Jump to content

Hvordan gjøre om en Mercury fra 9,9 til 15 hk

bikexj

Recommended Posts

Har gjort samme greia på min motor, den heter mercury xr10. Det er ikke helt riktig at det er så enkelt som beskrevet over. Det er også andre dyser på fogasseren på 10 og 15 hk, samt litt annen innstilling på reedventil. Det fikk iallefall jeg beskjed om da jeg snakket med Ravns garasje om dette.et lslikt dysesett koster ikke mange kronene. Den skal yte i underkan av 13 hk bare ved å ta sperreplata. Selvfølgelig om motoren ikke er sliten da.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Mulig det er helt likt på 2001 modellen. Mercury Viking og XR er mekanisk sett helt identiske. Min motor har forgasser fra en 15 hk viking, og den har IKKE samme dyser som i orginalgasser. Samme med modellene SeaPro, Marathon og MAG.

sylinder: 262 ccm, borring 60,325mm , samme girkasse, De har faktisk samme reedventil også.

<1994

dyser:

10 hk seapro og marathon: 0.064, viking, XR10 og MAG10: 0,052

15 hk alle modeller: 0.066

1995-1999

10 hk Alle modeller: 0.052

15 hk alle modeller: 0.072

Dette i.flg workshopmanual til Mercury, samt partfische fra brunswick. Min motor er vel og merke 1996 modell og ikke 2001 som bikexj har. Uansett, vil han ha god effekt bare ved på fjerne plata mellom gasser og manifold.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...