Jump to content

Trenger ny kalesje,hvem anbefales med tanke på pris og kvalitet.


JoachimogMalene

Recommended Posts

Hei.

Vi må nå bytte kalesje på vår Sandvik 25.

Den er fra 1971 og ønsker at noen tar mål så den blir helt 100%.

Vi ønsker også litt flere vinduer og åpningsmuligheter enn den vi har nå.

Er det noen i Arendalsområdet som kan anbefales?

Og hva må en regne ca pris på kalesje til 25 fot båt.

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

De fleste kalesjemakere lager ny kalesje etter den gamle. Ta bilder av båten, mest mulig nøyaktige mål ( L, B, H)på kalesjen, finn eventuelle forandringer du ønsker fra den gamle, om du trenger nye bøyler, kort sagt mest mulig info, og send dette til alle kalesjemakere du finner. Dermed vil du få pristilbud. Send så den gamle kalesjen til den du blir enig med, og vips....Tviler på at du får det beste tilbudet hos HH.De er nok for store, må antagelig betale en del for navnet.

Redigert av Lady B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

til sandvik regner jeg med de har ferdige maler, og endringer merker du inn på et bilde å sender til evt hh. fikk akkurat tilbud fra de til en elwaro 30 og det kom på 10500 , spurte om noen extra glidelåser å det kom på

350 pr glidelås. Skal du ha noen til å komme å måle blir det nok regnet som skreddersøm å da blir det fort veldig dyrt. vet iallefall om 2 stk som har gjort det og da kom kalesja på 25000

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale Kragerø ven seil !

 

Arbeidet de gjør er vanvittig bra og det er kort leveringstid!

Se: http://kragerovenseil.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=37&Itemid=53〈=nb

 

Dette er 100% skreddersydde kalesjer som vil holde i 20år, hvis man passer litt på kalesjen.

Prisen er slettes ikke svin dyr, med tanke på hvor lenge kalesjen holder.

De har også levert kalesjer til store sunseekere på over 40 fot, eierne mener at disse er bedre en orginal kalesjene.

 

Ring Petra på 91 88 91 11, da får du en knall bra kalesje.

Jeg kjenner de ikke så dette er sagt utfra hva jeg har opplevd.

Tintorera 610/ 120 hk Tohatsu

 

Båt er en trosretning ikke en hobby !

Link to post
Share on other sites

Hansen Protection som igjen er Sagen kalesjer leverte jo de fleste kalesjene til norsk produserte båter deriblant min, jeg bestilte komplett kalesje med nye stenger på båter i sjøen og fikk 15% avslag og betalte da 8600,- for alt, ekstra vindu ville kostet 400,- stk og det samme for ekstra glidlås alle priser er inklusive moms. For meg er det viktig at kalesjen er 100% tett og når jeg så hvordan kalesjen på Askeladden greide seg under Frida stormen så kommer jeg aldri til å velge noe annet enn HP kalesje, og jeg vil tro at pris forskjellene er ganske minimale, de var ihvertfall det ifjor når jeg sjekket rundt etter kalesje til Askeladden.

Gå inn på www.hansenprotection.no og sjekk om de har mal til din båt og send en forespørsel så får du svar innen tirsdag. Jeg sjekket sånn kjapt og fant en todelt kalesje til en Sandvik 25 Sn m/AC m/TI fantes også som hel.

Redigert av Garf73 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Også Måløy Industrisøm sitter med et stort antall originalmaler for norske båter. Jeg har selv kjøpt kalesje til min Saga27 der og er svært god fornøyd.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Bestillte sprayhood hos Alf Hansen på Sjøen for Alle en gang. De hadde målene i database som de slo opp i på messa og alt ... men kom det noen sprayhood noen gang? Neeeeeeh, ringte utallige ganger - Nei nå skal vi akkurat begynne på din - De holder på å sette igang akkuart nå ... osv. osv. og atter osv. Til slutt sa jeg de bare kunne glemme det, og det virka det som de syns var en lettelse.

 

Enten hadde de ikke målene likevel, eller så hadde de overbooka seg.

 

Derfor er det lurt å bestille om høsten, når det bikker over til vår har de fleste leverandører av det meste mista enhver kontroll på logistikk.

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale Kragerø ven seil !

 

Arbeidet de gjør er vanvittig bra og det er kort leveringstid!

Se: http://kragerovensei...emid=53〈=nb

 

Dette er 100% skreddersydde kalesjer som vil holde i 20år, hvis man passer litt på kalesjen.

Prisen er slettes ikke svin dyr, med tanke på hvor lenge kalesjen holder.

 

Det er nok en viss kvalitetsforskjell ja, tror de legger mere "sjel" i arbeidet. Og servicen er kjempebra, men om det forsvarer prisforskjellen er jeg mer usikker på.

 

Bestilte kalesje til Polar 20 ifjor fra Hansen Protection, veldig fornøyd med den, virker som god kvalitet, og med bedre løsninger enn originalkalesjen fra 2002, og den kostet ca halvparten av hva en kamerat betalte for kalesje til Örnvik 18 HT(veldig liten kalesje) hos Kragerø Ven Seil. Blir nok Hansen Protection neste gang også.

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Har du sjekket med Industrisøm på Myrene? Jeg har brukt dem til reparasjon/bytte av endel kalesjevinduer og det har vært både rimelig og effektivt.

 

EDIT: ser nå at jeg svarte på verdens eldste tråd  :giggle:  :giggle:

Redigert av Napoli (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Ser denne tråden er gamal. Men i tida som har gått har gamle produsentar falt frå og nye er komne til. Kven kan anbefallast idag, når ein og vil ha litt endringar i høve til gamle malar? På slike endringar er kanskje dei små produsentane betre, me må ikkje gløyme dei heller. På min båt er det litt tungvint med desse kalesjebøylane. Like greitt dei er oppe heile tida kanskje. (Sandvik 945) Difor vil eg ha nesten berre kalesjevindauger rundt, og i maksimal høgde. Og stoffet skal vere heilt lyst. Det skal vere som å sitje ute. Nye idear om dette? Kan det bli for mykje av desse vindaugene? Og noko enno meir sprøtt; kva er problemet med å ha vindauger i toppen? Ingenting slår det lyset som kjem ovanfrå.

Link to post
Share on other sites

Kalesjen på Nimbusen ser omtrent slik ut - men har litt mer vindu bak og ikke skillet på midten på sidene som bildet under viser. Fordelen med det er alt lyset inn, og man ser godt i alle retninger. Ulempen er at kalesjevinduer ikke lar seg pakke bort like enkelt som stoff. I tillegg sliter jeg med at det blir for lyst for meg - som er den eneste som sover ute under kalesjen (resten sover inne i båten). 

IMG_2185.jpg

 

 

Fant bilde av riktig type kalesje fra siden:

4168_4.jpg

Redigert av Napoli
La til bilde (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Ja, kjøpte også ny fra agder kalesje i brennåsen, alt som avtalt så det var en god opplevelse. Til en sollux 24 kostet det 12000, dette var i 2012 så prisen er sikkert høyere nå. Men tror ikke jeg skal ha kalesjebåt neste gang, nå blir solluxen solgt til fordel med noe med mer fart. Syns jeg baler med den kalesjen hver år, vasking er et ork, biotex som anbefales gjør ikke kalesjen særlig ren, funket bedre med grønnsåpe fra krystal. Jordslag er jo et kapittel for seg selv, brukte motvillig maritim jordslagfjerner idag for å få bort fanteriet, buksen jeg jobbet med fikk hard medfart og den blå buksen var full av røde skjolder der kloret i middelet hadde fått virke ?

Link to post
Share on other sites

Nå aner jeg ikke hvor du holder til, men hos Måløy Industrisøm kan du komme til kai under tak og de kan ta mål og spesialtilpasse kalesje for deg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...