Jump to content

Alpha one drev vil ikke suge vann fra klokker

Flyrikk

Recommended Posts

Hei.

Skulle kjøre ferskvann igjennom drevet igår. Da jeg prøvde med bøtte og slange ville den ikke suge selv.

Hva kan dette skyldes?

Fikk ikke temperatur måleren til å fungere heller. Den sto stille selv om jeg kjørte motoren til ble lunken/varm.

Vet noen hvor tempføleren til kjølevannet sitter?

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Når det gjelder frostveskeblandingen kan du bruke en trakt påkoblet en slangestump tilkoblet klokkene og helle blandingen på, eller evt. en dunk med kran. Det er viktig at trakt/dunk holdes høyt for å gi godt nok trykk.

Dette gjorde jeg også i alle år. Hadde ikke allverdens trykk heller. Helte på en blanding kjølevæske med ca 1m fallhøyde ned til klokkene, fungerte utmerket.

• 1 måned senere...

Bruker man vanlige klokker til dette? Eller må det bestilles noe special-edition made by Mercury greier? Jeg har båten liggende på sjøen i vinter (i båtgarasje, 135w varmerør i motorrom), men tenkte å kjøre frostvæske i saltvannsanlegget hvis jeg vet det går litt lengre tid mellom bruk. Er det mulig å kjøre denne operasjonen med båten liggende i sjøen?

Fungerer løsningen med plastdunken på badeplatformen også med "Bravo three" og "VP 290". Her sitter jo impelleren opp på motoren, mens meg bekjent sitter impelleren på "Alfa One" nede i drevet. Virker jo å være en genial metode som ikke krever noen "inngrep" på motor/ drev, så denne vil jeg gjerne prøve. :thumbsup:

Medlem av Rygge Båtforening

Hjemmehavn: Fuglevik Båthavn

Draco 21SC - Nor-Dan 780 - Nor-Dan 980

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...