weezy94 Startet 15.August.2012 Del på Facebook Startet 15.August.2012 Har en 1997 modell Mariner Viking 10 HK som er veldig lite brukt. Den har lugget stille og fint de siste årene fordi den fusker når jeg gir den litt speed. Den starter fint og sviver utmerket på tomgang og på litt under halv speed i gir. Vis jeg gir flatt begynner den å fuske. det føtes ut akkurat som om man skulle kjørt en bil og vridd av og på tenningen. Tenn tenner og stopper når den har litt for mye turtall og så begynner den igjen og svive, så stopper den, så begynner den igjen... sånn holder den på :) Har rensket forgasser, kjørt den god og varm og stillt på blandingskruen. prøvd å kjøre på bare 1 sylinder. Begge klarte å holde båten kjørendes. Det merkelige var at den ikke fusket når jeg bare kjørte på en sylinder. slik var den på begge sylinderene. (selvfølgelig fusket den litt siden den bare kjørte på 1 syl, men den "kuttet" ikke å tenne og den sveiv jevnt på den ene sylinderern) Med en gang jeg tok på begge sylunderene og var klar for å tenne på begge go få litt fart begynte den å jokke seg framover igjen. Noen som kan komme med et innspill så hadde det vært fint :) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Tipper du har et elektrisk problem her. Ville startet med å sjekke tenningstidspunkt. Du finner vel en verkstedhåndbok her på forumet,evt send en im så skaffer jeg den. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
weezy94 Svart 16.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2012 prøvde å stille på tennignen idag, den sveiv litt bedre da jeg gjorde slit at tenningen blir dradd ut til max, men den fusker veldig fremdeles og kommer ikke opp i god fart... Lasted ned en manual til motoren fra nettet på engelsk. Noe annen ide eller? :) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Mener å ha lest et sted at de har en svakhet med cdi-boksene...ser ingen annet mulighet enn at du må kjøpe min jeg, hehe Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
weezy94 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Hvor mye? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Var i grunnen ment som en spøk, men siden du spør, så ligger annonsen her. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Sturee Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Er en her på forumet som har en delemotor fra 2005. Du får sikkert billig cdi boks av han :) https://baatplassen.n...uct=8262&cat=11 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.