Flyrikk Startet 18.September.2012 Del på Facebook Startet 18.September.2012 Hei. Skulle kjøre ferskvann igjennom drevet igår. Da jeg prøvde med bøtte og slange ville den ikke suge selv. Hva kan dette skyldes? Fikk ikke temperatur måleren til å fungere heller. Den sto stille selv om jeg kjørte motoren til ble lunken/varm. Vet noen hvor tempføleren til kjølevannet sitter? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Bearded Beast Svart 18.September.2012 Del på Facebook Svart 18.September.2012 det skyldest først og fremst tøvete forventninger. klokker er for hageslangen. du får enten sette hageslangen på klokkene eller få deg en stamp stor nok til på dyppe drevet i. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 18.September.2012 Del på Facebook Svart 18.September.2012 støtter plutonium. alpha one drev klarer ikke suge. på med klokker å fullt trykk fra hageslange sier mercruiser. viss du har latt den gå en stund så del drevet å sjekk impeller, impellerhus,rør fra huset å kjøleslange da disse kan smelte Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 19.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2012 Tøvete faktisk. Jeg satte hageslangen i klokkene først for å rense igjennom, med halvt trykk som mercruiser anbefaler. Men ville gjerne at den skulle suge inn glykolen jeg hadde blandet. Lot den ikke gå uten at den sugde selv. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Cruiseliner Svart 19.September.2012 Del på Facebook Svart 19.September.2012 Kjør fullt trykk på slangen. Hvis du fra før har dårlig vanntrykk fungerer det dårlig med halvt trykk. Når det gjelder frostveskeblandingen kan du bruke en trakt påkoblet en slangestump tilkoblet klokkene og helle blandingen på, eller evt. en dunk med kran. Det er viktig at trakt/dunk holdes høyt for å gi godt nok trykk. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 19.September.2012 Del på Facebook Svart 19.September.2012 Jeg har laget meg en 25l dunke som jeg har skåret vekk den ene "veggen" i. Denne legger jeg på badeplattformen og fyller med frostvæske blandingen, med slange ned til klokkene. Fungerer som bare det Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 19.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2012 Takk for gode tips. Jeg hadde bare ei bøtte på badeplattformen med en slange rett oppi. Det greide den ikke. Da prøver jeg noe med litt mere trykk. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Cruiseliner Svart 19.September.2012 Del på Facebook Svart 19.September.2012 Jeg har laget meg en 25l dunke som jeg har skåret vekk den ene "veggen" i. Denne legger jeg på badeplattformen og fyller med frostvæske blandingen, med slange ned til klokkene. Fungerer som bare det Høres ut som en god løsning. I praksis en stor trakt. Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 19.September.2012 Del på Facebook Svart 19.September.2012 Når det gjelder frostveskeblandingen kan du bruke en trakt påkoblet en slangestump tilkoblet klokkene og helle blandingen på, eller evt. en dunk med kran. Det er viktig at trakt/dunk holdes høyt for å gi godt nok trykk. Dette gjorde jeg også i alle år. Hadde ikke allverdens trykk heller. Helte på en blanding kjølevæske med ca 1m fallhøyde ned til klokkene, fungerte utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Torbjørn SJ Svart 27.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 Bruker man vanlige klokker til dette? Eller må det bestilles noe special-edition made by Mercury greier? Jeg har båten liggende på sjøen i vinter (i båtgarasje, 135w varmerør i motorrom), men tenkte å kjøre frostvæske i saltvannsanlegget hvis jeg vet det går litt lengre tid mellom bruk. Er det mulig å kjøre denne operasjonen med båten liggende i sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
Mamsen Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Fungerer løsningen med plastdunken på badeplatformen også med "Bravo three" og "VP 290". Her sitter jo impelleren opp på motoren, mens meg bekjent sitter impelleren på "Alfa One" nede i drevet. Virker jo å være en genial metode som ikke krever noen "inngrep" på motor/ drev, så denne vil jeg gjerne prøve. Sitér dette innlegget Medlem av Rygge Båtforening Hjemmehavn: Fuglevik Båthavn Draco 21SC - Nor-Dan 780 - Nor-Dan 980 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.