pberg Startet 31.August.2012 Del på Facebook Startet 31.August.2012 Ser etter en 5-10hk slik at ungene kan ha noe rimelig å øve seg på på sjøen, men det er jo tydeligvis en del som tror at de gamle motorene er laget av gull... F.eks. en 1992-modell Yamaha 8hk til 7000.- (20år gammel ! ), og en 2002-modell tilsvarende til 9000.- Ser også at en ny 6hk ligger på ca 8000.- mens en 9.9 koster ca 13000.- Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 2 taktere er nesten gull nå når de ikke produseres lenger. er populære med den lave vekten.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Haraune Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 Yamaha sine motorer mellom 5og 9,9 er gull! bare prøv å få tak i en du.... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 (redigert) Å sammenligne brukte Yamaha med nye bing bong bisi motorer made by crap in China er nå litt tøvete og ganske usaklig. En ny Yamaha 9.9 koster slett ikkje 13 000 men 18 000 med styrekult og en 6 hk 11 000. 10 år gammel og halv pris av ny høres ganske greit ut for en 10 hk Yamaha, det er de som holder seg best pga etterspørselen. 7 laken for -92 8 hk er jo sjølvsagt altfor mye. Den er også bare 1500 dyrere enn 6 hk ny Redigert 31.August.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 Har sett flere Tohatsu 8 hk 2-takt som har blitt solgt på dagen på finn.no for relativt lav pris. Det ligger nok folk med lagrede søk på finn og snapper opp disse motorene kjapt, da selgerne ikke er klar over reell markedsverdi på disse motorene. Har selv en 2003-mod. 8 hk Tohatsu og selv om den nesten ikke er brukt så selger jeg den aldri (uten at jeg får gullpris for den ) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
jensemann2 Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 hvor mye er en 5hk mercury 2-takt fra 2004 verdt? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 4-5000 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Storskarv Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Har en 5 hk Mariner fra 2006 med kort stamme som jeg snart legger på Finn :) Enig at prisene ligger veldig høyt på en del...... Motorer fra som er over 10 år skulle hatt en pris på 20-40% av pris som ny. Solgte for 2 år siden 2 stk Suzuki 9,9 totakt som hadde gått ca 10 år i utleie. Veeeeeldig mange timer på disse, men kjøperne sto i kø! Kunne sikkert fått enda mer. Fikk ca 50% av nypris..... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Enig med trådstarter her. Ligger selv og forsøker å plukke opp en totakt 9.9 eller 15 til en ok pris. Har ikke lykkes ennå - til en ok pris. Har funnet ut at det nesten er bedre å kjøpe en rib med styrekonsoll og påhenger, og slakte den og selge riben igjen. Men da må jeg jo hente en slik og lagre den en stund. Styr det også. Har selv en 9.8 hk totakt på 26 kilo, og en 3.3 totakt. Den siste kommer kanskje til å selges når ungene er store nok, men den største blir nok på "lageret" med mindre den prises i gull. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Har kikket under lokket på noen gamle påhengere, men har til gode å finne gull? Mulig det er slik at bare noen få modeller er laget av gull, og det kunne være interessant å vite hvilke modeller det dreier seg om, da en slik motor fort veier noen kilo, og kiloprisen på gull er vel rett i overkant av 300 båtlapper nå, så det blir fort penger av det? Sitér dette innlegget Link to post
løve Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Når etterspørsel er større enn utbudet er vel prisen riktig ? Gullprisen har alltid fulgt markedet !,. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 4-5000?? jeg kjøpte den jo for 6000, for 8 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Guttungen solgte akkurat en 1986 40Hk Yamaha for 8000,-. Altså en 26 år gammel motor. Man kan gjerne diskutere om prisen var for høy, men siden det var 6-7 stykker som var interessert, antar jeg prisen var "riktig". Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Haraune Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Når jeg skulle ha meg en 9.9 yamaha var det bare å betale. ringte man 1 time etter annonsen var lagt ut på finn var den solgt. Måtte sitte klar, og ringe først. diskusjon av pris var aldri noe tema, her var det bare å betale for nestemann med penger stod klar bak deg.... Selger nok aldri den motoren. men om jeg skulle gjort det hadde jeg nok forlangt 10000kr. og den ville blitt solgt i løpet av en uke. Totaktere kommer til å bli skjeldent etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Men nå kommer det flere ypperlige 15 hk (og 9,9) 4 takts motorer med bra trøkk. Suzuki lanserer en 15 HK men bensin innsprøytning og vekta mener jeg er på 46 kg. En kompis har en 15 hk Honda 4 takt som kjører fra min gamle 15 hk Johnson så det går den riktige veien. 4 taktere bruker svært lite bensin og er bråker lite. De koster en del men er nok veldig holdbare. Så snart kan vi sitte her med gamle støyende 2 taktere og se 4 taktere som vinner terreng. hls Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Pettern1972 Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 synes velm prisene på finn.no til tider er vannvittig stive. Om en titter på annonsene i markedet her inne, synes jeg vel at folk er litt mere edru i prisnivået sitt. har selv en 10(15) hk til salgs. ikke fått en eneste henvendelse, men jeg har vel kanskje priset den før høyt( selv om de fleste jeg har spurt om prisnivået sier det er for billig) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Mouche Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Med tanke på hva prisen er på gull og hva det kan brukes til så er vel disse påhengerne rett og slett billige? Og hva de er verdt er jo hva noen er villig til å betale, hverken mer eller mindre, også kalt markedskreftene? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gullfisk Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Hører stadig om folk som kvitter seg med nykjøpte 4-taktere (9,9-15), fordi de er for tunge og daue, og det skjønner jeg godt, når de veier 10kilo mere en min V-max. Den V-maxen kunne jeg solgt hvertfall 5ganger i ferien uten å ha prøvd, så at disse er stive i pris på markedet, skjønner jeg godt. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Gullalderen varer nok ikke evig...4 takterene kommer til å bli bedre å bedre. For lenge siden var det bare bensin som gjaldt i små båter med innenbords, men det har forandret seg det og.. Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 4-takteren er nok i siget ja. Har bare 2-taktere selv. solgte en 2006 9,8 tohatsu i år. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Artig debatt. BP har flere tråder der selgerne ikke synes de får nok fos sine båter. Her ser det ut til at situasjonen er motsatt. Koker ned til regelen om tilbud og etterspørsel. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 (redigert) Et tips som aldri slår feil ved litt leting på finn er... Skal du kjøpe påhenger billigt så kjøp gummijolle/ båt og motor i ett og selg jollen etterpå... Da kommer du gjerne ut til 2/3 av prisen av å kjøpe motor løst.... Dette gjelder gjerne for større motorer og... Redigert 2.September.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Disse to-takterne har jo helt hinsides bruktpriser, men det gjelder vel for fire-taktere også. Jeg solgte f eks en 6 HK Suzuki fire-takter. Selv kjøpte jeg den ny for 8000,- og solgte den to år gammel for 6000,-. Altfor dyrt det også, men så lenge folk vil betale sånne summer for brukte motorer så...... Sitér dette innlegget Link to post
Storskarv Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Det gikk under et døgn å selge en 5 hk Mariner fra 2006 for 5000,- Kr.... Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Har en 4 Hk Yamaha (1999) og en 5 Hk Yamaha (2006) liggende. Bruker 5 Hk nå - men hva kan jeg selge min 4 Hk for tro? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.