REM Svart 26.September.2015 Link til dette innlegget Svart 26.September.2015 Hei Flid. Kan du ikke gjøre et sveip over den åsen der da, og ta et bilde av oss på den andre sia. Ligger på betongbrygga ved Dragsund. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Pequod Svart 26.September.2015 Link til dette innlegget Svart 26.September.2015 Skal ut på første tur med rederinnen om bord i morgen, men det blir ikke til Borgen denne gangen. I min fart er jo det snakk om en dagstur, så jeg tenkte heller å stikke bortom Bærumsskjærgården som en første tur. Neste helg er det imidlertid svært store sjanser for at det blir et besøk på Borgen igjen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 26.September.2015 Link til dette innlegget Svart 26.September.2015 Hei Flid. Kan du ikke gjøre et sveip over den åsen der da, og ta et bilde av oss på den andre sia. Ligger på betongbrygga ved Dragsund. Kan nok klare det men motet svikter:-) Er litt redd for å hisse opp ørnen også. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 26.September.2015 Link til dette innlegget Svart 26.September.2015 Skjønner, bedre da å la det være og ikke risikere noe. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Var på dronetur i går, 1500 meter unna. Trå til Flid. Du har full kontroll. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 (redigert) Det frister å prøve Astor, men da må jeg fly over der ørnene bor. Blir det konflikter med dem flyr helvete løs. Redigert 27.September.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Borgen søndag morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Da er jeg endelig på vei, fire timer forsinket... Håper å rekke Moss før det blir altfor mørkt. Planen var å ta en kaffekopp på Borgen og hilse på forumfolk, men ser ut til at det er rimelig fullt der nå? Er ikke framme før rundt 18.30 uansett, så mulig jeg bare fortsetter... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Ser du er på vei sydover, Pequod. Tenker du å gå til gjestehavna ved nordsiden av Mossekanalen? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Såpass mørkt nå at jeg legger til i Son og drar videre i morgen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Jangul Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Såpass mørkt nå at jeg legger til i Son og drar videre i morgen. lykke til på turen!!:) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Såpass mørkt nå at jeg legger til i Son og drar videre i morgen. Lurt, Pequod. Er veldig mørkt ute nå. Om du ombestemmer deg og går til Moss, kan jeg komme ut og ta imot tampen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 (redigert) Det er grei seilas inn til Moss. Gå mot fyret på Kippenes, hvit sektor. Du kan gå nærme fyret, det er dypt der det står. Så peiler du inn på rød/grønn fast lys på bilettluka på Bastøferga, mens du har hvit fra Kippenes i ryggen. Når du lukter peppes pizza er fremme :-) Redigert 3.Oktober.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Det er grei seilas inn til Moss. Veldig grei seilas ned Mossesundet. Jeg kommer gjerne ut og tar tampen om du bestemmer deg for å gå hit Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 (redigert) Takk for tips og tilbud om hjelp, men jeg har lagt meg til i Son nå. Så fortsetter jeg turen i morgen. Mulig jeg tar en pause i Moss og spiser lunsj der før jeg drar videre! Har jo vært gjennom Mossesundet et par ganger før og vet at det er grei skuring, men jeg tenker litt på om det ligger mange hummerteiner langs leia? Har ikke lyst å kjøre på noen slike i mørket. Erfaringen tilsier at det ikke er alle som tenker seg like godt om når de legger teinene, så jeg tar ingen sjanser! :-) Med tanke på hvor sent jeg kom i gang er jeg fornøyd med å,ta overnattingen her. Nå skal jeg lage kveldsmat/middag og kanskje ta en rusletur langs bryggekanten. Står fortøyning forbudt her jeg har lagt meg til, men ifølge havnekartet er dette handicap-brygga, så da ligger jeg her i natt med god samvittighet! Redigert 3.Oktober.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Astor Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Cde fleste hummertegnene ligger langs land. Men man vet aldri. Nest å holde utlikk hele tiden. Her ved Storsand ligger det teiner midt i åpningen i jetteen. Burde vært fjernet. Har aldri sett flere tegner enn i år. Vi ligger på Borgen og har hatt en flott helg med gode venner samt truffet gode båtfolk med motorskøyter. Det blir det gode reportasje av. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 5.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2015 Vakkert rundt Borgen denne helgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dykker Svart 5.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2015 Førstkommende helg, dvs søndag 11 oktober, stenger Havnekroa. Mener å huske at den stengte senere i fjor høst. Skal visst være noen Julebord der i november, men det hjelper jo lite for båtfolket. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 8.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2015 (redigert) Når er det folk slutter å frekventere Borgen? Når kroa stenger? Jeg blir jo her på Bakke utenfor Halden på rehabiltering denne måneden. Oppholdet skal være over 29.10 (med mulighet for en ukes forlengelse) og da tar jeg jo båten oppover og kunne tenkt meg å tatt en stopp på Borgen da. Det er jo typisk meg å stikke innom der når ingen andre er der... Sist gang jeg var på Borgen (med unntak av i august da jeg hentet og leverte noen ungdommer som var frivillige på Oscarsboprg Akustiske) var jo i januar... Jeg hadde opprinnelig planer om å besøke Oscarsborg litt flere ganger denne sommeren, nyte god mat på kroa og få meg noen overnattinger, men det ble jo ikke slik. Redigert 8.Oktober.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 (redigert) Vi ligger på Borgen nå. Siste helgen Kroa er åpen i år. Blir vel siste helgen vi er innom her i år, tenker jeg Redigert 9.Oktober.2015 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Mye båter der I helga? Vi vurderer en tur lørdag ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Mye båter der I helga? Vi vurderer en tur lørdag ettermiddag. En god del båter her, men mye ledig plass. Lørdag ettermiddag burde det ikke være vanskelig å få plass. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 (redigert) Mye båter der I helga? Vi vurderer en tur lørdag ettermiddag.Her har du situasjonen klokken 09.58 lørdag formiddag. Hvis du trenger mer presis info må vi sende ut dronetroppen på nytt. Redigert 10.Oktober.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 17.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 Nesten litt trist å se på webkameraet til Oscarsborg nå...lørdag formiddag med flott vær, men nesten ingen båter der nå...skjønner at båtsesongen, eller hovedsesongen som jeg ynder å kalle det, er på hell nå! Selv har jeg tenkt å stoppe der og ta en pause på vei hjemover etter at oppholdet mitt på Bakke er over, om to, kanskje tre uker! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 18.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2015 (redigert) I dag har vi ikke vært på Oscarsborg. Det var en del båter der i dag, søndag formiddag, men de fleste forsvant relativt tidlig på ettermiddagen. Redigert 18.Oktober.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.