Jump to content

Mercury: forover=bakover og omvendt, koblingsfeil?

Weltzin

Recommended Posts

Når du plukker ned undervannshuset, så er det jo 2 akslinger der, den ene er jo drivakslingen, og den andre er jo sjaltingen av giret, du kan ikke ha klart å rotere denne, la si 180 grader feil før du monterte sakene sammen igjen da?

Jeg aner ikke om det er fysisk mulig, men om det er det, så er det jo greit å få sjekket det iallefall. Det virker jo som at koblingen mellom motor og spak er riktig...

Begynner jo å tro\håpe at jeg kan ha vridd noe feil ved montering.

Sjalting av giret går bare i 3 hakk, og slik den står nå, så går ting på plass, og jeg antar at den står riktig.

Sett bakfra og forover, slik jeg har forstått det, når jeg vrir girsjalteren med klokka begynner den på revers, fri, forover. Er dette riktig?

Kan det ha noe å si på drivakselen? kan den vris på flere måter?

ser ut til at den bare må på land igjen da, og prøve mer...

Venstregående propell til denne var ikke mulig å få tak i..

Noen som har tips om hva som kan være feil i girhuset? da alt ned dit fungerer som det skal.

Har plukka av girhuset, og selve girsjalteakselene ser ut til å gå rett.

Når jeg har den i revers, kan jeg vri propellen en vei, forover, i fri er den fri, og i forover eh.. går den forover..

Når jeg vrir girsjalteren nesten til fri posisjon, kjennes det nesten ut som om den går i revers. kan denne gå for langt mot revers, og dermed gå forover igjen?

For liten teknisk innsikt hos meg til å skjønne dette nå etterhvert.. Har prøvd så mye nå at jeg er helt blind..

JIHAAAAA

Da fungerer hvertfall gir som det skal.

Var girsjalteren som var kommet for langt moturs, var minimalt hakk den skulle stoppe på før fri, men nå fungerer den hvertfall.

Desverre så står låsen for at motoren ikke skal vippe opp i revers litt feil, så den låser ikke..

I tillegg så begynte hele motoren å fuske når jeg var ute og prøvekjørte.. så gleden var kortvarig..

Bensinen er relativt ny, men har satt inn nytt bensinfilter, kan det ha noe å si?

Kanskje jeg skulle skifte plugger, sikkert ikke blitt gjort på noen år..

Eller har jeg klart å vannskjære den andre motoren på denne båten? Hadde vært "perfekt"...

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...