Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Ferdig med egg og bacon-frokost i båten og snart på vei ut igjen. Synes det virker som om det blåser mer enn meldt, så det er mulig at jeg dropper planen om å komme meg til Horten i dag og heller vender baugen innover i fjorden. Kom avgårde en dag forsinket på grunn av dårlig form.

 

Hyggelig å møte Bonus igjen og Tom Rør for første gang, dessverre var jeg ikke videre sosial da jeg faktisk var på jobb til 23 og satt med PCen foran meg! Men hyggelig med en liten prat uansett. Neste gang får vi sette oss ved samme bord og ta en ordentlig båtprat!

 

Fikk med meg en god, men kanskje litt liten hamburger (for prisen), kaffe, ostekake og to brune, så en hyggelig og avslappende kveld var det uansett!

Link to post
Share on other sites

?.. Hyggelig å møte Bonus igjen og Tom Rør for første gang, dessverre var jeg ikke videre sosial da jeg faktisk var på jobb til 23 og satt med PCen foran meg! Men hyggelig med en liten prat uansett. Neste gang får vi sette oss ved samme bord og ta en ordentlig båtprat!

Det ser vi fram til, Pequod

Link to post
Share on other sites

Fikk med meg en god, men kanskje litt liten hamburger (for prisen), kaffe, ostekake og to brune, så en hyggelig og avslappende kveld var det uansett!

Når man får med seg såpass mens man er på jobb så kan man vel neppe klage. ;-)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Mye plass her ja :-) Etter en liten krangel med fruen (hun hadde rett, jeg tok feil) havnet vi på den sørligste brygga på nordre Kaholmen. "kun båter over 45 fot" ... hmja, vi er bare 44, men til gjengjeld har vi lagt oss slik til at det bør være plass til enda en båt bak oss ;-)

 

"maks 600W" står det på oppslag, men jeg ser i det minste at det er individuelle og nåbare sikringer på hvert stikk, så vi får håpe på at det er tilstrekkelig til både batterilder, avfukter, varmtvannstank og en vifteovn på halv effekt.

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

:flag_bp:

 

I helgen var båten vår, Ronja på Borgen for første gang. Vi har frekventert Borgen i en årrekke, men dette var altså første gang med Ronja.

Var litt spent på hvordan det var å bakke inn til Båtplassbrygga med to motorer og strake aksler. men det gikk fint.

Vi la oss mellom Trudelutt og Bonus, veldig hyggelig å prate med dere. 

 

Bonus, Ronja og Trudelutt

bilde

 

Trudelutt

bilde

 

Og det klassiske Båtplassbilde "Ølet og båten" eller "Båten og ølet"

bilde

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Hyggelig å treffe deg også Dykker. :smiley:  Og sannelig ble det et fint bilde av Trudelutt også. Men jeg håper ikke du tok bilder eller video da jeg skulle gå og rotet meg inn på tvers mellom bøyene, det var litt flaut! :sweat:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde det var noe feil med fortøyningen mine eller noe slik, men så var det vel bare et forsøk på å være morsom fra din side.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hyggelig å treffe deg også Dykker. :smiley:  Og sannelig ble det et fint bilde av Trudelutt også. Men jeg håper ikke du tok bilder eller video da jeg skulle gå og rotet meg inn på tvers mellom bøyene, det var litt flaut! :sweat:

 

Jeg så på webkamera akkurat da du gikk ut Lars, og skjønte ikke hva du holdt på med, men det gikk seg jo til. Alle har vi vel knotet litt her og der, så såpass må det være rom for :-)

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hyggelig å treffe deg også Dykker. :smiley:  Og sannelig ble det et fint bilde av Trudelutt også. Men jeg håper ikke du tok bilder eller video da jeg skulle gå og rotet meg inn på tvers mellom bøyene, det var litt flaut! :sweat:

 

Hei Lars!

Ingenting å være flau over. For det første blåste det en lei vindretning NV, og for det andre har du en strak aksling og ikke baugpropell. Da er det straks vanskelig å manøvrere

i trange havner og vind. Jeg tenkte bare at den vindretningen var veldig dum der og da. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hallois godt båtfolk, tror dere det blir helt fullt på festningen f.eks. på lørdag denne helgen? Er det sånn at vi bør ankomme i 12-tiden for å være "sikker" på plass? Vi er jo ikke så veldig erfarne så har ikke lyst å gnukke oss inn.... :)

 

Kanskje vi kan kalle dere (som er der) opp på L2 eller 77 når vi kommer som "varskoher"!  :lol:  :thumbsup:  :clap:  :lipseal:

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Plass på lørdag? He,he, nå på onsdag er det vel to tredels fullt allerede. Sjekk webkameraet for havnen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Som presten sa da han var på et møte på bedehuset og fikk servert tynn kaffe: "Her nytter det ikke å tro, her må det (kaffe)bønner til!" :giggle: Men jeg vet at det er en båt her på bryggen som skal gå på lørdag pga. konfirmasjon i familien. Jeg (Trudelutt) lytter kontinuerlig (bortsett fra om natten) på K16.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...