Jump to content

Hentetråd Bergen-Arendal i pinsen

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Da er skuta kommet ut i rom sjø, og hekksjøen har vokst betraktelig:-) jeg fant ut at vi hadde glemt kiler til fortøyning. huff.. Folk i båt...:-) Men vi lånte en brygge som lignet på offentlig på Skjernøya. Nå settes kursen mot Flekkerøy, får se om jeg kan finne marinaen der.. volvoen er tørst.. Helt vindstille langt ute.. Litt vind..inne ved land. 3ms.

Endelig ble det Bobåt

For et flott sted å fylle diesel på Flekkerøya. Et av de fine stedene langs kysten. Og god service, billig diesel. 9.59. Kun slått av Egersund, der var det 9 blank.,meget fornøyd med begge. Nå nærmer jeg meg Grimstad, en matros mønstrer av her... Ser Homborsund fyr forut. Flatt hav.. Knall sol.. Dagens værmelding..,:-)

Endelig ble det Bobåt

går inn til egersund for topping av diesel. og is til matrosene.. mulig vi treffer Careka.. hadde vært hyggelig.. 0,5 mtr bølger.. :-)

Det var jaggu ikkje lenge du lå, før du var videre.

når jeg skulle tilbake til deg, så var du vekk.

Men ser at alt gikk fint nedover. til Lista, Lindesnes.

Så nyt sola og varmen, og den nye båten. :thumbsup:

Og så må du finne de gamle fortøynings tampene fra snekka, slik at du har litt utvalg :wink:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Det ble sånn Careka.. Vi så for oss at vinden skulle blåse opp. Da var vi ikke sene med å løsne.. Ble som skrevet gode dønninger utpå, men heldigvis ikke vind.:-) Takk for prat, selv om vi stakk fort.. Nye tau kommer ombord om ca 1 time..:-) så må vi finne oss ei øde bukt å bli vandt med nybåt.:-) feilberegnet strømmen fra elva hos dere.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Da ligger Ferder i kjølevannet og med tanke på hvilke utfordringer denne turen kunne bydd på, må man vel kunne si at nå er det bare sjarmøretappen igjen ;-)

VI regner med å klappe til kai engang mellom kl 21 og 22 i kveld.

Takk til Bjørn for lån av tråd og som trygg backup noen timer bak oss.

Tror ikke det er mulig å fomidle hvor fantastisk denne reisen har vært, både med tanke på den maritime opplevelsen og kvalitetstid mellom en far og to voksne sønner :-)

Bilder fra turen kommer senere i egen "flyttetråd"

Lars O. & sønner

Lars O. Bare hyggelig at du har brukt tråden. Og som nevnt, du hargått foran i leia og dempet sjøen for oss. Nå går jeg inn galtesund, og for første gang ser jeg kvite skumtopper på småbølgene.. Utrolig. 276 nm på logg. :-) bilder fra min tur kommer her. Smakebiter ligger og på Fb. Men fyldig bilderepoetasje kommer her. Smått om senn. Takk for hjelp til Bp folket.

Endelig ble det Bobåt

Her kommer noen bilder fra vår flotte hentetur, bildene kommer litt etter litt. Rekker nok ikke alt i dag, men det ble en del fine bilder på turen nedover.

Her er vi så vidt kommet ombord, og inspeksjonen er i gang. Det ble og en prøvetur på fjorden.

Men jeg har alldri opplevd maken til bølgeskvulp. Bergenserne skulle på pinsetur.. Og der var mange hekksjøgeneraler i området.

dsc_0787.jpg

Her er kapteinen kommet seg i førersetet, dette er altså den lykkelige eier av en NW 900, en lang tur ligger foran :thumbsup:

dsc_0789.jpg

Endelig ble det Bobåt

Etterhvert fikk vi lagt Vatlestrømmen og Bergen bak oss å kom ut i Bassenget sør for Bergen, Måtte ta et hekksjøbilde for å dokumentere evner og på dette området :wink:

dsc_0793.jpg

Fergene mellom Stord og Bergen ble passert med god klaring, de lagde større bølger enn meg

dsc_0794.jpg

Endelig ble det Bobåt

Kursen settes mot Sletta, Bergen dørk tipset om Espevær, og flere andre ga gode tips om overnatting.. men det var så gøy å kjøre nordwest... fikk rett å slett ikke stoppet.. hehe

dsc_0839.jpg

Rakk haugesund før det ble for mørkt å fotografere, og der var mye fint snadder

dsc_0845.jpg

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...