eMTea Startet 8.Juli.2012 Del på Facebook Startet 8.Juli.2012 Hei! Jeg trenger hjelp til å finne 12v impulsrele, eller en elektronikkrets som kan erstatte det. Har ting i båten jeg skal styre med puls bryter. Releet eller kretsen må gjerne også ha nullspenningsutløser, altså gå tilbake til utgangspungtet om strømmen faller bort. Andre som vet hvordan dette kan løses? -Magnar- Tapatalk @iPhone Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Omegaen Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 er dette noe du kunne brukt? festes på DIN-skinne Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
jonol Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Ser du for deg én eller to trykknapper ?. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
eMTea Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Takk takk omegaen, men jeg hadde kanskje sett for meg noe mere automobilt. Jeg skal ha 4stk. Alle skal styres av 2 knapper hver. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Omegaen Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Hvis du handler på Ebay, kan du høre selgeren om dette relèet har funksjonen du er på jakt etter.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
eMTea Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Takk! Det var mere snadder ja! Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
jonol Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 (redigert) <p>Du trenger ikke noe impuls-relé til dette. Du kan bruke denne koplingen og et 2-polet (A og B) bil-relé for hver "ting". Da vil du likevel få en impuls-funksjon, og når strømmen blir borte slipper reléet. (Nullspenningsutløser). Nå hovedbryter slåes på, må du starte "tingen" på nytt med start-knappen.<br /> <br /> [/img] <br /> Start-knappen skal lage forbindelse når den trykkes på. NO.<br /> Stopp-knappen skal bryte forbindelsen når den trykkes på. NC.<br /> </p> Redigert 8.Juli.2012 av jonol (see edit history) Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
eMTea Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Takk for interessen, men det fungerer ikke helt etter intensjonen. Da må jeg ha 2 brytere (start/stopp) på hver krets, som da blir 8 brytere, for å slå av og på enkle ting ;) Jeg er elektriker, og har tenkt tanken;) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
jonol Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Ok, men du skrev jo: "Alle skal styres av 2 knapper hver." . Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
eMTea Svart 9.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Sorry, da misforstod jeg spørsmålet :P. De to trykkknappene jeg mener er jo plassert på forskjellige steder, var derfor jeg ville ha impulsrele og ikke tradisjonelle brytere og releer, om du skjønner.. -Magnar- Tapatalk @iPhone Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.