Jump to content

computer


h_vestbo

Recommended Posts

Stoler man såpass på dem at man ikke har manometer da? kun senderen?

 

Mine erfaringer tilsier at svaret på det spørsmålet er NEI.

Kjekt å ha når det virker, men forbindelsen mellom sender og mottaker gikk ned såpass ofte at jeg måtte skaffe meg manometer på konsoll i tillegg for å få ro i sjelen.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Det var Uwatec, og det er noen år siden også, så det det er jo en teoretisk mulighet for at de er blitt bedre nå.

 

Men trådløs overføring i et slikt miljø byr på fysiske utfordringer uansett hvordan man ser på det. Min hadde en lei tendens til å gå ned når sender og mottaker ikke hadde fri sikt, og da blir det vanskelig å svømme med hendene på magen, som man gjerne gjør.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Da lurer jeg på hvorfor du ikke vil ha manometer? det koster noen få 100-lapper, krever mindre vedlikehold enn brødkniven din. Skal det bare være ett back-up manometer kan det jo lett klipses fast ett lite plagsomt sted (eller kanskje til å med være av denne: http://www.fue.no/index.php/shop/instrumenter/manometer/beaver-knappmanometer.html sorten og være av den sorten som må leses av av buddy.

Link to post
Share on other sites

Da lurer jeg på hvorfor du ikke vil ha manometer?

 

Hvis den var til meg, så er spørsmålet feil :smiley:

Jeg vil nettopp ikke være uten slangebasert manometer selv om jeg har trådløst manometer på computeren.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

sjøtunga: ikke deg spørsmålet var rettet til nei :smiley:

h_vestbo: Det kommer an på hvordan du dykker. Er det alltid uproblematisk å avbryte dykket og er det alltid greit å droppe neste dykk? I såfall er det ingen problem å ikke ha ekstra manometer. Men om du f.eks av og til er litt dypt? Inne i ett vrak? lange bunntider? planlagt dekompresjon? du skal på en ukes dykkertur til ett sted uten servicemuligheter (liveaboard i Egypt eller dykkeferie på en nedlagt fyrlykt på Trøndelagskysten f.eks) så bør du ha en backup.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...