Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Hei Flid. Kan du ikke gjøre et sveip over den åsen der da, og ta et bilde av oss på den andre sia. Ligger på betongbrygga ved Dragsund.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Skal ut på første tur med rederinnen om bord i morgen, men det blir ikke til Borgen denne gangen. I min fart er jo det snakk om en dagstur, så jeg tenkte heller å stikke bortom Bærumsskjærgården som en første tur.

 

Neste helg er det imidlertid svært store sjanser for at det blir et besøk på Borgen igjen!

Link to post
Share on other sites

Skjønner, bedre da å la det være og ikke risikere noe.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er grei seilas inn til Moss. Gå mot fyret på Kippenes, hvit sektor. Du kan gå nærme fyret, det er dypt der det står. Så peiler du inn på rød/grønn fast lys på bilettluka på Bastøferga, mens du har hvit fra Kippenes i ryggen.

 

Når du lukter peppes pizza er fremme :-)

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for tips og tilbud om hjelp, men jeg har lagt meg til i Son nå. Så fortsetter jeg turen i morgen. Mulig jeg tar en pause i Moss og spiser lunsj der før jeg drar videre!

 

Har jo vært gjennom Mossesundet et par ganger før og vet at det er grei skuring, men jeg tenker litt på om det ligger mange hummerteiner langs leia? Har ikke lyst å kjøre på noen slike i mørket. Erfaringen tilsier at det ikke er alle som tenker seg like godt om når de legger teinene, så jeg tar ingen sjanser! :-)

 

Med tanke på hvor sent jeg kom i gang er jeg fornøyd med å,ta overnattingen her. Nå skal jeg lage kveldsmat/middag og kanskje ta en rusletur langs bryggekanten. Står fortøyning forbudt her jeg har lagt meg til, men ifølge havnekartet er dette handicap-brygga, så da ligger jeg her i natt med god samvittighet!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Cde fleste hummertegnene ligger langs land. Men man vet aldri. Nest å holde utlikk hele tiden.

Her ved Storsand ligger det teiner midt i åpningen i jetteen. Burde vært fjernet. Har aldri sett flere tegner enn i år.

 

Vi ligger på Borgen og har hatt en flott helg med gode venner samt truffet gode båtfolk med motorskøyter. Det blir det gode reportasje av.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Når er det folk slutter å frekventere Borgen? Når kroa stenger?

 

Jeg blir jo her på Bakke utenfor Halden på rehabiltering denne måneden. Oppholdet skal være over 29.10 (med mulighet for en ukes forlengelse) og da tar jeg jo båten oppover og kunne tenkt meg å tatt en stopp på Borgen da.

 

Det er jo typisk meg å stikke innom der når ingen andre er der... Sist gang jeg var på Borgen (med unntak av i august da jeg hentet og leverte noen ungdommer som var frivillige på Oscarsboprg Akustiske) var jo i januar...

 

Jeg hadde opprinnelig planer om å besøke Oscarsborg litt flere ganger denne sommeren, nyte god mat på kroa og få meg noen overnattinger, men det ble jo ikke slik.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nesten litt trist å se på webkameraet til Oscarsborg nå...lørdag formiddag med flott vær, men nesten ingen båter der nå...skjønner at båtsesongen, eller hovedsesongen som jeg ynder å kalle det, er på hell nå!

 

Selv har jeg tenkt å stoppe der og ta en pause på vei hjemover etter at oppholdet mitt på Bakke er over, om to, kanskje tre uker!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...