Alternes. Startet 14.September.2012 Del på Facebook Startet 14.September.2012 jeg bor i båten, så jeg har kjøpt meg en ctek 8 step smart lader som skal kunne stå på hele tiden. når nmr 3 på laderen lyser så vil det si at laderen lader med maksimal spenning opp til 80% batterikapasitet er nådd. men når den gjør dette blir laderen så varm at det ikke går an å holde i den i mer en 5 sekunder før du omtrent brenner deg!! er dette normalt? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Pettern1972 Svart 14.September.2012 Del på Facebook Svart 14.September.2012 Dette er ikke normalt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
andersb Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 Ingen av mine har noen gang blitt mye varmere enn lufttemp, så noe er på tur Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 15.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2012 så hva kan dette være? laderen fungerer jo selv om den blir så varm, og vis det er feil på den skal en lampe lyse på den om det finnes feil og det gjør den ikke. det må jo i så tilfelle være laderen det er noe med? eller kan det være noe annet? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Pettern1972 Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 har du testet laderen på et annet batteri for å utelukke feil på selve batteriet? Kan hende stegprosessen ikke fungerer som den skal , altså at den ikke går over til absorbsasjonslading når batteriet nærmer seg fult. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Sjøtunga Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 Slik jeg tolker beskrivelsen din så har du en temperatur på rundt 50-60 grader. Det er ikke unormalt at ladere og annen kraftelektronikk blir såpass varm under drift med full last. Siden du bor i båten regner jeg med at du forbruker en del strøm, og hvis du bruker så mye at laderen blir stående og lade på full guffe kontinuerlig, så kan det være en ide å sjekke med fabrikanten av laderen at den er designet for å tåle slike driftsbetingelser. Eventuelt kan du vurdere å kjøpe en lader med større ladestrømkapasitet, slik at den får noen pauser til å kjøle seg ned innimellom. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Prolimit Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 Problemet for mange ladere når det er kontinuerlig forbruk på batteriene er et de aldrig klarer å lade batteriet 100 %. De siste 20% av kapasiteten laddes inn i en fase der batteriet(om det er bly syre koker). Det du får da er en lader som kjörer på i denne fasen og batteriene kommer til å törr kokes. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Nemo Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 Hvilken type Ctek er dette da? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 Min lader har en innstilling som heter power supply, eller noe i den duren. Der skal den stå hvis det brukes strøm fra batteriene når lader er tilkoblet. Er strømforbruk avslått, og batteri skal bare lades, har den en annen innstilling som skal brukes. Kan det være en slik innstilling på din også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.