..inne ved land. 3ms. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
SeaRaymond Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 OI Oi Oi.... Må si jeg blir litt misunnelig når jeg hører om de flotte værforholdene dere har under turen nå. For bare håpe for min egen del at været gjentar seg når vi reiser på båtferie fra Bergen til Sørlandet selv den 12.juli God tur videre for der! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 For et flott sted å fylle diesel på Flekkerøya. Et av de fine stedene langs kysten. Og god service, billig diesel. 9.59. Kun slått av Egersund, der var det 9 blank.,meget fornøyd med begge. Nå nærmer jeg meg Grimstad, en matros mønstrer av her... Ser Homborsund fyr forut. Flatt hav.. Knall sol.. Dagens værmelding..,:-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Høres bra ut dette ..oppdaterte drivstoffbørsen med dagens dieselpriser Da er du nok vel hjemme med båten ...uten problemer og fornøyd så vidt jeg har fått med meg Gratulerer igjen med ny båt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 går inn til egersund for topping av diesel. og is til matrosene.. mulig vi treffer Careka.. hadde vært hyggelig.. 0,5 mtr bølger.. :-) Det var jaggu ikkje lenge du lå, før du var videre. når jeg skulle tilbake til deg, så var du vekk. Men ser at alt gikk fint nedover. til Lista, Lindesnes. Så nyt sola og varmen, og den nye båten. Og så må du finne de gamle fortøynings tampene fra snekka, slik at du har litt utvalg Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lars O Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Vi nermer oss Stavern og livet ombord kunne ikke ha vært bedre ! Stoppet for is og diesel i Risør (kr11,76) så jeg skjønner at vi har vært bortskjemmte med dieselprisene på vestlandet... På høyde med Svenner fyr i skrivend stund :-) Lars O. ++ Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Det ble sånn Careka.. Vi så for oss at vinden skulle blåse opp. Da var vi ikke sene med å løsne.. Ble som skrevet gode dønninger utpå, men heldigvis ikke vind.:-) Takk for prat, selv om vi stakk fort.. Nye tau kommer ombord om ca 1 time..:-) så må vi finne oss ei øde bukt å bli vandt med nybåt.:-) feilberegnet strømmen fra elva hos dere.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Laluna, jeg er storfornøyd. Sitter på akterdekk nå og nyter livet. Været kan jo ikke beskrives. Matrosen er blitt forfremmet og mestrer nesten skuta bedre enn skipperen.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Bare pass deg nå så du ikke blir båtløs i sommer for poden stikker av sted med båten Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lars O Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Da ligger Ferder i kjølevannet og med tanke på hvilke utfordringer denne turen kunne bydd på, må man vel kunne si at nå er det bare sjarmøretappen igjen ;-) VI regner med å klappe til kai engang mellom kl 21 og 22 i kveld. Takk til Bjørn for lån av tråd og som trygg backup noen timer bak oss. Tror ikke det er mulig å fomidle hvor fantastisk denne reisen har vært, både med tanke på den maritime opplevelsen og kvalitetstid mellom en far og to voksne sønner :-) Bilder fra turen kommer senere i egen "flyttetråd" Lars O. & sønner Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Ja dere har absolutt fått sjarmøretappe hele veien vil nå jeg si for bedre vær skal en se langt etter ..ikke titt alt klaffer såpass..som for dere denne gangen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Lars O. Bare hyggelig at du har brukt tråden. Og som nevnt, du hargått foran i leia og dempet sjøen for oss. Nå går jeg inn galtesund, og for første gang ser jeg kvite skumtopper på småbølgene.. Utrolig. 276 nm på logg. :-) bilder fra min tur kommer her. Smakebiter ligger og på Fb. Men fyldig bilderepoetasje kommer her. Smått om senn. Takk for hjelp til Bp folket. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Omegaen Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 må si jeg er litt misunnelig på den turen der.. ihvertfall når jeg sitter oppi båten her i hagen og jobber som en gal for å få båten utpå i år.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
littmild Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Høres ut som dere har hatt en flott tur begge, vi som har vært på hentetur i pinsehelgen må ha vært veldig snille som har hatt værgudene så til de grader på vår side. Gleder meg til å se bilder! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Her kommer noen bilder fra vår flotte hentetur, bildene kommer litt etter litt. Rekker nok ikke alt i dag, men det ble en del fine bilder på turen nedover. Her er vi så vidt kommet ombord, og inspeksjonen er i gang. Det ble og en prøvetur på fjorden. Men jeg har alldri opplevd maken til bølgeskvulp. Bergenserne skulle på pinsetur.. Og der var mange hekksjøgeneraler i området. Her er kapteinen kommet seg i førersetet, dette er altså den lykkelige eier av en NW 900, en lang tur ligger foran Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 En stolt kaptein, skulle bare mangler uniform med 4 striper på ermen , eg har kjørt der i området mange ganger, det er kjent strøm og bølger der i området.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Etterhvert fikk vi lagt Vatlestrømmen og Bergen bak oss å kom ut i Bassenget sør for Bergen, Måtte ta et hekksjøbilde for å dokumentere evner og på dette området Fergene mellom Stord og Bergen ble passert med god klaring, de lagde større bølger enn meg Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Kjekt med bilder! Hvis båten lå fast der, så utsatt, vil jeg tro at alt av grums i dieseltankene som evnt skulle være der raskt ville tettet filtrene, så du har vel nokså rene tanker.... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Stemmer det Bergen dørk, det tenkte jeg og på... for det vippet helt enorm der.. RS gikk forbi rett på utsiden, marinen kom i halvplan... så det var ikke lysestaker på bordet i Nordwesten... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Jeg er jo totalt tullete når det gjelder kystflåte og skipstrafikk, så det var mye fint å se etter fjorden, AIS på mobil er kjekt. MIsunnelig på dere som har AISmottaker i båten.. Litt hekksjø i solnedgang, det tilfredstiller mange lyster her inne Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Håpte på at jeg skulle rekke solnedgangen i havet, det rakk jeg ikke, men det var ikke verst med solnedgang over trekantsambandet heller Sånn ble det når solen gikk ned, Vakkert land vi bor i Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Kursen settes mot Sletta, Bergen dørk tipset om Espevær, og flere andre ga gode tips om overnatting.. men det var så gøy å kjøre nordwest... fikk rett å slett ikke stoppet.. hehe Rakk haugesund før det ble for mørkt å fotografere, og der var mye fint snadder Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.