Jump to content

Myra 22, drypper fra pakkboks. Hvordan smøre vribart propellanlegg

FluxFace

Recommended Posts

Har fått meg båt ( Myra 22 ) og lurer litt på dette med pakkboks og propellhylse.

Når jeg overtok båten skrudde jeg av lokket på pakkboksen for ogfylle denne med greas og da så jeg at det piplet vannut av pakkboksen. Er dette normalt? Eller er simmeringene defekt?

Har lest en del inne på BP at man må luftehylsen etter at båten har vært på land. Har Myra 22 lufteskru eller må mann løsne på klemmene til slangen på pakkboksen?

Har tatt opp båten og da var det en nabo som sa at jeg måtte sku ut en skru på propellen og presse greas inn i huset til propellen så jeg dro og fikk meg en smørenippel og begynte og presse fett inn i huset. Etter et par pump på fettpressen kom det fett ut av to små hull på huset like ved der jeg hadde montert nippelen. Er dette normalt?

Hei der og velkommen til forumet.

Jeg kjenner ikke til din pakkboks, men det er mange tråder her på båtplassen om pakkbokser, så du har lesestoff i ukevis fremover om du vil lese deg opp på pakkbokser, cutlesslager, stevnelager, aksel og hylser.

HER er en tråd fra 2007 som kanskje kan belyse det du spør om.

Trenger du mer lesestoff, kan du finne et søkefelt oppe til høyre av skjermen som heter "googlesøk på BP". Skriver du inn "pakkboks" der, får du ca 800 treff.

Det kan være lurt å vise hva slag pakkboks du har med bilder. Det er mange varianter av fettsmurte pakkbokser.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

• 2 uker senere...

Hvordan får jeg ut propellakslingen? Dette er en vribar propell, er det noe jeg må tenke på når jeg skal ha akslingen ut?

Etter at jeg har løsnet to sett skruer ved giret er det bare å dra den ut?

img_0957.jpg

Her er det to sett skruene jeg har løsnet.

img_0958.jpg

Et bilde til av pakkboksen. Kunne bare se en simmering. Stemmer dette?

img_0961.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...