Pequod Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Glemte meg litt angående hvilken dag det var... :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KongKing Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 (redigert) Ahhh... For å strø en bøtte salt i såret på de som må sitte inne å jobbe på en dag som denne... Skyfritt, varme og vindstille Redigert 16.Juni.2015 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 16.Juni.2015 Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 Benytter hjemmekontoret i Asker i dag, men ser at jeg burde ha valgt gjemmekontoret i stedet for. Heldigvis meldt regn til i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 16.Juni.2015 Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 Vi skal en tur innom til Lørdag. Får håpe vi får plass. Er maten der god? Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Hei Båtfolk? Er det noe restriksjoner vedr. grilling ved gjestehavna på Oscarsborg? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 (redigert) Ja, all grilling er forbudt. Link til gjestevnens hjemmeside finner du her, og direktelink til webkameraet over havnen her. Lars H. pt. Gullholmen Sverige mitt webcam fra båten Redigert 17.Juni.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
thomas73 Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Ja, all grilling er forbudt. Link til gjestevnens hjemmeside finner du her, og direktelink til webkameraet over havnen her. Lars H. pt. Gullholmen Sverige mitt webcam fra båten Regnet med det!Takk for svar? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Vi skal en tur innom til Lørdag. Får håpe vi får plass. Er maten der god? Det jeg har smakt av mat på Havnekroa har i alle fall vært smakfullt og godt! Men har bare spist der to ganger! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Ikke umulig at det endelig blir en tur til Oscarsborg igjen - enten fra lørdag til søndag eller fra søndag til mandag - forutsatt at jeg får jentene mine med som mannskap og at det er en longsideplass tilgjengelig... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
sap_2000 Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Ble en tur til koselige Oscarsborg i går. Deilige, lyse tider vi er i nå. Dette bildet ble tatt 00:10 og det er ikke veldig mørkt :-) Nå har akkurat kompisen min, "havnesjefen" vært innom. Hørte to bestemte kvekk, og der lå han med nebbet på plattformen og forlangte frokost :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Flid Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Er det første bildet tatt med Phantomen din? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 (redigert) Nei Flid. HDR bilde tatt med iPhone 6 Er langveisbesøk på Borgen nå. Var en britisk stor HR seiler her og en flott amerikansk seilbåt med et par fra Bostonområdet. Hyggelig kar som var veldig interessert i historien her ute :-) Redigert 19.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Flid Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Det var en staselig skute, hyggelig med langveisfarende som tar turen innom Borgen. Jeg traff to seilere fra København som skulle til Oslo. Jeg fortalte om Borgen og de hadde tatt seg tid til å spandere et par dager der. De kom tilbake hit og var kjempeimponert over hva de hadde opplevd. De var veldig opptatt av at Blucher var senket av tyske kanoner. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 (redigert) De var veldig opptatt av at Blucher var senket av tyske kanoner. Sidespor: For snart 20 år siden var jeg på seilferie i Hellas og hadde to ca. 25-27 år gamle tyskere ombord. Ingen av dem hadde hørt om Blücher og senkningen vd Oscarsborg, Kanskje ikke så rart - Tyskland bedrev veldig mye mellom 1939 og 1945, så historiebøkene deres har nok ikke plass til å få med seg alt. For Norge var det en veldig dramatisk affære, men for tyskerne var det nok dessverre bare étt av veldig mange slag... Redigert 19.Juni.2015 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mulligan Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 en flott amerikansk seilbåt med et par fra Bostonområdet. De het vel ikke Keith og Mary? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 (redigert) De het vel ikke Keith og Mary? Han sa navnet sitt. Men nå fikk jeg jernteppe, så kan ikke bekrefte det. Redigert 19.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Håper været blir like bra som meldt i morgen. Det blir båttur med eldstedatter og kjæresten hennes som mannskap. Kanskje en dagstur til Oscarsborg med en liten tur på land før returen? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
nordan family 27 Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Hva gjelder grilling har jeg forstått på havnevaktene at det skyldes gjeldene regler for hele området, og gjelder åpen flamme. Jeg har da fått opplyst at gass ikke regnes som åpen flamme etter disse bestemmelsene, og gassgrill kan anvendes. Og jeg har da grillet om bord i båten med gass fra båten - og lever i den forståelse at det er innenfor bestemmelsene for Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Hvordan er det med plass på Borgen i kveld? Stapp fullt, eller er det mulig å presse inn et par seilbåter med ankomst rundt Kl 21? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Webcam fra båten her. Lars H. pt. Gullholmen Sverige mitt webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 Håper at det ikke er BP-medlemmer som har vært på ferde... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jangul Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 Hva er det med folk og søppel?? Setter poser med matavfall ved siden av full søppeldunk...fuglene drar det utover så ser det ut som et helv.....ta med søppla hjem og sett det ved siden av egen dunk!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 (redigert) Det er ganske fullt her nå, men en og annen hadde nok klart å finne en gleppe :-) Redigert 20.Juni.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 (redigert) .....ta med søppla hjem og sett det ved siden av egen dunk!!!! naboene mine gjorde det en stund :( Redigert 20.Juni.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Berit KS Svart 21.Juni.2015 Del på Facebook Svart 21.Juni.2015 (redigert) Hva er det med folk og søppel?? Setter poser med matavfall ved siden av full søppeldunk...fuglene drar det utover så ser det ut som et helv.....ta med søppla hjem og sett det ved siden av egen dunk!!!! Problemet her var ikke fulle søppelkasser - de tømmer jeg før det renner over, men her var det gjort et særdeles dårlig forsøk på å putte søpla nedi en helt tom søppelkasse.. Redigert 21.Juni.2015 av Berit KS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.