bikexj Startet 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2012 Hei! Har en Mercury 2T 2001mod 9,9hk som jeg ønsker å gjøre om til en 15 hk. Er det noen som kan si om det lar seg gjøre, og i så fall hvordan. På forhånd takk for alle innspill. Sitér dette innlegget Link to post
UlfO Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Det finnes to typer. En som er standard 9,9 og heter 9,9, den kan ikke justeres opp uten store kostnader. Så har du en som heter 10 viking. Denne er det bare å ta ut en sperre plate mellom forgasser og insug, og så etterjustere litt på tenning. Sitér dette innlegget Link to post
bikexj Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Takk for ditt svar. Hva mener du med "store kostnader"? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Har gjort samme greia på min motor, den heter mercury xr10. Det er ikke helt riktig at det er så enkelt som beskrevet over. Det er også andre dyser på fogasseren på 10 og 15 hk, samt litt annen innstilling på reedventil. Det fikk iallefall jeg beskjed om da jeg snakket med Ravns garasje om dette.et lslikt dysesett koster ikke mange kronene. Den skal yte i underkan av 13 hk bare ved å ta sperreplata. Selvfølgelig om motoren ikke er sliten da. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
UlfO Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 10 viking er helt klart så enkelt som jeg beskriver. xr10 er en annen motor, og denne kjenner jeg ikke. Det jeg mener med omfattende kostnader er bytte av forgasser bla. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Mulig det er helt likt på 2001 modellen. Mercury Viking og XR er mekanisk sett helt identiske. Min motor har forgasser fra en 15 hk viking, og den har IKKE samme dyser som i orginalgasser. Samme med modellene SeaPro, Marathon og MAG. sylinder: 262 ccm, borring 60,325mm , samme girkasse, De har faktisk samme reedventil også. <1994 dyser: 10 hk seapro og marathon: 0.064, viking, XR10 og MAG10: 0,052 15 hk alle modeller: 0.066 1995-1999 10 hk Alle modeller: 0.052 15 hk alle modeller: 0.072 Dette i.flg workshopmanual til Mercury, samt partfische fra brunswick. Min motor er vel og merke 1996 modell og ikke 2001 som bikexj har. Uansett, vil han ha god effekt bare ved på fjerne plata mellom gasser og manifold. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.