Jump to content

Hvor fås kjøpt slike "kabelrør"? Se bilde...


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Heisann.

 

På jobb driver jeg å monterer vinsjsystemer og da legger vi alle kabler i slike "rør". Jeg tenkte at det må være supert å bruke i båt.

 

Noen som vet hvor man kan kjøpe slike rør?

 

Her er bilde av hovedstrømkabler fra batteri til startmotor. Rørene er ca. 10 mm store. Det spesielle med dem er at de er veldig tynne, og har ett kutt på langs gjennom hele røret, så man kan ta ut kabler enkelt uten å måtte skjære selv. Disse rørene er annerledes i forhold til "elektrikkerrør"

 

20121003_191452.jpg

 

Mvh

Kaptein Fredrik

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

 

IKEA sine så geniale ut. Jeg har sett på biltema og Clas ohlson men der har fe bare flexirør. Flexirør har alt for tykke vegger og for dype spor. Det blir en tur til IKEA i morgen

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte 10 meter med slik slange på IKEA. De er forholdsvis greie, men de er litt for tynne i veggene. De sprekker ganske fort.

 

I går så jeg også at Biltema har kommet med slike for bil. Jeg endte også opp med 10 meter med slike fra Biltema :giggle: De er dog ikke åpne på midten, men ellers ser dem greie ut.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Slike rør fåes også i bunt fra WÜRTH. De brukes på ADR traller. Ganske genialt. Det fås skjøtestykker, Y og T stykker, festeklips og koblingsbokser som disse passer til.

(ADR godkjente rør er ikke delbare, men de har delbare rør i samme systemet).

 

Link

 

Edit: ser ut som de har tatt bort koblingsboksene fra sortimentet

Redigert av Christel III (see edit history)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...