Jump to content

spikeren i kisten for vannscooter..?


Olden

Recommended Posts

Dette er kun forbudt i Norge

 

Nå skal brukerne av vannscooter bøtelegges så det svir. Men Raymond Mørk-Olsen ønsker å bli anmeldt for å kunne kjøre saken til topps i systemet.

 

Det norske forbudet mot vannscootere er enestående i Europa. Importør og forhandler av vannscootere, Carl Jacob Johansen mener det norske forbudet bare vil gjøre internasjonale myndigheter mer oppmerksomme på de særnorske reglene.

 

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10066562

 

Blir vel ikke akkurat mindre hoderisting i utlandet av dette.

 

:lol:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Like mye hoderisting som av oljestreiken kanskje. Norge er og blir et nisseland. Inntil videre.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Utrolig snevert syn, de fleste gasser på i porschen eller ferrarien sin, men de færreste GRISEKJØRER konstant, selv om en og annen jypling i ny sportsbil gjør det, skal alle forbys?

 

Mulig jeg ikke er så hardt rammet av janteloven som andre her.

 

Slå hardt ned på de som grisekjører, konfisker gjerne shiten, men å slå ned på alle, er teit.

 

Og om du blir lei etter 30 min på vannscooter er det noe galt med hjernern din, du klarer tydeligvis ikke produsere dopamin. Eldste som har prøvd min var over 70 år, og jeg kan avsløre at jeg ikke fikk den tilbake den dagen..... Storkoste seg! Det er ei heller bare menn som synes dette er gøy, har lånt til jenter/damer i alle aldre. Noen venner, har utelukkende scooter, liggende på dok og kommer stortsett bort i vanlige jeans, i 2011 sesongen når jeg blåste en maskin, brukte jeg vannscootern som hovedbåt resten av sesongen og som hyttebåt/frakter, fungerte utmerket, tusla rundt med 3stk + last på den helt tørre. Lengste turen har vært til sverige og tilbake, gikk også helt fint.

Link to post
Share on other sites

http://www.vg.no/bil...?artid=10066562

Blir vel ikke akkurat mindre hoderisting i utlandet av dette.

Argumentasjonen er det samme som de som ønsker farlige hunderaser:

 

"- Man kan mislike bruken av vannscootere, men da er det brukeren, den som sitter oppå, som bør endre atferd. Produktet i seg selv er det ikke noe i veien med, sier Kjelsrud."

Link to post
Share on other sites

Forskjellen er stor til farlige hunderaser.

Vannscooteren kan ikke skade noen så lenge ingen mennesker styrer den.

Med farlige hunder er det helt motsatt. Jo mindre de styres jo farligere kan de være.

 

Forøvrig har de som ønsker farlige hunderraser et alternativ. Nemlig i mindre farlige hunderaser som gjør samme nytten (hvis ikke formålet var å skade noen da).

 

De som ønsker vannscooter har ikke noen lovlig alternativ type vannscooter å velge i.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Alle CE merkede vannscootere kan selges helt fritt i Norge, det finnes ikke noen import eller salgsrestriksjoner på vannscootere i Norge så lenge de tilfredsstiller kravene om CE merking.. Dette er kravet Eu og Efta domstolen stiller... Det et det er lagt kommunale begrensinger på hvor/om det er lov å bruke farkosten er en annen sak, men det har vel ikke EU/Efta domstolen noen mening om siden dette er lokaldemokratiet som avgjør..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ref innlegg #20

 

Du er sikker på at de ikke er trygdemisbrukere og stemmer F... også da Sydvesten, bare for å gjøre bildet så totalt svart/hvit som du vil ha det..... :cool:

 

Personlig tror jeg et forbud mot små seiljoller er på sin plass. De er totalt unyttige, kan ikke brukes til transport av gods, de rommer kun en til to personer, de tror de eier sjøen og forlanger at jeg må svinge utenom dem selv om jeg har mye større båt osv osv. Og de sniker seg innpå uten en lyd. Som sjøens brunsnegler... Kan ikke tenke meg at de er morsomme ut over det at man har fått heist seilet og konstatert at man blåser bortover vannet litt fortere enn før man heiste seilet.

Venter i spenning på diagnosen fra vår egen hus-phsykolog... :lol:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Argumentasjonen er det samme som de som ønsker farlige hunderaser:

 

"- Man kan mislike bruken av vannscootere, men da er det brukeren, den som sitter oppå, som bør endre atferd. Produktet i seg selv er det ikke noe i veien med, sier Kjelsrud."

 

Argumentasjonen er relativt lik, men jeg har fortsatt til gode å finne en vannscooter med et kontinuerlig behov for å få andre individer til å underkaste seg flokkens selvutnevnte leder, og med latent aggresivitet og voldelige tendenser som vannscooteren kan utløse selv, helt uten menneskelig påvirkning.

 

:smiley:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Personlig tror jeg et forbud mot små seiljoller er på sin plass. De er totalt unyttige, kan ikke brukes til transport av gods, de rommer kun en til to personer, de tror de eier sjøen og forlanger at jeg må svinge utenom dem selv om jeg har mye større båt osv osv. Og de sniker seg innpå uten en lyd.

 

Kajakk er også rimelig unyttig, vanskelige og oppdage, gjør sitt beste for å bli påkjørt og minner i det store og hele mest om amerikanske erstatningssøkere.

 

Forby (eller innfør en avgift.)

 

:wink:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

hmm er det en båt? er det et fly? Nei det er en..hmm ja det må nok forbys uansett.

Men max 40 hk er vel i minste laget for at det skal være moro nok så kanskje det kan tillates. :smiley:

Den går jo dessuten så sakte at politibåtene når den igjen uansett.

Men kanskje ikke noe alternativ til 150-250 hesters variantene :nonod:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Den kromma bøylen rundt vindskjermen (se linken) må jo være kjempefin å tre tenna innpå når du treffer en bølge litt for hardt. Hvis du da ikke stuper over båten når du tryner, og blir tatt av propellen på påhengsmotoren isteden.

Dette kunne selvsagt vært unngått hvis man hadde ett breit og polstret styre samt vannjet. Men det blir jo for logisk for våre politikere.....

 

Hadde aldri sluppet mine unger ut i den der uten å skru av vindskjermen først.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Personlig tror jeg et forbud mot små seiljoller er på sin plass.

Respekterer din tro på forbud mot seiljoller... :smiley:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Enda godt at iallefall ett framtidig regjeringsparti ser dusteriet i lovverket.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det partiet kjenner jeg ikke til :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

ser det vel ut som de som er for lovlig bruk av vannscootere kan få sin dag i retten ettersom de blir bøtelagt og muligens også må tåle inndragning dersom de fortsetter å kjøre.

Dette kan da ikke komme som noen overraskelse.. Efta bekymrer seg nok lite for lokale bruksbegrensniger for vannscooter... Vannscooter er lov å selge i Norge, derfor er det ikke noen handelbegrensinger på produktet...

 

Så anmeldelse er ok, og blir boten opprettholdt etter en runde i retten, så er det på rullebladet ... med de konsekvenser det medfører.. Men greit at noen her tar støyten med å bringe saken for retten, så får en se om Efta ønsker å blande seg i lokaldemokratiet i Norge

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...