Pequod Svart 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Ferdig med egg og bacon-frokost i båten og snart på vei ut igjen. Synes det virker som om det blåser mer enn meldt, så det er mulig at jeg dropper planen om å komme meg til Horten i dag og heller vender baugen innover i fjorden. Kom avgårde en dag forsinket på grunn av dårlig form. Hyggelig å møte Bonus igjen og Tom Rør for første gang, dessverre var jeg ikke videre sosial da jeg faktisk var på jobb til 23 og satt med PCen foran meg! Men hyggelig med en liten prat uansett. Neste gang får vi sette oss ved samme bord og ta en ordentlig båtprat! Fikk med meg en god, men kanskje litt liten hamburger (for prisen), kaffe, ostekake og to brune, så en hyggelig og avslappende kveld var det uansett! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 ?.. Hyggelig å møte Bonus igjen og Tom Rør for første gang, dessverre var jeg ikke videre sosial da jeg faktisk var på jobb til 23 og satt med PCen foran meg! Men hyggelig med en liten prat uansett. Neste gang får vi sette oss ved samme bord og ta en ordentlig båtprat! Det ser vi fram til, Pequod Link to post
Popeye70 Svart 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Fikk med meg en god, men kanskje litt liten hamburger (for prisen), kaffe, ostekake og to brune, så en hyggelig og avslappende kveld var det uansett! Når man får med seg såpass mens man er på jobb så kan man vel neppe klage. ;-) SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Pequod Svart 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Når man får med seg såpass mens man er på jobb så kan man vel neppe klage. ;-) Nei, du sier noe... :-) Og selv om den var liten, så var den til gjengjeld høy - og god! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Vi er straks på borgen - er det plass til oss? Tenker det blir stas med strøm, nå som dieselvarmeren ikke virker, vi er litt lei av å fryse. Men er det 600W man kan ta ut? Det gir ikke mye varme i en så stor båt :-/ Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Tom Rør Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Masse plass. Longsideplass bak den blå skøyta på flytebrygga ved kølaskuret. Ville lagt meg med baugen mot sør. Link to post
tobixen Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 (redigert) Mye plass her ja :-) Etter en liten krangel med fruen (hun hadde rett, jeg tok feil) havnet vi på den sørligste brygga på nordre Kaholmen. "kun båter over 45 fot" ... hmja, vi er bare 44, men til gjengjeld har vi lagt oss slik til at det bør være plass til enda en båt bak oss ;-) "maks 600W" står det på oppslag, men jeg ser i det minste at det er individuelle og nåbare sikringer på hvert stikk, så vi får håpe på at det er tilstrekkelig til både batterilder, avfukter, varmtvannstank og en vifteovn på halv effekt. Redigert 27.Mars.2016 av tobixen (see edit history) Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Dykker Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Oscarsborg Gjestehavn har "ny" hjemmeside. http://oscarsborggjestehavn.no :-) Link to post
Dykker Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 I helgen var båten vår, Ronja på Borgen for første gang. Vi har frekventert Borgen i en årrekke, men dette var altså første gang med Ronja. Var litt spent på hvordan det var å bakke inn til Båtplassbrygga med to motorer og strake aksler. men det gikk fint. Vi la oss mellom Trudelutt og Bonus, veldig hyggelig å prate med dere. Bonus, Ronja og Trudelutt Trudelutt Og det klassiske Båtplassbilde "Ølet og båten" eller "Båten og ølet" Link to post
Bonus Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Veldig hyggelig å treffe deg, Dykker! Det får bli mer kaffe og prat neste gang. Du manøvrerte skuta så fint inn på plassen som om du aldri har gjort noe annet Fine bilder Link to post
Bonus Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Og det klassiske Båtplassbilde "Ølet og båten" eller "Båten og ølet" Vi ser vel på bildefokusen hva som er først av båten eller ølen .. Link to post
Dykker Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Inne på noe der! :-) Link to post
Lars H. Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Hyggelig å treffe deg også Dykker. Og sannelig ble det et fint bilde av Trudelutt også. Men jeg håper ikke du tok bilder eller video da jeg skulle gå og rotet meg inn på tvers mellom bøyene, det var litt flaut! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Kan se ut som at du ligger feil vei, Lars ? :-) Link to post
Lars H. Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Hva mener du med feil vei? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Sorry, ser det nå. Det er alle de andre som ligger feil vei mot brygga... :-) Link to post
Lars H. Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Jeg trodde det var noe feil med fortøyningen mine eller noe slik, men så var det vel bare et forsøk på å være morsom fra din side. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 (redigert) Hyggelig å treffe deg også Dykker. Og sannelig ble det et fint bilde av Trudelutt også. Men jeg håper ikke du tok bilder eller video da jeg skulle gå og rotet meg inn på tvers mellom bøyene, det var litt flaut! Jeg så på webkamera akkurat da du gikk ut Lars, og skjønte ikke hva du holdt på med, men det gikk seg jo til. Alle har vi vel knotet litt her og der, så såpass må det være rom for :-) Redigert 24.April.2016 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Dykker Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Hyggelig å treffe deg også Dykker. Og sannelig ble det et fint bilde av Trudelutt også. Men jeg håper ikke du tok bilder eller video da jeg skulle gå og rotet meg inn på tvers mellom bøyene, det var litt flaut! Hei Lars! Ingenting å være flau over. For det første blåste det en lei vindretning NV, og for det andre har du en strak aksling og ikke baugpropell. Da er det straks vanskelig å manøvrere i trange havner og vind. Jeg tenkte bare at den vindretningen var veldig dum der og da. Link to post
Sjøbliss Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Hallois godt båtfolk, tror dere det blir helt fullt på festningen f.eks. på lørdag denne helgen? Er det sånn at vi bør ankomme i 12-tiden for å være "sikker" på plass? Vi er jo ikke så veldig erfarne så har ikke lyst å gnukke oss inn.... :) Kanskje vi kan kalle dere (som er der) opp på L2 eller 77 når vi kommer som "varskoher"! Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Plass på lørdag? He,he, nå på onsdag er det vel to tredels fullt allerede. Sjekk webkameraet for havnen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøbliss Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Sjekka der jeg vet du Lars, men håpet på litt gjennomtrekk ila helgen. Men det er kanskje ikke noe å håpe på? Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 (redigert) Som presten sa da han var på et møte på bedehuset og fikk servert tynn kaffe: "Her nytter det ikke å tro, her må det (kaffe)bønner til!" Men jeg vet at det er en båt her på bryggen som skal gå på lørdag pga. konfirmasjon i familien. Jeg (Trudelutt) lytter kontinuerlig (bortsett fra om natten) på K16. Redigert 4.Mai.2016 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det er alltids en mulighet. Jeg ville dratt dit,og håpet på at det løser seg. Det gjør ofte det for snille gutter :-) Link to post
Sjøbliss Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Ja det gjør vel det :) Vi får legge oss for anker og vente! :P Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn