Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Og så var Bergtatt loset inn på en av kremplassene på Borgen. Nå ligger vi faktisk 5 BP-båter på rekke og rad her!

 bilde

Jepp, det viste seg at det nok var de dårligste værmeldingene som stemte, så da blir det nok en gang endring i planene og overnatting på Borgen i kveld. Men sånn er båtlivet - og jeg klager ikke!

 

Tror det er første gang at det har kommet tre stykker for å ta imot tamp og hjelpe meg med fortøyning! Takk skal dere ha, alle sammen! :-D

Link to post
Share on other sites

Dette var ikke dumt å våkne opp til en 12. september. Nå tar vi en tur hjem, men er nok tilbake på torsdag.

 

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hmmm, slett ikke dårlig. Hulda sitter i Kungshamn og ser på fullmånen. Her er det null meny, må lage maten selv. Luerer på om jeg skal skli nordover til Väderöarna i morgen. Etter en tur på Systembolaget, kanskje. Eller om det blir Lysekil, eller noe sånt. Kos dere på Borgen!

Dere har det sikkert bra i Kungshavn også, finnes vel noen steder som serverer lunch til seilende fanter. Om ikke annet så lager de god mat på Bellas i Hunnebostrand.

 

Kikket på fullmånen i går kveld her også. God helg til dere.

Link to post
Share on other sites

Noen dronebilder fra Oscarsborg i dag.

Jeteen, undervannsmuren mellom Oscarsborg, Småsjæra i syd og Storsand på hurumlandet kom ganske godt frem på noen av bildene. Var overrasket over at toppen av fyllinga var så jevn og rett. Imponerende med tanke på tiden den ble laget på i 1870 årene og at det var opptil 25 meter dypt i området...

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Dette var flotte bilder SAP. Artig for oss uten "vinger" med slikt perspektiv:-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Merkelig at den ikke synes på noen satelittbilder. Slike grunner pleier å synes godt på satelittfotoer.

 

Er den fjernet med vilje siden den ikke synes på noen av sidene som leverer slike fotos?

 

bilde

På dette bildet må vannet være manipulert. Vanligvis ser man bølger, reflekser og lignende, men her er det jo helt svart.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Det er ikke vanlig at vi kan se sjeteen fra oven. Det er nok en kombinasjon av klart vann og lysforhold når dronebildene ble tatt.

SAP har kanskje en forklaring...

Derimot er det ganske normalt at man ser virkninger av sjeteen, det er vel nesten unormalt at det er så strømstille og bølgestille at man ikke kan se "symptomer" av sjeteen fra oven.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...