Jump to content

ctek 8 step smart lader blir glovarm, er dette normalt?

Alternes.

Recommended Posts

jeg bor i båten, så jeg har kjøpt meg en ctek 8 step smart lader som skal kunne stå på hele tiden. når nmr 3 på laderen lyser så vil det si at laderen lader med maksimal spenning opp til 80% batterikapasitet er nådd. men når den gjør dette blir laderen så varm at det ikke går an å holde i den i mer en 5 sekunder før du omtrent brenner deg!! er dette normalt?

KNS MEDLEM

Slik jeg tolker beskrivelsen din så har du en temperatur på rundt 50-60 grader. Det er ikke unormalt at ladere og annen kraftelektronikk blir såpass varm under drift med full last. Siden du bor i båten regner jeg med at du forbruker en del strøm, og hvis du bruker så mye at laderen blir stående og lade på full guffe kontinuerlig, så kan det være en ide å sjekke med fabrikanten av laderen at den er designet for å tåle slike driftsbetingelser. Eventuelt kan du vurdere å kjøpe en lader med større ladestrømkapasitet, slik at den får noen pauser til å kjøle seg ned innimellom.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Problemet for mange ladere når det er kontinuerlig forbruk på batteriene er et de aldrig klarer å lade batteriet 100 %. De siste 20% av kapasiteten laddes inn i en fase der batteriet(om det er bly syre koker). Det du får da er en lader som kjörer på i denne fasen og batteriene kommer til å törr kokes.

Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...