Gurba Startet 29.Juni.2012 Del på Facebook Startet 29.Juni.2012 (redigert) Ringte en bekjent nå som ligger i munningen inn mot sponvika med motorstopp. Ikke medlem i redningsskøyta . Er det noen i nærheten ? Dårlig dreggfeste og en meter bølger,. men ikke noe krise. Redigert 29.Juni.2012 av Anders Haaby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 (redigert) Ring 120. Tjøme radio og orienter de om situasjonen. De vurderer om HRS skal innvolveres. Ikke noe poeng å vente til det blir kritisk. Redigert 29.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Er det noen som har nummeret til tjøme radio ? Og redningsskøyta horn flyer ? Googler og finner ingen ting.. og tåke huene har ikke vhf i båten. Nordkapp 17,5 fot på vei inn løpet mot halden der munningen begynner inn mot sponvika. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 ringer Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Si i fra om du ikke kommer gjennom så kan jeg varsle. Horn flyer har tlf 916 79 642 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Vennligst oppdater Anders : smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Snakket med tjøme nå , trevli følk.. og vet om en som blir medlem av redningsskøyta og kjøper vhf og tror jeg... hørte dem bøla hjelp mens jeg snakket med dem i telefon.. Men det er 3 bedaglidge personer med godt humør så detta går bra :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Tjøme er gode å ha ja. Går Horn Flyer ut? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Takk bitteliten. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Ikke sikker , oppga posisjon og telefonnr , antall folk osv til ho på radioen.. ho tar over . Snakket med gutta og dem lo og skravla så det er ikke snakk om noe panikk.. men dem flyttet seg litt og hadde foreløpig dårlig dreggfeste. Leter på nettet etter noe kanal 16 og lytting , men finner ikke noe .. artig om du hadde skrevet hva som skjer på radioen .. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 (redigert) Bare hyggelig. Går på vakt om noen timer, men vi er alltid klare, selv på nettet Ring heller en gang for mye enn en gang for lite. Det skal så lite til før en situasjon går fra ubehagelig til farlig på sjøen. Redigert 29.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Enig der , bedre og ringe med engang en å lure på om det kommer noen ... Dem fortalte at det hadde kjørt forbi et par båter , men med mobil er det ikke lett... Jeg skal prakke på dem vhf og medlemskap. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Marine Traffic viser at Horn Flyer går fra basen nå Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Er det noe logg jeg kan se fra edb apparatet mitt og ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Last ned appen marine traffic. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Dem har mistet dregg festet og er 50-60 meter unna fjellet nå, driver og padler....etter hva han sa så har dem kontroll og klarer og holde fremdrift. Var en onkel et sted som var på vei mot båten og... spennende greier dette her.. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 App ? Jeg har Nokia med utslitte knapper... ikke noe app her i gården :)) Kjærringa har tafseplate så ho kan appe. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Om du mister dreggfeste i liten båt 50 meter fra fjellet er jeg i tvil om de har kontroll. AISen viser at Horn Flyer ligger i ro. Viktig at du oppdaterer Tjøme Radio Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 på pc: http://www.marinetraffic.com/ais/ Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Om du mister dreggfeste i liten båt 50 meter fra fjellet er jeg i tvil om de har kontroll. AISen viser at Horn Flyer ligger i ro. Viktig at du oppdaterer Tjøme Radio Tjøme har tatt kontakt med dem sjøl og har fått all informasjon jeg kan gi, folka i båten har nummer til redningsskøyta og alt. Jeg forsto det som om dem hadde hatt kontakt med redningsskøyta, men skulle vente til han onkelen kom.. tror det har sammenheng med at dem ikke er medlemmer , pris og hvor stor faren for forlis er.. jeg skal ringe dem nå og høre status. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 (redigert) Dem har nå fått dreggfeste og båten ligger i ro , bølgene har blitt mindre. Det var en slektning som nå var 10 minutter unna med båt for å hjelpe. Jeg spurte dem om Tjøme var oppdatert og dem hadde ringt og gitt beskjed. Ser ut som at det skal gå bra. Tusen takk for hjelp med tlf nr , rart det skulle være så vanskelig og finne på nettet.. men med lettere høy puls og en ice internett boks som ikke vil i regnværet var tolmodigheten kort Redigert 29.Juni.2012 av Anders Haaby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Flott at du ber om hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Så ikke denne før nå, var i båten i havna igår vi. Flott at Haabyn stiller som redningssentral i Østfold i en travel sommersesong. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.