Jump to content

Hvor forsikre båt/utstyr?

Sleipner93

Recommended Posts

Norske sjø var billigst til min skjærgårdsjeep. Til tross for at jeg har vært fast kunde hos gjensidige i alle år skulle de ha mer enn dobbel premie med samme betingelser..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg bruker også Atlantica og forsikret hus og biler i Trygg.

Sparte mye på å flytte fra IF.

Husk at uansett forsikringsselskap så sjekk forbeholdene for båten. Her er det mange forskjellige forbehold

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Nemi - ca 7500 pr år - prøvde Tryg hvor jeg har alt det andre... men de var dobbelt så dyre - og de presterte å ikke opplyse om Atlantica....sitt eget selskap...hmm får sjekke der

takk for tips!

Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera

vi har båten forsikret i Frisk forsikring, og er meget godt fornøyd med det.

Ikke for å være kverulant men hvor fornøyd man er med en forsikring vet man først når uhellet er ute....

Har dere hatt uhell med de skal jeg legge meg flat ;)

Alle selskapene tar gladligt imot penger... Noen rimeligere andre dyrere ... Men likt for de alle er at de driver butikk og vil da naturligvis betale minst tilbake ...

Selv har jeg heldigvis kun hatt et uhell og hadde da vesta som jeg er fornøyd med.

samboer har hatt uhell med if og sparebank1 sin forsikring hvor begge prøvde å sno seg unna deler av utbetaling, sparebank1 var værst og nektet å betale ut 250000 enda forsikringklagekonoret sa de måtte dette...

Ved tegning av forsikring var samboer med daværende kjæreste mest fornøyde med if og sparebank1 da de var billigst på ulik forsikring i forhold til konkurenter

Dog varte det kun til uhellet var der...da hadde det nok vært bedre å hatt et annet selskap som i utgangspunktet kostet litt mer.

Navigators and General via Norw Broker betaler 15000.- for 1,5mill sum og da er seilingsområdet Norge-middelhavet-karibien, for bare standard område så er det halv pris. Det fine med denne forsikringen etter min mening er at jeg får forsikre for en sum som jeg får om båten går tapt, ikke markedspris som forsikringsselskapet finner ut at båten har (selvsagt mye lavere)

Anbefaler Norske sjø/Fender marine. De er tilknyttet Loyds, KNBF og er desidert billigst

Så flott.

Hvordan er betingelsene mht motorskade-, hvilken verdi båten er forsikret for (fast pris eller "markedsverdi") mv?

Red: Testet "kalkulatoren" og fikk opp over 3000 dyrere forsikring og dette uten motorforsikring....desidert billigst må være med noen hederlige unntak.... :thumbsdown:

Redigert av Oteren (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...