Sleipner93 Startet 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2012 Ønsker å vite hvor det er best å forsikre båt og enkelt få forsikret utstyr mot tyveri også? Link to post
Whiskey Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Fikk et bra tilbud fra Gjensidige som dekker det meste, fikk endel rabatt pga Tekna-medlemskap... har innboforsikring derfra og fått dekket både sykkeltyveri og mobiltelefon som ble kjørt i vaskemaskin uten noe om og men. Baltic-pappa Link to post
Pettern1972 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 vi har båten forsikret i Frisk forsikring, og er meget godt fornøyd med det. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
glalaks Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Norske sjø var billigst til min skjærgårdsjeep. Til tross for at jeg har vært fast kunde hos gjensidige i alle år skulle de ha mer enn dobbel premie med samme betingelser.. Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Fjordgubbe Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 For mitt vedkomande var Nemi rimlegast. Ca 5000 for Sandvik 945 med masse utstyr. Forsikra for 1,5 mill. Link to post
kodalse Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Jeg valgte også Nemi, siden jeg har alle andre forsikringer der. underkant av 2000 forsikret for 200.000 Link to post
Lars E. Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Forsikret hos Atlantica, som en del av Tryg. 11000,- billigere i året enn hos Gjensidige hvor jeg er totalkunde med hus, bil, ulykke osv..,, Link to post
SoBo Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Vår er også forsikret i Atlantica. Rabatter å hente i og med vi fra før av er kunde i Tryg. Pris: 4200,- Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Sitrin Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 (redigert) Jeg bruker også Atlantica og forsikret hus og biler i Trygg. Sparte mye på å flytte fra IF. Husk at uansett forsikringsselskap så sjekk forbeholdene for båten. Her er det mange forskjellige forbehold Redigert 3.Oktober.2012 av Sitrin (see edit history) Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
No Angel Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Forsikret min i Lloyd's i England via Norwegian Broker - 6500,- for en Sunseeker Superhawk 34 Speed Changes You Link to post
tom-ass Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 En kamerat har forsikret sin Nidelv24 i Terra. Full kasko. Fikk motorproblemer og fant sprekk i blokka. Ringte forsikring og fikk beskjed om at så lenge motoren var over 15 år gjaldt ikke forsikring. Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bateman Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Nemi - ca 7500 pr år - prøvde Tryg hvor jeg har alt det andre... men de var dobbelt så dyre - og de presterte å ikke opplyse om Atlantica....sitt eget selskap...hmm får sjekke der takk for tips! Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Slangemannen Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Vi betaler 1250 for full kasko i Gjensidige. 27 fot tresnekke. Link to post
bukt Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 vi har båten forsikret i Frisk forsikring, og er meget godt fornøyd med det. Ikke for å være kverulant men hvor fornøyd man er med en forsikring vet man først når uhellet er ute.... Har dere hatt uhell med de skal jeg legge meg flat ;) Alle selskapene tar gladligt imot penger... Noen rimeligere andre dyrere ... Men likt for de alle er at de driver butikk og vil da naturligvis betale minst tilbake ... Selv har jeg heldigvis kun hatt et uhell og hadde da vesta som jeg er fornøyd med. samboer har hatt uhell med if og sparebank1 sin forsikring hvor begge prøvde å sno seg unna deler av utbetaling, sparebank1 var værst og nektet å betale ut 250000 enda forsikringklagekonoret sa de måtte dette... Ved tegning av forsikring var samboer med daværende kjæreste mest fornøyde med if og sparebank1 da de var billigst på ulik forsikring i forhold til konkurenter Dog varte det kun til uhellet var der...da hadde det nok vært bedre å hatt et annet selskap som i utgangspunktet kostet litt mer. Link to post
blåttvann Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Bruker Frende forsikring her. Samme prisnivå/vilkår på full kasko som andre jeg hørte med, og første selskap jeg fant som ikke krever dyr registrering av båten. Link to post
Enzo Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Navigators and General via Norw Broker betaler 15000.- for 1,5mill sum og da er seilingsområdet Norge-middelhavet-karibien, for bare standard område så er det halv pris. Det fine med denne forsikringen etter min mening er at jeg får forsikre for en sum som jeg får om båten går tapt, ikke markedspris som forsikringsselskapet finner ut at båten har (selvsagt mye lavere) Link to post
bayliner2858 Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Anbefaler Norske sjø/Fender marine. De er tilknyttet Loyds, KNBF og er desidert billigst Link to post
Oteren Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 (redigert) Anbefaler Norske sjø/Fender marine. De er tilknyttet Loyds, KNBF og er desidert billigst Så flott. Hvordan er betingelsene mht motorskade-, hvilken verdi båten er forsikret for (fast pris eller "markedsverdi") mv? Red: Testet "kalkulatoren" og fikk opp over 3000 dyrere forsikring og dette uten motorforsikring....desidert billigst må være med noen hederlige unntak.... Redigert 6.Oktober.2012 av Oteren (see edit history) Link to post
glalaks Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 http://www.norskesjo.no/orientering.htm Markedsverdi på båten.. Motorskadeforsikring må bestilles i tilleg tror jeg.. Er det vanlig med helårsforsikring? Det har norske sjø ser det ut som.. Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn